Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva ville dere ha gjort?

På jobben diskuterer vi aldri noe, det er hektisk og aldri møter.

har spurt sjefen om vi kan ha 1 møte i mpneden, og han feier det bort raskt og sier "ja" men det blir aldri noe. Sjefen er ingen sjef. Han hater møter og vi planlegger aldri noe.

Vi er veldig få.

Alle jobber med hvert sitt og vi snakker aldri sammen.

Har lyst til å jobbe i en større bedrift, der andre ser deg!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skal bare være glad til. Møter er drepende kjedelige, det er bedre å få mer jobb gjort enn å sitte på ræva i en time uten å gjøre noe som helst.

Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

Jeg har jobbet i en liten bedrift og da jeg sluttet gikk jeg til den motsatte ytterlighet til et konsern.

Jeg må si at fordelene i en liten bedrift er at man ofte slipper møter for alt mulig mellom himmel og jord, samt sinnsyke ideer uten plan, mål og mening. Det er også ofte slik i små bedrifter at hvis det er problemer er det ofte svært vanskelig å få gjort noe med det siden det er for få ledd over sjefsnivået til å ta opp problemer med. Samtidig pleier fagorganisering, vernetjeneste og lignende være ikke-eksisterende. Når noe ikke fungerer blir det vanskelig å løse det. Men hvis det fungerer så er det nettopp fordi det er kort vei til ledelsen og god kommunikasjon.

I store konsern kan man ofte bli innkalt til høringsmøter og oppleve at det eneste stedet det jobbes er på møtet, ingen gjør oppgaver mellom møtene. Det er også ofte slik at håpløse strategier eller fikse ideer skal tres ned over organisasjonen fordi en eller annen på hovedkontoret nettopp har vært på management kurs og lært et nytt buzzword.

Jeg er en stor tilhenger av nødvendige og effektive møter. Det er de møtene man legger en strategi, der noen får oppgaver som skal være løst til en hvis frist og alle kommer forberedt til neste møte og har løst oppgavene sine. Denne typen møter er dessverre sjeldne i et konsern, mens i et mellomstort selskap kan disse ofte fungere godt. I vår bedrift fungerer disse veldig godt.

Endret av Blondie65
AnonymBruker
Skrevet

Kjipt å jobbe med ustrukturerte folk som ikke evner å planlegge..

• Liker 1
Skrevet (endret)

...

Endret av iRack
AnonymBruker
Skrevet

Er forskjell på "aldri møter" og "for mange møter"...

Aldri et eneste møte høres veldig rotete ut!

AnonymBruker
Skrevet

Sjefen er ikke sjef, han leder ikke. Vi presterer det ene etter det andre, og noe av det er faktisk veldig bra (effektivitet, kvalitet og allsidighet) men får ikke pay back verken i form av en lønn som gjenspeiler det eller tilbakemeldinger annet enn et kjapt mumlende "bra" etter en storinnsats, uten at det spesifiseres hva det var som var så "bra"..

Idiotisk.

Skrevet

Hva ville dere ha gjort?

I mitt tilfelle (jobber også i en liten bedrift) så har jeg selv tatt på meg jobben å arrangere og organisere personalmøter (om det er dette du etterlyser). Jeg vet at sjefen har tusen ting i hodet, og at han i utgangspunktet er veldig positiv til personalmøter, men det blir rett og slett ikke prioritert. Derimot stiller han veldig gjerne dersom en annen gjør jobben med å tilrettelegge for det! Er jo bare å avtale om at folk kommer en time tidligere/sitter igjen en time etter jobben dersom dere jobber samtidig!

AnonymBruker
Skrevet

Motsatt problem hos meg. Blir sprø av de møtene!! Det er altfor mange og for laaaange møter. Det samme om og om igjen!!

AnonymBruker
Skrevet

Jobbet tidligere i en bedrift med faste mandagsmøter for avdelingen. Der satt 10 personer i en time og pratet om hvor mye de hadde å gjøre. Det kom absolutt ikke frem noe på de møtene som kunne forsvare de 10 tapte arbeidstimene. Nå jobber jeg i en bedrift med veldig få møter. Den nødvendige informasjonen kommer på mail, slik når den også de som ikke er på jobb akkurat da. Ingen tvil om at jeg foretrekker å ha det slik som nå. En sjelden gang kan det være nødvendig med møter, men svært ofte er det bortkastet tid. En annen ting er at det stort sett er de som skriker høyest som blir hørt i et møte. Da er det bedre å ta ting en og en, feks i medarbeidersamtalene. Da blir alle hørt.

AnonymBruker
Skrevet

Jobbet tidligere i en bedrift med faste mandagsmøter for avdelingen. Der satt 10 personer i en time og pratet om hvor mye de hadde å gjøre. Det kom absolutt ikke frem noe på de møtene som kunne forsvare de 10 tapte arbeidstimene. Nå jobber jeg i en bedrift med veldig få møter. Den nødvendige informasjonen kommer på mail, slik når den også de som ikke er på jobb akkurat da. Ingen tvil om at jeg foretrekker å ha det slik som nå. En sjelden gang kan det være nødvendig med møter, men svært ofte er det bortkastet tid. En annen ting er at det stort sett er de som skriker høyest som blir hørt i et møte. Da er det bedre å ta ting en og en, feks i medarbeidersamtalene. Da blir alle hørt.

Jeg synes verdien av at alle forteller hva de driver med er stor! Det har å gjøre med informasjonsflyt og dialog mellom mennesker å gjøre.

Jeg er ikke en robot, og jeg ønsker å fortsette med å være et tenkende menneske som samhandler med andre. Da vil jeg ha noen få møter av og til.

Skrevet

Sjefen er ikke sjef, han leder ikke. Vi presterer det ene etter det andre, og noe av det er faktisk veldig bra (effektivitet, kvalitet og allsidighet) men får ikke pay back verken i form av en lønn som gjenspeiler det eller tilbakemeldinger annet enn et kjapt mumlende "bra" etter en storinnsats, uten at det spesifiseres hva det var som var så "bra"..

Idiotisk.

Kan jo rett og slett bare være det at sjefen forbinder møter med å være løsningsorientert. Og hvis det dere gjør er bra/problemfritt, så ser han ingen grunn til å ha møter.

Om det er påskjønnelse/oppsummeringer du/dere ønsker, så kan dere kanskje ta opp det med han. Si at dere ønsker en månedlig oppsummering av jobben dere gjør + veien/strukturen videre. Noe i den dur.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...