Illalla Skrevet 10. april 2011 #1 Skrevet 10. april 2011 Ja som overskriften sier, hvilke sko skal man egentlig bruke i Zumbatimene? Jeg har holdt på med zumba en god stund nå, og sliter med at jeg får smerte eller krampe under foten i fotbuen. Jeg har testet med vanlige allround asics joggesko, og noen ganger med aerobisko. Men det blir samme hver gang. Jeg har ganske smale og flate føtter(men langtfra plattfot) Jeg la bort aerobicskoene mest for at jeg fikk gnagsår på rare steder og at de fleste som jeg har testet er for brede framme i tåa(der hvor det ikke er snører lengre), sånn at foten bare sklir fram og tilbake og lager gnagsår eller brennende følelse når det danses så mye fra tåen (feks salsa). Jeg tenkte først at det var uvante bevegelser, at det var derfor jeg fikk sånn krampe. Men nå har jeg holdt på siden januar, 2-3 ganger i uken, uten at det blir noe bedre. Det jeg ender opp med å gjøre er å stå å strekke på føttene i rare stillinger under drikkepausene for å komme til å strekke ut krampen, men det er ikke så suksessfullt alltid. Hvilke sko er best? eller skal jeg bare droppe hele skoene og danse zumba barfotet?
Gjest Mynona83 Skrevet 10. april 2011 #2 Skrevet 10. april 2011 Jeg danser zumba i sokkelesten, men jeg gjør det hjemme i stua da. Jeg synes det er enklest å danse når jeg sklir litt på parketten.
Tears.of.the.Sun Skrevet 10. april 2011 #3 Skrevet 10. april 2011 Jeg trener zumba på senter og bruker vanlige aerobics sko. Men hvis du får gnagsår av det så... Trenger du sko som er litt høyere opp over ankelen kanskje? Da kan du jo prøve basketball sko. Forresten, har du skjekket at du bruker helt riktig størrelse? Jeg trengte faktisk 37 og 2/3 deler eller noe sånt siden jeg fikk gnagsår av de andre størrelsene..
Illalla Skrevet 10. april 2011 Forfatter #4 Skrevet 10. april 2011 Forresten, har du skjekket at du bruker helt riktig størrelse? Jeg trengte faktisk 37 og 2/3 deler eller noe sånt siden jeg fikk gnagsår av de andre størrelsene.. Ja jeg tor størrelsen er riktig, for tåa er helt framme. Jeg satt vel med ti par sko rundt meg da jeg kjøpte de jeg har nå for å finne en modell som var smal nok uten å skrape på hokkikulen(utrolig hvor mange smale joggesko som kolliderer med den!!) men basketballsko?? Det er bare æsj så vanskelig, og man kan jo ikke akkurat returnere skoene etter litt bruk... så prøving og feiling blir dyrt ja.
Tears.of.the.Sun Skrevet 10. april 2011 #5 Skrevet 10. april 2011 Det var bare et forslag. Men hva med sånne gymsokker? Det går kanskje. Sånne sokker med et anti-gli lag under.
Rumohra Skrevet 10. april 2011 #6 Skrevet 10. april 2011 Jeg har prøvd både vanlige asics joggesko og danseskoene mine fra da jeg danset swing. De ser sånn ut: http://www.attitudedancewear.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/blochsneakers.jpg Får også den brennende følelsen under føttene med vanlige joggesko, utrolig ubehagelig. Den får jeg ikke med danseskoene, men til gjengjeld kan de bli litt glatte da de har et spin-område foran som ikke har noe særlig grep. Til de andre dansetimene på senteret er danseskoene dog perfekte og de er absolutt fine i zumba også, det med at de sklir litt varierer også med hvilken sal timen er i.
Illalla Skrevet 12. april 2011 Forfatter #7 Skrevet 12. april 2011 Rumohra: Hvordan får man sånne sko da? (jaja jeg vet at ne heter google og at man kan bestille på nett osv, men jeg liker å prøve sko før jeg kjøper de, av obvious reasons) Kan ikke huske at jeg har sett sånne før, men så er jeg ikke akkurat fast inventar på sportsbutikker med det største utvalget. Evt hva heter sånne om jeg skal spørre etter de?
babord Skrevet 12. april 2011 #8 Skrevet 12. april 2011 (endret) Jeg bruker også sånne dansesneakers. Mine er fra capezio og er kjøpt hosLa Danse. Har ikke sett sånne sko på vanlig sportsbutikk, hvis du vil prøve tror jeg du må på dansebutikk. Evt. hadde puma en dansemodell med split-sole sånn som disse har for noen år siden, kanskje den finnes ennå? EDIT: Det var visst nike, sånn så de skoene ut...de har jeg sett på vanlig sportsbutikk, men det er en stund siden. Endret 12. april 2011 av babord
Rumohra Skrevet 12. april 2011 #9 Skrevet 12. april 2011 Jeg bruker også sånne dansesneakers. Mine er fra capezio og er kjøpt hosLa Danse. Har ikke sett sånne sko på vanlig sportsbutikk, hvis du vil prøve tror jeg du må på dansebutikk. Burde såklart skrevet hvor jeg kjøpte mine. Har også kjøpt dem hos La Danse.
Wonders Skrevet 26. mai 2011 #10 Skrevet 26. mai 2011 jeg må si jeg hater joggesko selv om de gir støtte og demping. Zumba blir som en tilnærmet tur på byen for meg, og jeg ler selv om jeg er i treningsmodus. Bruker disse jeg; http://www.google.no/imgres?imgurl=http://www.foreign-trade.com/files/Puma_Ballerinas_Nike_Air_Jordan_Dunk_shoes.jpg&imgrefurl=http://www.foreign-trade.com/showcase.cfm%3Fc%3Dlinda88%26p%3D32438&usg=__OJlyBIKBx2YNMf0qqa5SX7OA6AE=&h=250&w=241&sz=8&hl=no&start=606&sig2=nt6AwFlGETfj4ctqbvvatA&zoom=1&tbnid=T87Jh9h_BOJb1M:&tbnh=98&tbnw=94&ei=9B_eTaqyCsXNswaa14jfBQ&prev=/search%3Fq%3Dpuma%2Bwoman%2Bballerina%26um%3D1%26hl%3Dno%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:nb-NO:official%26biw%3D1056%26bih%3D716%26tbm%3Disch&chk=sbg&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=405&page=29&ndsp=23&ved=1t:429,r:12,s:606&tx=35&ty=38&biw=1056&bih=716 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå