-Fisken- Skrevet 10. april 2011 #1 Skrevet 10. april 2011 Jeg vurderer å kjøpe ny pc. Jeg har aldri hatt mac, men har hørt mye positivt om den. Hva er fordeler/ulemper i forhold til windows? Jeg bruker pc'n stort sett til nedlastninger, studierelatert jobbing og lagring av bilder/filmer/serier (har ekstern harddisc, så stor lagringskapasitet er ikke veldig nødvendig). Driver med litt bilderedigering også, og har hørt at dette er enklere med en mac? Hvordan er prisforskjellene? Og brukervenneligheten?
antibac Skrevet 10. april 2011 #2 Skrevet 10. april 2011 Mac er generelt dyrere enn Windows-PCer (kommer selvsagt an på PCen), du betaler mye for design. Jeg foretrekker til tross for dette Mac. Det er mer arbeid med å vedlikeholde en PC, det trenger jeg nesten ikke med Macen. Har to PCer i tillegg til Macbook Pro, jeg rører ikke PCene med mindre jeg MÅ. De er så treige (mye av det er jo min egen feil, har ikke tatt godt nok vare på dem), Macen durer og går Til ditt bruk vil en Macbook Pro være perfekt! Gå for det!
mntbnb12 Skrevet 10. april 2011 #3 Skrevet 10. april 2011 (endret) Jeg vurderer å kjøpe ny pc. Jeg har aldri hatt mac, men har hørt mye positivt om den. Hva er fordeler/ulemper i forhold til windows? Jeg bruker pc'n stort sett til nedlastninger, studierelatert jobbing og lagring av bilder/filmer/serier (har ekstern harddisc, så stor lagringskapasitet er ikke veldig nødvendig). Driver med litt bilderedigering også, og har hørt at dette er enklere med en mac? Hvordan er prisforskjellene? Og brukervenneligheten? Brukte kun Windows før, men fikk en gammel Mac fra faren min. Det er nå... seks år siden, og jeg kan si helt sikkert at jeg ikke kommer til å kjøpe meg Windows igjen. Pluss: Mac er enklere (blir litt mer som PC for dummies) Er veldig fornøyd med mulighetene man får for både musikk-, bilde- og videoredigering Ser bedre ut (vet det sikkert ikke spiller stor rolle, men OS og Mac har et mye "renere" design) Veldig raske (spesielt den jeg har - en Macbook Pro med intel core i7) Den kan få virus, ja, men ikke på langt nær i like stor og hyppig grad som en Windowsmaskin Minus: Den er dyr - MYE dyrere enn en windows-pc (men i min mening får du mer for pengene, og noe som holder seg bra lenge. Forrige Mac hadde jeg i 5 år og til slutt var det jeg som ved et uhell knakk skjermen på den.. *ehm*) Det er ikke på langt nær like mye som er tilpasset OS-systemet (men nok) Men annet enn det: kjør på. Mac er BÆST. Jeg er veldig fornøyd med min og har hatt den jeg har nå i snart et år, fortsatt er den raskere og bedre (i min mening) enn noen av de nye dataene vennene mine har Endret 10. april 2011 av mntbnb12
charlott Skrevet 10. april 2011 #4 Skrevet 10. april 2011 (endret) Jeg vurderer å kjøpe ny pc. Jeg har aldri hatt mac, men har hørt mye positivt om den. Hva er fordeler/ulemper i forhold til windows? Jeg bruker pc'n stort sett til nedlastninger, studierelatert jobbing og lagring av bilder/filmer/serier (har ekstern harddisc, så stor lagringskapasitet er ikke veldig nødvendig). Driver med litt bilderedigering også, og har hørt at dette er enklere med en mac? Hvordan er prisforskjellene? Og brukervenneligheten? Dette er et vepsbol, meningene er sterke for begge leirer... Men, nå kjenne jeg ingen personlig som har angret etter å ha byttet fra pc => mac (selv om det finnes de og). Vanskelig å sammenligne pris, da jeg synes apple gjerne virker å få mer ut av hardwaren, i hevrt fall virker det slik da operativsystemet synes å være mye mer integrert i de forskjellige programmene. Foreløpig trenger du ikke bekymre deg for virus, og det sparer maskinen for en del kapasietet og ikke kjøre et omfattende antivirus/spyware/internettsecurity-etc-etc-program... (Ok, det finnes virus for mac, men jeg har aldri vært borti noe) Anderledes (finere!?) design, dersom det betyr noe. Større brukervennlighet, f eks er mus helt unødvendig med den nye styreflaten, genial back-up med Time Machine m.m. Rask oppstart/avlutning! Min Macbook Pro bruker kun 17 sekunder til Firefox er oppe og går (og det har ikke forandret seg siden ny maskin). Til ditt bruk, er jeg sikker på at du ikke vil angre på kjøp av mac. Endret 10. april 2011 av charlott
-Fisken- Skrevet 10. april 2011 Forfatter #5 Skrevet 10. april 2011 Takk for svar. Heller mot mac, ja. Kan mac kobles til de nyeste plasma-TV'ene?
