Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått veldig fet hud det siste året.. Jeg er 17, så skulle heller tro at huden skulle gå i forbedringsmodus. Vel, jeg har hatt noen kviser i pannen i yngre alder, men nå får jeg bare en kvise i ny og ned. Derimot har jeg masse sorte prikker på hake og nese. Tydeligvis er det ingen annen mulighet enn å klemme hvis man skal få bort de sorte prikkene(plaster funker ikke..), men hva med den fete huden? Har prøvd noen dyrere kremer som skal matte ned huden, men det virker mot sin hensikt. Jeg vasker ansiktet hver kveld(og morgen), og jeg våkner likevel med kjempefett ansikt. Hva kan jeg gjøre? :S Etter kanskje 3-4 timer med sminke er huden helt blank

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

...

Skrevet

Det kommer litt an på hva slags hudpleieprodukter du bruker.. Det hjelper ikke å bruke produkter som er dyre og fra gode merker, dersom de ikke er tilpasset din hud og dine behov!

En god skrubb hjelper veldig på sorte prikker. Hva angår den fete huden din, så må du passe på å ikke tørke den altfor mye ut. Da vil huden bare produsere mer "olje" for å smøre seg selv. Dermed blir du bare mer blank.

Det første du bør gjøre er å definere hva slags hudtype du har. De fleste hudpleiesalonger utfører en hudanalyse gratis, og det følger ikke med noen forpliktelser, altså du behøver ikke å kjøpe en hel masse bare fordi du skal ta en hudanalyse.

Når du vet hva slags hudtype du har, er det mye lettere å velge produkter ut i fra det.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg har fått veldig fet hud det siste året.. Jeg er 17, så skulle heller tro at huden skulle gå i forbedringsmodus. Vel, jeg har hatt noen kviser i pannen i yngre alder, men nå får jeg bare en kvise i ny og ned. Derimot har jeg masse sorte prikker på hake og nese. Tydeligvis er det ingen annen mulighet enn å klemme hvis man skal få bort de sorte prikkene(plaster funker ikke..), men hva med den fete huden? Har prøvd noen dyrere kremer som skal matte ned huden, men det virker mot sin hensikt. Jeg vasker ansiktet hver kveld(og morgen), og jeg våkner likevel med kjempefett ansikt. Hva kan jeg gjøre? :S Etter kanskje 3-4 timer med sminke er huden helt blank

Hvis du vasker ansiktet for ofte og med sterke midler vil det forverre problemet (som en annen skribent svarte ovenfor). Bruk rent vann om morgenen, og en mild såpe om kvelden til å ta bort sminke. Hvis du absolutt må bruke krem - noe som er helt unødvendig - bør du velge en som er vannbasert, ikke oljebasert. Vær sparsommelig med sminken, gå uten hvis du kan. Det er best for huden.

Hvis du absolutt skal klemme på de sorte prikkene (noe som ikke anbefales) må du alltid vaske hendene nøye før og etterpå, og du må ikke klemme med neglene. Hør heller på apoteket om de har en krem som kan hjelpe deg med å bli kvitt hudormene, eller snakk med legen din.

Skrevet

Det høres ut som om du har lik hud som jeg hadde før, min løsning var clinique 3 step.

Den er litt stiv i prisen, men hele serien er veldig drøy!

1: Mild såpe som fjerner dritt og lort

2: tonic som fjerner dritt i porer

3: hudkrem

morgen og kveld

For meg tok det en ti dager før at jeg så resultater (regelen er egentlig at man som regel må vente minst 2 uker før man ser resultater) og da brukte jeg den fast i et par mnd. Nå bruker jeg steg 1 i dusjen og steg 2 etter at jeg har dusjet ca 2-3 ganger i uka (ikke hver gang jeg dusjer, men iblant). Ellers så pealer jeg huden 2 ganger i uka.

For meg har dette blitt en super løsning, men all hud er forskjellig!

Uansett så sverger jeg til Clinique av all hudprodukter :)

Skrevet

Obs: du kan bruke så mye sminke du orker så lenge sminken er bra for huden (dvs ikke oljebasert) og at du renser morgen og kveld!

Om du bruker mineralsminke er det mulig du reagerer på det, mange merker bruker bismuth i sine produkter - mange reagerer med kviser pga det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...