Gå til innhold

Voksne menn som fortsatt bor hjemme

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det handler ikke om at man ikke lever det "standard familielivet", som du sier, men at man lar foreldrene forsørge seg i godt voksen alder. Kom deg ut av redet liksom, forsørg deg sjæl, samme om man lever som singel eller whatnot, bare ikke lev på mora di!

Ingenting som sier at personen ikke betaler for seg hjemme eller kjøper maten sin selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville blitt skeptisk. Jeg forventer liksom at voksne folk etablerer seg for seg selv og ikke blir boende hos foreldrene, selv om det er i en separat kjellerleilighet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om en sånn en, og han bor der av bekvemmelighetsgrunner.

Taper.

Hvorfor tror du mannfolk velger å flytte i sammen med et kvinnfolk?

For å få et helvete på denne jord, eller av bekvemmelighetsgrunner? :smoke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting som sier at personen ikke betaler for seg hjemme eller kjøper maten sin selv..

Det er i mine øyne irrelevant. Han bor fortsatt i samme hus som foreldrene sine, noe som vitner om lite selvstendighet og initiativ til å skaffe seg noe eget. Om det er for en kort periode av praktiske årsaker, så går vel det an. Men å aldri ha klart seg på egenhånd og seriøst mene at det er greit å bo hjemme hos foreldrene etter 40, det er ikke en person jeg hadde giddet å satse på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo folk som bor i generasjonsboliger. Er det like ille, eller er det det at han er singel og bor i leilighet tilknyttet foreldrenes bolig som er problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i mine øyne irrelevant. Han bor fortsatt i samme hus som foreldrene sine, noe som vitner om lite selvstendighet og initiativ til å skaffe seg noe eget. Om det er for en kort periode av praktiske årsaker, så går vel det an. Men å aldri ha klart seg på egenhånd og seriøst mene at det er greit å bo hjemme hos foreldrene etter 40, det er ikke en person jeg hadde giddet å satse på.

Er ikke irrelevant når du påstår han ikke forsørger seg selv vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke irrelevant når du påstår han ikke forsørger seg selv vet du.

Jeg påstår ingenting jeg, men jeg sier på generelt grunnlag at hvis man bor i samme hus som foreldrene sine så blir man uansett delvis forsørget av foreldrene sine. Dette fordi svært få som bor hjemme og betaler for seg betaler markedspris. De betaler oftest mye mindre, og ofte ingenting. Dermed lar de seg delvis forsørge av foreldre og er ikke selvstendige, etter min mening. Jeg påstår ingenting om noen konkret, men gir her min mening på et generelt grunnlag. Derfor mener jeg at det er irrelevant om man betaler bittelitt husleie og/eller kjøper egen mat, man står fortsatt ikke på egne ben. Skjønner?

Endret av Adeleine
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er litt patetisk. Hvis det er en slags krisesituasjon så kan jeg forstå det, men ellers ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva som er verst, menn som bor hjemme i sin mors trygge havn og blir ryddet og vasket etter, eller menn som faktisk har klart å flytte for seg selv og bor i et høl.

Har vært hjemme hos en mann en gang som jeg er sikker på ikke hadde vasket der, noen gang! Jeg bla faktisk syk i magen av å ha spist en pizza som var tilberedt på det kjøkkenet. Og da var det ikke snakk om dårlige råvarer.

Nei takk til både den ene og den andre sier jeg.

Edit: Rettet opp en feil som ga ordet en helt annen mening :ler:

Endret av Envy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes sikkert situasjoner som kan "forsvare" at en mann som har passert 40 fortsatt bor i kjelleren til foreldrene sine, men det har jeg ikke sett info om her. På generelt grunnlag tenker jeg også at man er uselvstendig og ikke helt har klart å kutte navlestrengen ennå dersom man bor på den måten.