Amélie E. Skrevet 10. april 2011 #6 Skrevet 10. april 2011 Mac!! Spes hvis du gjør billedred :-) Progr. vare: Photoshop + I Works.
Vargen Skrevet 11. april 2011 #7 Skrevet 11. april 2011 Som andre sier er dette et vepsebol, med mange sterke meninger på begge sider. For noen er dette nærmest religion. Har ikke egentlig erfaring med Mac, men har også registrert at de fleste som bruker/har erfaring med Mac er tildels ekstremt fornøyd med det. Men for å gi litt motvekt her, så fremheves det ofte at Windows er ustabilt, krever mye vedlikehold osv osv. Dette stemmer etter min mening ikke for Windows 7 i alle fall. Jeg kjører Windows 7 64-bit, og bruker null tid på vedlikehold av det, og har ikke hatt EN ENESTE krasj siden jeg installerte det for 1,5 år siden. Mange iherdige Mac-brukere har knapt brukt Windows på mange år, og tror fortsatt ting er som da vi kjørte Windows 98, for å sette det litt på spissen. Windows 7 er et særdeles velfungerende og vellykket operativsystem, etter min mening. Fordelen med Mac har vel vært brukervennlighet, kvalitet på hardware (som reflekteres i pris; du kan også få Windows-PCer i høy kvalitet hvis du betaler tilsvarende). Og at det rett og slett FUNGERER godt og elegant, hvis man skal tro Mac-brukerne. Og ikke minst er Apple enormt flinke på design. En Windows-PC er mye friere når det gjelder maskinvare og programvare. Den fremste ulempen med Mac er, slik jeg ser det, at det er et veldig "lukket" system på mange måter, der man på mange måter er litt prisgitt Apple. Selvsagt er Windows-brukere prisgitt Microsoft også, men ikke i samme grad. Vennlig hilsen Vargen!
AnonymBruker Skrevet 11. april 2011 #8 Skrevet 11. april 2011 Dette er et evig spørsmål som det ikke vil komme noe fasitsvar på. Begge plattformer har sine styrker og svakheter, og veldig ofte så vil man oppleve at man kan gjøre nøyaktig det samme på begge plattformer. Det virker jo også som du skal bruke den til noe man fint kan gjøre med begge. Her er mine erfaringer: Mac: + veldig ofte god skjerm på selve maskinen. OS X oppleves ofte som intuitivt av uerfarne maskinbrukere, men har ofte opplevd at andre windows brukere ikke liker os x miljøet. Selv syntes jeg det er helt fint. Inntil videre, mindre utsatt for virus og annen skadelig programvare. Forholdsvis lett å integrere mot bruk av iPhone etc. i og med at alt lages av samme produsent. Passer fint for de med mindre teknisk innsikt. Etterhvert lages det også veldig mye mer for OS X enn det som har vært tilfellet tidligere. Apple har fot tiden stort salgsmoment, noe som er med på å øke miljøet og således også tilgjengelige antall applikasjoner. Maglock - utrolig praktisk magnetfeste på stømforsyningen som gjør at den ikke rives av og blir ødelagt hvis du f. eks snubler i kabelen. Apple er flinke til å ligge i forkant, med f. eks display port og nå thunderbolt. - Potensielle sårbarhet for virus og skadelig programvare som kan komme. Ja, os x er solid og unix basert. Men det beskytter en ikke for å selv gjøre dumme ting med maskinen. Alt som skal til er f. eks en trojaner e.l. forkledt som antivirus som ber brukeren installere dette og som følgelig ber om adminpassordet. Tada, så skjer akkurat det samme som på pc. -Kan være tungvint å reinstallere. Mac'er har dette med å "kreve" en minimumsversjon av OS X, ikke så bakoverkompatibelt som pc -At apple ligger i forkant på hva de tilbyr av inn/utganger er ikke bare positivt. Ufattelig irriterende at man ikke kan ha en standard vga/dvi port i tillegg til thunderbolt/display port. Man er prisgitt å ha med seg overgang til enhver tid for å koble på ekstern skjerm, da det er fortsatt ganske mange skjermer og prosjektører som kjører på vga/dvi. Pc: + Ennå mer programvareutvalg enn for mac. Det kan være lettere å få hjelp av venner med pc, da mitt inntrykk er at det fortsatt er flest som har pc selv om flere har skaffet seg mac. Siden det er færre macbrukere så kan det være vanskeligere å finne noen som er god til å hjelpe seg. Har blitt veldig stabilt. Faktisk vil jeg si at pc nå er mer stabilt enn os x. Jeg har flere ganger opplevd heng eller "kernel panic" (beskjeden om at maskinen må skrus av på flere språk) på os x enn krasj i Windows de siste årene. Muligheten til å spille mye flere spill. Multimediamulighetene er nå like gode på begge plattformer, inkludert muligheter for bildebehandling. Smak og behag avgjør. - Litt vanskeligere å vedliholde enn mac. Men jeg syntes forskjellen også her blir mindre og mindre. Ikke like god importløsning (migration assistant) som for osx. på mac kan man bruke migration assistant veldig ofte forholdsvis smertefritt for å ta over hele brukerprofiler og programmer. På pc kan man gjøre noe av det samme, men man mangler fortsatt muligheten for å importere applikasjoner. Sikkert noen flere pros og cons, men det er dette jeg kommer på nå.
revidert_utkast Skrevet 11. april 2011 #9 Skrevet 11. april 2011 Som andre sier er dette et vepsebol, med mange sterke meninger på begge sider. For noen er dette nærmest religion. Har ikke egentlig erfaring med Mac, men har også registrert at de fleste som bruker/har erfaring med Mac er tildels ekstremt fornøyd med det. Men for å gi litt motvekt her, så fremheves det ofte at Windows er ustabilt, krever mye vedlikehold osv osv. Dette stemmer etter min mening ikke for Windows 7 i alle fall. Jeg kjører Windows 7 64-bit, og bruker null tid på vedlikehold av det, og har ikke hatt EN ENESTE krasj siden jeg installerte det for 1,5 år siden. Mange iherdige Mac-brukere har knapt brukt Windows på mange år, og tror fortsatt ting er som da vi kjørte Windows 98, for å sette det litt på spissen. Windows 7 er et særdeles velfungerende og vellykket operativsystem, etter min mening. Fordelen med Mac har vel vært brukervennlighet, kvalitet på hardware (som reflekteres i pris; du kan også få Windows-PCer i høy kvalitet hvis du betaler tilsvarende). Og at det rett og slett FUNGERER godt og elegant, hvis man skal tro Mac-brukerne. Og ikke minst er Apple enormt flinke på design. En Windows-PC er mye friere når det gjelder maskinvare og programvare. Den fremste ulempen med Mac er, slik jeg ser det, at det er et veldig "lukket" system på mange måter, der man på mange måter er litt prisgitt Apple. Selvsagt er Windows-brukere prisgitt