Gå til innhold

Ikke søkbar profil, som heller ikke vises på vennelister...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter veldig med søkefunksjonen, så jeg vet ikke om det allerede finnes en tråd om dette. :(

Saken er: Jeg har av ulike årsaker ingen ønsker om å ha en facebook-profil, men nå tvinger det seg fram fordi barna har fått lov til å registrere seg, og et av vilkårene mine for at de skulle få lage seg en profil var at jeg skulle kunne følge med på siden deres.

Det jeg har behov for er en profil som ikke er søkbar, og som heller ikke vises på barnas vennelister.

Er dette en mulighet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå er jeg ingen FB ekspert,men om du lager en profil med kallenavn som du holder munn om ,vil det bli vanskelig å søke deg opp.Du kan sperre en del funsjoner og slik ved siden av som gjør profilen veldig privat.

Men en profil som IKKE vises på barnas liste? Hmm den er værre.Kansje lage en skjult liste som bare du ligger i,men tror nesten det ikke er mulig i dag

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. :)

Nå virker jeg sikkert veldig dum, men jeg trodde en måtte oppgi fullt navn og fødselsdato for å opprette en profil, men når du sier at det går an å lage en profil med et kallenavn, forstår jeg deg slik at det ikke er nødvendig?

Hvis det er slik, løser det hele problemet. :)

Da behøver jeg ikke være usynlig, for ingen vil vite hvem jeg egentlig er...

Gjest Armule
Skrevet

Såvidt jeg veit kan du kun gjøre deg "usøkbar". Dvs. at du vil ligge synlig i vennelista til andre, men folk kan ikke søke på navnet ditt og få deg opp.

Dette står her:

Navn, profilbilde, kjønn, nettverk og brukernavn er tilgjengelig for alle fordi dette er informasjon som er nødvendig for å hjelpe deg å få kontakt med venner og familie.
Skrevet

det er mulig, fordi jeg vet om en mor og hennes datter som skjuler profilen sin for meg. Jeg aner ikke hvordan hun får det til, men andre er venn med de og kan se de, men ikke jeg. Jeg klarer ikke å søke dem opp, og vi har felles venner som sier de er venn med dem, men jeg ser dem ikke på vennelista. Jeg er veldig nysgjerrig på hvordan de har fått dette til.

Skrevet

Jeg tror det er mulig. Hvis du går på privacy settings, så står det "Connecting on Facebook". Trykk "view settings". Der kan du velge hvem som kan søke deg opp på facebook. Hvis du da f.eks. velger "friends only", så betyr jo det at de som ikke allerede har deg som venn ikke kan finne deg.

Skrevet

aha, så enkelt :P takk!

Gjest Armule
Skrevet

Husk folkens, det er forskjell på det å søke opp noen og manuelt finne frem noen.

Sistnevnte er nemlig alltid mulig, dvs. at selv om du har sperret for at folk kan søke deg opp så kan de fortsatt finne deg i en venneliste ved å manuelt se igjennom den.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde enkelt og greit bare lagd meg et navn som f.eks. Kristin Hansen for å følge med facebookprofilen til ungene.

• Liker 1
Skrevet

Du vil ha egen konto for å følge med ungene dine, men dersom du bare skal være venn med barna dine kan de stenge deg ute fra sin vegg og da er du like langt.

AnonymBruker
Skrevet

Du vil ha egen konto for å følge med ungene dine, men dersom du bare skal være venn med barna dine kan de stenge deg ute fra sin vegg og da er du like langt.

Men da blir det synlig med en gang og som forelder så kan man da ta det med ungene sine.

Skrevet

Nå skjønner jeg ikke hva du mener..?

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du ser at ungene stenger deg ute fra veggen og venneliste så får man ta et oppgjør hjemme at det er ikke akseptabelt. Her er det faktisk de voksne som setter premissene. Joda, jeg vet at særlig ungdom gjør sitt for å omgå reglene. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter veldig med søkefunksjonen, så jeg vet ikke om det allerede finnes en tråd om dette. :(

Saken er: Jeg har av ulike årsaker ingen ønsker om å ha en facebook-profil, men nå tvinger det seg fram fordi barna har fått lov til å registrere seg, og et av vilkårene mine for at de skulle få lage seg en profil var at jeg skulle kunne følge med på siden deres.

Det jeg har behov for er en profil som ikke er søkbar, og som heller ikke vises på barnas vennelister.

Er dette en mulighet?

Min profil er ikke søkbar. Du bestemmer selv hva som skal vises av navnet ditt i profilen.

eks. La oss si jeg heter Tuva Olsen. På profilen min står det frk.Olsen.

Dine barn kan skjule sin venneliste. Mine venner kan ikke se resten av min venneliste.

Ikke har jeg bilde av meg. Jeg har bilde av en delfin.

Det er en del funksjoner du skal huke av. du finner ut av det da du går inn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...