For meg er det forskjell på om man alltid har bodd sånn (som jeg oppfatter at det gjelder her) eller om man har flyttet ut av redet og gjort seg en del livserfaringer for deretter å flytte inn i en generasjonsbolig der man selv er medeier og medansvarlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes sikkert situasjoner som kan "forsvare" at en mann som har passert 40 fortsatt bor i kjelleren til foreldrene sine, men det har jeg ikke sett info om her. På generelt grunnlag tenker jeg også at man er uselvstendig og ikke helt har klart å kutte navlestrengen ennå dersom man bor på den måten.

For meg er det forskjell på om man alltid har bodd sånn (som jeg oppfatter at det gjelder her) eller om man har flyttet ut av redet og gjort seg en del livserfaringer for deretter å flytte inn i en generasjonsbolig der man selv er medeier og medansvarlig.

Enig med denne. Det å bo i generasjonsbolig er ikke det samme som å aldri ha forlatt huset til mor og far. Må regnes som noe annet, og det er liksom ikke unntakene eller spesielle tilfeller jeg konsentrerer meg om når jeg snakker på generelt grunnlag om sønner over 40 som bor hjemme hos mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener man ikke kan dømme noe eller noen uten å vite hele historien, det er ikke alle som har møtt den rette, eller har et sosialt liv uten om mor&far eller familien. Ikke alle som trives med å bo alene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener man ikke kan dømme noe eller noen uten å vite hele historien, det er ikke alle som har møtt den rette, eller har et sosialt liv uten om mor&far eller familien. Ikke alle som trives med å bo alene.

Nei...? Men man må da bli selvstendig likevel. Mor og far vil ikke alltid være der.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner til en familie hvor begge sønnene (som har passert 30) bor hjemme hos mor og far. Her snakker vi ikke i egen leilighet i kjelleren altså, eller på grunn av at foreldrene trenger pleie.

Riktignok hjelper de til litt nå og da i huset, men allikevel. Han ene har aldri hatt noen kjæreste heller.. Stakkars typer :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner til en familie hvor begge sønnene (som har passert 30) bor hjemme hos mor og far. Her snakker vi ikke i egen leilighet i kjelleren altså, eller på grunn av at foreldrene trenger pleie.

Riktignok hjelper de til litt nå og da i huset, men allikevel. Han ene har aldri hatt noen kjæreste heller.. Stakkars typer :sjenert:

Kanskje de ikke vil ha dame...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei...? Men man må da bli selvstendig likevel. Mor og far vil ikke alltid være der.

Da får man bo der så lenge de lever da, bedre enn å være ensom hele livet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hadde dere kunne blitt sammen med en sånn mann?

Hvis han har en sinnsykt god jobb og tjener bra. Da er det ikke noe gale i at han vil bo i generasjonsbolig - trivelig det, når barnebarna kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en av de eller begge Downs og behøver ekstra tilsyn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stillness

Hm,ser at dette er singelforumet,men jeg er sammen med en mann som bor i kjellerleiligheten i samme hus som foreldrene.Bor her selv også nå.

Skal innrømme at i begynnelsen var jeg veldig skeptisk fordi jeg ikke var sikker på om han var selvstendig eller om foreldrene eller han var konstant hos hverandre.

Men han er faktisk mer selvstendig enn enkelte andre mannfolk jeg har vært borti som har bodd i egen leilighet der oppvasken flyter,klær her og der og de vasket så og si aldri..så man skal ikke alltid skjære alle over en kam.

Hadde han derimot bodd hjemme på gutterommet og moren gjorde alt som om han var en 15 år gammel gutt så hadde jeg nok vært mer skeptisk.

Selvsagt kan jeg bli lei av å bo såpass nært foreldrene hans av forskjellige grunner selv om de er hyggelige folk,men det er ikke for alltid.Så snart økonomi og andre faktorer kommer i orden så skal vi jo få oss et eget krypinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carleigh-Ann

Er man ikke verdt no fordi man ikke har kjæreste? Kanskje han klarer seg helt fint uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...