Microsoft også, men ikke i samme grad. Vennlig hilsen Vargen! Dette oppsummerer mye av den følelsen jeg sitter med også. Jeg tror det er mange Mac brukere som ikke har kjennskap til hvor velfungerende Windows 7 er. Her tok microsoft et enormt skritt mot perfeksjon. For så bra et det OS'et. Mac har en tendens til å implementere litt "gammel" hardware i sine maskiner. Noe som får pc brukere til å rynke litt på nesa, da det fremstår litt merkelig å betale 20000,- for en "strippa" maskin. Feks er det verdt å merke seg at selv enda kommer ikke nye macbook pro med en HDMI port for å koble direkte til flat-tv. Du er faktisk nødt til å kjøpe tilleggsutstyr (adapter) til noen hundre kroner for å kunne gjøre dette. Det burde være totalt unødvendig i 2011 og hvertfall på en maskin til 18-20k. Men Steve Jobs har truffet sin målgruppe i markedet og han kommer ikke endre på sin forretningsmodell med lavere priser som står mer i stil til hva som sitter fysisk inne i maskinen. Ting fungerer optimalt slik det er. Og han soper inn penger på sine moteobjekt. Herre jeg hadde da heller aldri forandret noe på hva Apple gjøre om ikke markedet tvang meg. Og før apple vil senke prisene, må brukerne si nei til å betale fantasisummene for deres produkter.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2011 #10 Skrevet 11. april 2011 Dette oppsummerer mye av den følelsen jeg sitter med også. Jeg tror det er mange Mac brukere som ikke har kjennskap til hvor velfungerende Windows 7 er. Her tok microsoft et enormt skritt mot perfeksjon. For så bra et det OS'et. Enig. Det er mange mac brukere som ikke har brukt pc siden slutten av nittitallet. De forlot da, ofte med rette, et mye mer ustabilt windowsmiljø enn det som er tilfelle i dag. Min erfaring er at Windows 7 er mer stabilt, for meg har os'et krasjet totalt 1 eller 2 ganger som jeg kan huske. OS X, selv 10.6 med alle oppdateringer har flere ganger gått i kernel panic modus (med tekst på flere språk som ber deg ta en omstart). Joda, begge os er ganske stabile og gode i dag. Men jeg syntes Win7 går av med seieren der. Mac har en tendens til å implementere litt "gammel" hardware i sine maskiner. Noe som får pc brukere til å rynke litt på nesa, da det fremstår litt merkelig å betale 20000,- for en "strippa" maskin. Dette skjønner jeg ikke. Apple har da ganske ny HW i sine maskiner, spesielt i macbook pro serien. Her er det jo i5 og i7, med mulighet for quad core, på samme måte som man finner det hos ulike pc produsentene. Samme type harddisker, og nesten identisker skjermkort, nettverkskort osv. HW'en blir mer og mer lik, ikke omvendt. Prismessig begynner mac på et høyere nivå, for "billig" mac finnes ikke. Men det er mer naturlig å sammenligne mac med de noe høyere segmentene hos pc produsentene. Feks er det verdt å merke seg at selv enda kommer ikke nye macbook pro med en HDMI port for å koble direkte til flat-tv. Du er faktisk nødt til å kjøpe tilleggsutstyr (adapter) til noen hundre kroner for å kunne gjøre dette. Det burde være totalt unødvendig i 2011 og hvertfall på en maskin til 18-20k. Faktisk er Apple i forkant. Nei, det er ikke hdmi port, men thunderbolt, mac er blant de første til å implementere dette. Og tidligere display port. Så rent teknologisk er apple faktisk flinke. På den annen side er det ikke alltid å være nyest og helt fremst teknologisk som teller. I bedriftsmiljøer er det vel så viktig å være litt konform mot annet utstyr som finnes, og det er ufattelig irriterende at det ikke er en dvi eller vga kontakt på maskinen. Joda, dette er eldre teknologi, men fortsatt veldig utbredt. Men Steve Jobs har truffet sin målgruppe i markedet og han kommer ikke endre på sin forretningsmodell med lavere priser som står mer i stil til hva som sitter fysisk inne i maskinen. Ting fungerer optimalt slik det er. Og han soper inn penger på sine moteobjekt. Herre jeg hadde da heller aldri forandret noe på hva Apple gjøre om ikke markedet tvang meg. Og før apple vil senke prisene, må brukerne si nei til å betale fantasisummene for deres produkter. Tja. Her er jeg vel litt delt. Joda, Apple er en pengemaskin, og jeg er heller ikke enig i alt Apple foretar seg med hensynt til teknologivalg. Måten Itunes organiserer spillelister på syntes jeg suger. Iphone må Jailbrakes for å få tilgang til hele telefonen. Og så videre. Men de har klart å lage produkter som er forholdsvis intuitive å bruke, og som er godt integrerte - på godt og vondt. Og jeg tror Apple etterhvert kommer til å presse prisen hvertfall noe. De har et godt salgsmoment for tiden, men for å ta "massene" så kommer de nok til et punkt der de må krige litt mer på pris enn de gjør i dag.
