AnonymBruker Skrevet 10. april 2011 #1 Skrevet 10. april 2011 Hei! Vet dere hva slags type jobber det er aktuelt å søke på dersom man er utdannet jurist med C/D i snitt? Jeg er redd dette kommer til å bli mitt snitt til slutt (er ikke ferdig, men tenker alltid worst case...). Jeg er uansett ikke på jakt etter høystatusstillinger og må ikke nødvendigvis jobbe innenfor et konkret juridisk fagfelt. Men vil helst slippe å jobbe på Narvesen resten av livet (som jeg gjør som ekstrajobb nå). Takk for tilbakemeldinger!
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 10. april 2011 #2 Skrevet 10. april 2011 Har du litt relevant erfaring utenom da? Verv i studietiden? De store forretningsfirmaene vil nok helst ha folk med A-B i snitt i fullmektigstillinger. Men jeg har en kompis med E i snitt (tuller ikke) som fikk fullmektig stilling i et mindre firma, så det er fullt mulig. Du kan også jobbe med helt andre ting enn som advokat/-fullmektig, slik som med saksbehandling, i kommunen, med skatt, i Nav....
AnonymBruker Skrevet 10. april 2011 #3 Skrevet 10. april 2011 Hei! Vet dere hva slags type jobber det er aktuelt å søke på dersom man er utdannet jurist med C/D i snitt? Jeg er redd dette kommer til å bli mitt snitt til slutt (er ikke ferdig, men tenker alltid worst case...). Takk for tilbakemeldinger! Jeg kjenner en som jobbet mye ved siden av jusstudiene, og hun fikk D i snitt under hele studiet. Hun fikk jobb i PWC og i dag jobber hun i Telenor og tjener 600.000. 1
kirstiJ Skrevet 10. april 2011 #4 Skrevet 10. april 2011 jeg tror de ser en del på andre kvalifikasjoner også, men det er klart at det ikke er helt topp å ha kjempedårlige karakterer i alt. Om man skal jobbe med familierett og har en E i det, så lover det vel ikke helt godt. Men, man kan starte et sted å jobbe seg oppover, man får jo mye kompetanse av å arbeide. Et godt råd kan være å f.eks. søke sommerjobb som saksbehandler i NAV, da får du litt relevant arbeidserfaring, og står en del høyere i kurs med en gang, selv om karakterene dine ikke er knallgode! 1
Glitnir Skrevet 10. april 2011 #5 Skrevet 10. april 2011 Jeg kjenner mange jurister, men ikke en eneste av de har måttet ta til takke med ikke-relevante jobber. Dette gjelder selvsagt de med strålende karakterer og ditto personlige egenskaper, men også alle med gjennomsnittlige karakterer samt de med dårlige karakterer og i tillegg en kanskje lite spiselig personlighet. Imidlertid har vel de (få) i siste kategori gjerne søkt lenge og i tillegg måttet flytte på seg for å få den første jobben - men det har altså ordnet seg for alle. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå