Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 19 og opplevde for noen uker siden at Visa-kortet ble ødelagt på ferie, derfor ønsker jeg mastercard.

Har hatt deltidsjobb i ca. 1 år, men tjener ikke mer enn ca. 2-3000 i en vanlig måned. Har imidlertid fra før ca. 260.000,- kroner i banken.

Bør jeg søke den minste kredittgrensen på 10.000, eller kan jeg få innvilget 20?

Vil bare understreke at dette blir utelukkende et reise/reservekort, og at jeg ikke har noen økonomisk "atferd" fra før som skulle få banken til å tvile på mine betalingsevner. :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spørre banken?

Skrevet

Det normale er å få kreditt på ca 10% av årsinntekt. Tviler sterkt på at du får 20k kreditt.

(Og enda viktigere: Ikke få et kredittkort med høyere kredittgrense enn det som er nødvendig.. Det kan fort blir en fristelse.)

Skrevet (endret)

Jeg er selv student som har kredittkort, og jeg anbefaler ikke å ha for høy kredittgrense, det er altfor lett å plutselig sitter der med mer gjeld enn du kan betjene. Nå bruker jeg mine kredittkort fornuftig, til sammen har jeg en kreditt på 15 000 kr fordelt på tre kort, hvor ett ikke brukes, og jeg er veldig glad jeg ikke har høyere grense - det gjør at det stopper seg naturlig om noe skulle skje. Da får jeg heller låne litt av mine foreldre eller jobbe ekstra en måned. Samtidig er det greit å ha i tilfelle man er på ferie og bankkortet blir slukt, slik vi opplevde på ferie i Tunisia.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...