Gjest Tjoms Skrevet 11. april 2011 #11 Skrevet 11. april 2011 Jeg vaklet også veldig, og endte opp med å kjøpe meg Macbook Pro for et par måneder siden. Det var et godt valg
Betty2 Skrevet 11. april 2011 #12 Skrevet 11. april 2011 Hatt macbook siden 07, gikk da fra vista til macbook. litt uvant i begynnelsen, og følte de første dagene at jeg hadde gjort et dumt kjøp. men når jeg ble kjent med maskinen og var blitt vant til å bruke den, så er jeg super fornøyd. Kan varmt anbefale macbook. Macbook og apple + * god hodlbarhet * Trenger lite vedlikehold * kan lage mediasenter og styre lyd og bilde i hjemmet med iphone /ipod touch. * gode rabatt ordninger igjennom student torget. Macbook - *2010 modellen har vært plaget med noe som kalles Kernel panic (man får et grått teppe som dekker skjermen og du må tvangs avslutte og restarte maskinen) hør med forhandler om de er kvitt dette problemet. *grantien gjelder ikke på programvare feil på maskinen. *fordel å bruke iphone opp mot mac i stede for androide. *apple produktene er dyrere en pc. men de trenger ikke å koste 20000kr som noen over påstår. macbook pro begynner på rundt 9000kr (også kan du få rabatter. så da blir det jo billigere)
Shantee Skrevet 11. april 2011 #13 Skrevet 11. april 2011 (endret) Er det så stort problem å ha et virusprogram da? Jeg skjønner ikke at alle går amok over alle Apple-produkter. Overpriset, dårlig oppdatering innenfor OS, mindre frihet. Og ja det er sikkert super enkelt å bruke, men regner med de fleste i dag har litt kunnskap innenfor data og greier å bruke Windows. Hvorfor betale så mye penger for at noe skal se best mulig ut? Uansett... smaken er som baken Endret 11. april 2011 av Shantee
AnonymBruker Skrevet 11. april 2011 #14 Skrevet 11. april 2011 Er det så stort problem å ha et virusprogram da? Jeg skjønner ikke at alle går amok over alle Apple-produkter. Overpriset, dårlig oppdatering innenfor OS, mindre frihet. Og ja det er sikkert super enkelt å bruke, men regner med de fleste i dag har litt kunnskap innenfor data og greier å bruke Windows. Hvorfor betale så mye penger for at noe skal se best mulig ut? Uansett... smaken er som baken antivirus program på pc, er med på å skape problemer, og er med å gjøre at den går tregt. Pc er mye enklere å bruke enn mac, programmene til pc er enklere å forstå, og hver program finnes i minst 3 ulike versjoner. greit mann får ikke en mac til 4000kr, men de er ikke så mye dyrere, man får nye macbook til rundt 7500kr. skjønner ikke at dere skriker over at de er så dyre. mac maskiner er billigere i dag enn på 90 tallet. og mann får lett kjøpt pc til 12000kr som er utgått fra markede etter 3 mnd.
Shantee Skrevet 11. april 2011 #15 Skrevet 11. april 2011 antivirus program på pc, er med på å skape problemer, og er med å gjøre at den går tregt. Pc er mye enklere å bruke enn mac, programmene til pc er enklere å forstå, og hver program finnes i minst 3 ulike versjoner. greit mann får ikke en mac til 4000kr, men de er ikke så mye dyrere, man får nye macbook til rundt 7500kr. skjønner ikke at dere skriker over at de er så dyre. mac maskiner er billigere i dag enn på 90 tallet. og mann får lett kjøpt pc til 12000kr som er utgått fra markede etter 3 mnd. Vel en ting er sikkert, jeg hater ting som er sakte og det spørs på brukeren selv. Er maskinen fullstappet til det ytterste og du har fem millioner vinduer åpne på samme tid, ja da går det treigt. Jeg har imidlertidig ikke noe problemer med treghet, og om en maskin er så treig at ingenting virker da må noe være galt! Og hva mener du at en PC går ut av markedet etter 3 måned? Tenker du design da eller? For det er jo det Mac står for?? PC kan man oppdatere programvaren når man vil, så det skulle vel ikke være noe problem. 1
Windsor Skrevet 11. april 2011 #16 Skrevet 11. april 2011 (endret) greit mann får ikke en mac til 4000kr, men de er ikke så mye dyrere, man får nye macbook til rundt 7500kr. skjønner ikke at dere skriker over at de er så dyre. mac maskiner er billigere i dag enn på 90 tallet. og mann får lett kjøpt pc til 12000kr som er utgått fra markede etter 3 mnd. Skal du ha en Macbook til bildebehandling (dvs ok oppløsning og størrelse på skjermen) så må du ut med 16 000kr. Når du da kan få en PC med bedre oppløsning for halvparten så er det klart mange rynker på nesa. Når det gjelder antivirus så har Microsoft Security Essentials vist seg å være veldig solid. Ytelsestapet er neglisjerbart, programmet plager ikke brukeren og det er gratis. Endret 11. april 2011 av Windsor
revidert_utkast Skrevet 12. april 2011 #17 Skrevet 12. april 2011 Dette skjønner jeg ikke. Apple har da ganske ny HW i sine maskiner, spesielt i macbook pro serien. Her er det jo i5 og i7, med mulighet for quad core, på samme måte som man finner det hos ulike pc produsentene. Samme type harddisker, og nesten identisker skjermkort, nettverkskort osv. HW'en blir mer og mer lik, ikke omvendt. Prismessig begynner mac på et høyere nivå, for "billig" mac finnes ikke. Men det er mer naturlig å sammenligne mac med de noe høyere segmentene hos pc produsentene. Faktisk er Apple i forkant. Nei, det er ikke hdmi port, men thunderbolt, mac er blant de første til å implementere dette. Og tidligere display port. Så rent teknologisk er apple faktisk flinke. På den annen side er det ikke alltid å være nyest og helt fremst teknologisk som teller. I bedriftsmiljøer er det vel så viktig å være litt konform mot annet utstyr som finnes, og det er ufattelig irriterende at det ikke er en dvi eller vga kontakt på maskinen. Joda, dette er eldre teknologi, men fortsatt veldig utbredt. En macbookpro til 19000,- har ikke et veldig sterkt skjermkort. Går du litt lenger ned i pris på 15" eller 13" finner du enda mer strippede versjoner eller faktisk en maskin kun utstyrt med Intel HD kort. Det er snevert. Det er svakt. Og kan vanskelig fornektes. De har også kun stusselige 5400rpm disker. 7200 burde være standard i den prisklassen. Vanlig macbook leveres ENDA med en eldgammel core 2 duo prosessor. Og kun 2GB minne (!!!). Med et latterlig svakt 320m Nvidia kort på fattige 256mb. Prisen på 8500,- er et ran i forhold til pc'er du får med i7, HD5650 1GB minne grafikkort, 4Gb minne, flere USB porter og HDMI port. Thunderbolt ja. Hva brukes det til idag? Er det noen tv apparater som støtter det enda? Eller må du kanskje gå å stille deg i kroken til det kommer noe som kan brukes med det? Det er jo ufattelig sært å ikke kunne tilby en HDMI port på en maskin til 20k. Og det er ikke noe plaster på såret at den kan bruke thunderbolt siden den mangler HDMI. En bluray spiller glimrer også med sitt fravær. Hvorfor? Er ikke Apple så up to date da? Apple er langt ifra nyest eller i forkant på ny teknologi som du kan se. De er faktisk ganske så langt bak. Bortsett fra en thunderbolt utgang som har liten nytte. Så det skussmålet kan vi begrave like godt med en gang.
revidert_utkast Skrevet 12. april 2011 #18 Skrevet 12. april 2011 antivirus program på pc, er med på å skape problemer, og er med å gjøre at den går tregt. Dette er det reneste sludder og tøv! Microsoft Security Essentials til eksempel bruker minimalt med ressurser. Du merker ikke at det ligger i bakgrunnen. Ei heller noen meldinger som pop'er opp i tide og utide. Nok et eksempel på macbrukere som har fobi for windows og pc pga eldre tidligere erfaringer. Tidene forandrer seg vet dere! Windows 7 er et drømme OS. Prøv det! Men det kræsjer kanskje som moteobjekt?
AnonymBruker Skrevet 12. april 2011 #19 Skrevet 12. april 2011 Når skal disse pc gigka skjønne dette. det er bare 2 maskiner hos mac som koster 20k. den ene er macbook pr 17" den andre er mac pro (den sist nevnte er ikke ment for hjemme bruk, men mer siktet på bedrifter) Dere burde virkelig gjøre bedre reaserch før dere utaler dere om prisen på produkter dere åpenbart vet ufattelig lite om. Appel har allerede vært ute i mange år med media senter. her ligger microsoft langt etter. Android er på vei inn på markede med at mann kan styre mediasentere med android os. (noe apple har hatt i mange år allerede) Ja det går ann å koble mac til tv og hjemme kino anlegg i dag. Mac i dag har fode bilde oppløsninger. det ser kanskje ikke så bra ut på tekst, men etter hva et menneske øye kan se, så er det så å si ingen forskjell når mann tenker på bilde og video redigering. Nei i grunn er det greit at ikke halve verden går rundt å kjøper mac, jo mindre forståelse folk på et generelt basis har for mac, jo mindre problemer blir det for oss som har det. mindre virus, mindre problemer, mindre ventetid på service verkstedene, osv. hos apple lanserer de kanskje bare 1-2 modeller i året, men bruker tild på å utvikle og forbedre produktet. mens microsoft spry ut pc på rullebånd, og hvis mann ikke kan så mye om pc da, så går det ikke lange tiden før den er treg, virus infisert og nesten ubrukelig. men for all del. flott at ie7 er så bra som dere sier, (selv om den er dårlig her på jobben) det betyr bare at vi mac elskere får fortsette å ha produktene i fred.
Shantee Skrevet 12. april 2011 #20 Skrevet 12. april 2011 Android vil utkonkurrere iPhone OS, beklager.. Jeg synes bare Apple-folka er alt for opphengt i bagateller, og kan ikke forklare hva som er så fantastisk med produktet. Jeg har en iPod Touch (som er jailbreaka og har dermed samme funksjoner som iPhone, bare at man kan ringe via Wi-Fi). Har aldri likt iPod Touch. Falt for designet, men makan til styr for så lite. Hele iTunes og alt er noe dritt, jeg foretrekker frihet til å laste musikk over slik jeg vil. En liten avsporing her. Er bare så lei av alle Apple-tilhengerne, og alle går rundt med iPhone og kanskje 25% har noe utbytte av funksjonene. Android er bare en programvare, så det finnes plenty av telefoner å velge i. Derfor trenger man ikke gå rundt med samme telefon som 30% av befolkningen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå