Gå til innhold

Fjerne deodorant-merker på hvite klær?

Anbefalte innlegg

Gjest SnakeOil
Skrevet

Bruker deodorant, som seg hør og bør, men på lyse og hvite skjorter, ser jeg at man får sånne ekle flekker som tilsynelatende ikke går vekk i vask med omo hvitt bladibla.

Noen som har noen gode tips på hvordan man får fjernet disse stygge flekkene?

Videoannonse
Annonse
Gjest Naenia
Skrevet

Slenger meg på her, jeg. Har et par uniformsskjorter som har fått et par lekre, gule flekker. :sukk:

Skrevet

Jeg tror tipset er å kjøpe nye skjorter og bytte deodorant. Har lagt merke til at enkelte deodoranter gir farge, mens andre ikke gjør det. Når flekken allerede har kommet, har aldri jeg klart å fjerne den iallefall. :sukk:

Gjest SnakeOil
Skrevet

Huff, helt utrolig at det lages deodoranter som ødelegger klærne da :(

Gjest strykebrett
Skrevet

Spray med den oransje bio-tex sprayen rett før du putter klærne i maskina. Funker kjempebra hos meg, flekkene blir helt borte :)

Gjest SnakeOil
Skrevet

Hoi, takker for tips, skal se om jeg finner det på butikken i morgen! :)

AnonymBruker
Skrevet

Klorin?

Gjest SnakeOil
Skrevet

Har forsøkt klorin.....uten hell, av en eller annen grunn blir det ikke borte da heller, mulig flekkene oppstår pga uorganiske stoffer og/eller metaller.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte tidligere deoderanter jeg kjøpte på butikken, men etter at jeg kjøpte samme merke som parfymen min (DKNY) så går det helt fint vekk i vasken! Selv om den er litt dyrere så holder den utrolig lenge!

Det er det eneste "tipset" jeg har, at litt dyrere deo'er går vekk i vask. i hvertfall min. bruker vanelig OMO vaskepulver.

Skrevet

Kan du si i fra om det funker med sprayen? :sjenert:

Skrevet

Har også prøvd sun oppvaskmiddel :P Haha, tro det eller ei :) Legg klærne litt i blødt med sun også inn i vaskemaskinen etterpå :) Har funka bra her :)

• 5 måneder senere...
Skrevet

Dette er kanskje littegrann ved siden av temaet, men er det de deodorantene som lager synlige hvite/lysegule flekker på sorte klær som også lager slike flekker dere snakker om på lyse klær?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...