Gå til innhold

Hvordan holde hvite sko hvite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et par hvite sko som jeg liker godt. Er sånn type sneakere, av stoff, helt hvitt. Skal ikke mange runder ute før jeg merker at sand og skitt kommer på skoen. Får børstet det av, men ser ikke like bra ut etter hvert. Liker ikke hvite sko som ikke ser hvite ut.:)

Kan jeg vaske de i vaskemaskinen? Evt ved hvor mange grader? Takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel delte meninger rundt dette, men om det ikke er så nøye om skoene blir ødelagte (billige, lette å få tak i) ville jeg hevet dem i maskinen. Jeg gjør dette med mine hvite tøysko fra H&M, og det funker helt fint, men man vet jo aldri.. Jeg vasker mine med litt vaskepulver og vanish på 40 grader. Hiver inn ett hvitt/lyst håndkle sammen med dem, så det ikke bråker så forferdelig.

AnonymBruker
Skrevet

jif skurekrem:) funker som bare det

Skrevet

våtservietter funker flott her

Skrevet

Jeg har i alle fall vasket mine hvite converse i vaskemaskin flere ganger hvert år. Skoene er 10-12 år gamle, og ser splitter nye ut etter vask. Under skoene blir en annen sak. Sålen er selvsagt litt slitt der etter mange år med spasering.

Det du bør tenke på er om skoen er limt eller sydd. Limet kan oppløses i vask (selv på lav temperatur). Det eneste jeg har ødelagt i vaskemaskinen var av ekstremt dårlig kvalitet - typ limte ballerinasko fra sparkjøp til 49 kr, og et par tøfler med pappsåle. Har ellers bare god erfaring med å vaske litt dyrere sko, enten sålen er limt eller sydd :)

Skrevet

Takker for gode tips folkens.:) Jeg har et par hvite Nike sko. De koster vel et par hundre. Får se hva jeg gjør hvis de blir veldig skitne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...