AnonymBruker Skrevet 10. april 2011 #1 Skrevet 10. april 2011 Hei! Noen her med uren hud/kombinasjonshud/problemhud som har prøvd tetre-serien til Body Shop? Fungerer den tilfredsstillende?
Mohini Skrevet 10. april 2011 #3 Skrevet 10. april 2011 Jeg har prøvd og det er en av de verste seriene jeg har vært borti. Huden ble strippet for fukt og jeg fikk flere kviser etterhvert, siden talgproduksjonen steg for å kompensere for fukttapet. Jeg så ikke ut i ansiktet, aldri mer!
AnonymBruker Skrevet 11. april 2011 #4 Skrevet 11. april 2011 Hvordan var huden deres før dere prøvde produktene da?
Mohini Skrevet 11. april 2011 #5 Skrevet 11. april 2011 Hvordan var huden deres før dere prøvde produktene da? Jeg hadde typisk kombinasjonshud, med fet t-sone som ble blank utover dagen, samt noen kviser i ny og ne. Det tok sin tid før huden ble normalisert etter den voldtekten jeg utsatte den for.
#Mj# Skrevet 11. april 2011 #6 Skrevet 11. april 2011 Jeg hadde typisk kombinasjonshud, med fet t-sone som ble blank utover dagen, samt noen kviser i ny og ne. Det tok sin tid før huden ble normalisert etter den voldtekten jeg utsatte den for. jeg har lik hudtype som deg, men huden min hadde helt motsatt reaksjon. jeg får mindre kviser og huden er generelt mye renere og jevnere ut, samt at den ikke blir så fet lenger.
Ekkornet Skrevet 11. april 2011 #7 Skrevet 11. april 2011 Grøss, ja.. Denne serien tørket ut huden min veldig og var alt for sterk. Da hadde jeg fet, kombinasjonshud med mye sorte prikker, store porer og kviser. Ble ikke bedre for min del. Prøvd både rensen, toneren, dagkremen, nattkremen og peelingen. Eneste jeg har hatt litt hell med er nattkremen når den kun har vært brukt litt av og til.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2011 #8 Skrevet 11. april 2011 Nå har jeg vært på Body Shop. Ble rimelig overrasket når hun som jobbet der sa at hun rådet meg til å ikke bruke serien, fordi huden kunne bli altfor uttørket (som noen av dere nevner). Istedet ga hun meg prøver på hudkremen i en aloe vera-serie, har noen prøvd den? Etter samtalen jeg hadde med henne om huden min (orker ikke gjengi den her) slo det meg at hun virket mer kunnskapsrik enn damene som jobber på hudpleie/spaet jeg har gått til tidligere. Ikke sånn typisk "denne bruker jeg altså! Funker kjempebra, du må kjøpe den, også disse ti andre produktene også!", men "nå skal jeg lage en prøve til deg, for den er mye mildere på huden" ...huff, venter liksom bare på å finne ut at hun har lurt meg, jeg nå... men hvor lurt kan man bli av en kremprøve...? Huden min er forresten akkurat som du beskriver, Ekkornet
Wonders Skrevet 12. april 2011 #9 Skrevet 12. april 2011 den er fin for små-kviser som kommer 1 gang i måneden , du-vet-når... Ellers tørker den ut min sensitive alergiker-hud. 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2011 #10 Skrevet 12. april 2011 den er fin for små-kviser som kommer 1 gang i måneden , du-vet-når... Ellers tørker den ut min sensitive alergiker-hud. Mener du tetre-serien eller aloe-serien?
Goldilocks Skrevet 12. april 2011 #11 Skrevet 12. april 2011 Prøvde denne for mange år siden, kjøpte heldigvis bare et lite kit. Brukte produktene bare en ukes tid, de var rett og slett forferdelige for min hud. Toneren sved skikkelig, og jeg ble rød, tørr og sår i ansiktet. Reagerte på samme måte da jeg prøvde clinique sin 3-steg serie. Blæh. Stay away! Jeg har forresten normal/kombinasjonshud, men da jeg testet serien var jeg veldig plaget med uren hud som også var fet i overhuden (dette var da jeg gikk på vgs). Ren tea-tree olje, derimot, kan jeg fint bruke som spot-produkt!
Gjest BabyBlue Skrevet 13. april 2011 #12 Skrevet 13. april 2011 Det er en veldig "hard" serie, så det er ikke å anbefale for sensitiv hud.
Gjest Applecore Skrevet 13. april 2011 #13 Skrevet 13. april 2011 For meg funker teatree-serien fint, men jeg bruker ikke alle produktene. Har toneren, cleanseren og nattkremen, og det er ikke alltid jeg bruker både toneren og cleanseren rett etter hverandre (kommer litt an på hvor mye sminke jeg har hatt på og hvor "uren" jeg føler meg i ansiktet der og da). På dagen bruker jeg Vichy NormaDerm sin dagkrem. Huden min har blitt mye renere etter at jeg begynte med disse produktene; er mye plaget med tilstoppede porer og sorte prikker men det har blitt bedre nå. Jeg har blandingshud, er 27 år.
Ekkornet Skrevet 13. april 2011 #14 Skrevet 13. april 2011 Aloe Vera serien er vel helt i andre skalaen fra Tee Tree serien? Skal være for sensetiv hud, skal den ikke? Jeg har prøvd denne også for en stund siden, men den ble for "mild" for min del. Det vil si, den renset ikke nok og gjorde i grunnen ingenting for meg. Da testet jeg vel rens, toner og dagkrem tror jeg. Har også testet den nye.. (eller den var i allefall ny når jeg testet den)organic serien. Det er den huden min har likt best, sammen med nattkremen til Tee Tree serien. Men jeg vil ikke si at noe av det har kjøpt fra Body Shop har gitt noen merkbar positiv effekt på min hud. Jeg reagerer veldig lett om produktene ikke passer, og har fått kviser av alt jeg har prøvd fra Body Shop dessverre. Jeg har funnet redningen i Decelor og MD. Har brukt det siden nyttår omtrent og huden er merkbart bedre. Den er fremdeles ikke helt plettfri, men merker at den ikke reagerer negativt og at det går fremover. En kvise i ny og ne og røde kvisearr og litt sånn har jeg enda, men er mye lettere å være tålmodig med de produktene jeg bruker når jeg merker fremgang. Selv om det tar litt tid ;-) Man vet aldri hva som funker og ikke funker for hver enkelt, men ut fra min erfaring så har ikke Body Shop kunne hanskes opp med min hud.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #15 Skrevet 13. april 2011 For meg funker teatree-serien fint, men jeg bruker ikke alle produktene. Har toneren, cleanseren og nattkremen, og det er ikke alltid jeg bruker både toneren og cleanseren rett etter hverandre (kommer litt an på hvor mye sminke jeg har hatt på og hvor "uren" jeg føler meg i ansiktet der og da). På dagen bruker jeg Vichy NormaDerm sin dagkrem. Huden min har blitt mye renere etter at jeg begynte med disse produktene; er mye plaget med tilstoppede porer og sorte prikker men det har blitt bedre nå. Jeg har blandingshud, er 27 år. Man skal alltid bruke toner etter rens for å lukke porene.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #16 Skrevet 13. april 2011 Man skal alltid bruke toner etter rens for å lukke porene. Toner er for PH balansen.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2011 #17 Skrevet 13. april 2011 Man skal alltid bruke toner etter rens for å lukke porene. Jeg er ingen ekspert, men toneren har da ingenting med å åpne/lukke porer å gjøre?
Mohini Skrevet 13. april 2011 #18 Skrevet 13. april 2011 Man skal alltid bruke toner etter rens for å lukke porene. Man vil da ikke lukke porene når man skal ha på serum og fuktighetskrem etterpå.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2011 #19 Skrevet 14. april 2011 Kjøpte alle produktene i serien. Bare tørket ut huden og bortkasta penger.
mari4ever Skrevet 16. april 2011 #20 Skrevet 16. april 2011 (endret) tea tree serien fra the body shop er for de med veldig FET hud og masse kviser. The body shop sine ansatte burde ha hudpleie kurs, men det er litt vanskelig når produktene desverre ikke dekker behov som mange sin hud virkelig trenger. Venninna mi sin hud er sensetiv og har i tilegg mye acne og store porer., Serien gav bra virkning i ca noen måneder, men hun fikk forsatt utbrudd Er utrolig viktig å tilføre masse fuktighet, selvom du har en hud som er blank og produserer kviser. Huden din produserer bare mer og mer talg, hvis huden blir uttørket, dermed kviser En kombinasjon med god rens, som roer ned hudirrtasjoner og inneholder pleiende og fuktighetsgivende ingredienser, samt ett godt serum som balanserer huden ( Anbefaler Neroli fra Decleor eller DN skin care maria åkerberg serum) og en god beskyttende Dagkrem som gir godt med beskyttelse, roer ned og gir fuktighet, og er i tilegg uten poretettende ingredienser kommer du langt på vei:) Send meg mail hvis det er noe du lurer på Endret 16. april 2011 av mari4ever
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå