Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hvor høy solfaktor jeg skal bruke i sommer i ansiktet. Vil ikke ha pigmentflekker eller linjer. Vil ikke bli veldig brun, bare litt gyllen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Heloise
Skrevet

Jeg bruker 30 :) Jeg er veldig blek og har hatt/har sol"allergi" så det er det beste for meg :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker fuktighetskrem med SF30 i ansiktet året rundt. Vil ikke ha rynker!

AnonymBruker
Skrevet

Ts her.. skriv gjerne hvilket merke dere bruker også :)

Skrevet

Jeg bruker SPF 30, fra Jan Marini.

Skrevet

Jeg bruker 15 resten av året, men om sommeren slår jeg til med 30! Har fra Bare Minerals (id), som er veldig greit så blir ikke huden så fet og jeg unngår kviser med det. Anbefales :)

Gjest Harriet
Skrevet (endret)

Jeg bruker 15 resten av året, men om sommeren slår jeg til med 30! Har fra Bare Minerals (id), som er veldig greit så blir ikke huden så fet og jeg unngår kviser med det. Anbefales :)

Jeg er ute veldig mye og får lett farge i ansiktet. Synes imidlertid ikke at det er fint å være brun i ansiktet så jeg prøver å beskytte meg så mye jeg kan. Er det en krem du nevner her?

Spurte nemlig om akkurat dette på et parfymeri ifjor, men da ble jeg anbefalt å bruke en ren solkrem - hun sa at de ikke hadde gode nok produkter innen kosmetikk-merkene når det dreide seg om solbeskyttelse. Jeg var ute etter en ansiktskrem med høy beskyttelse.

Endret av Harriet
Skrevet

20 som regel, siden jeg har britisk hud.

Skrevet

Bruker SPF20 i dagkremen hele året, om sommeren blir det SPF30 i ansiktet og SPF20 på resten av kroppen, men ligger ikke og steker.

Skrevet

Jeg finner ingen solkrem som er god for ansiktet, som ikke er for fet, tung og skinnende, men som virker! Synes også mange av solkremene virker tunge og fulle av kjemikalier. Hjelp! Bruker 20-30.

Skrevet

Jeg blander min Dermalogica ut i litt fuktighetskrem for ansiktet, da halveres jo selvsagt SPFen, men da er det jo bare å smøre litt til senere :) Da merker jeg ikke at jeg har solfaktor på meg, for den har en tendens til å bli litt glinsende og klissen. På INGEN MÅTE like mye som andre solkremer, vil jeg påpeke!

Gjest Mynona83
Skrevet

Det har jo ikke noe å si hva andre bruker, det kommer jo helt an på hva slags hud du har selv. Har du oliven-hud tåler du mer enn om du har britisk-hud.

Skrevet

Jeg forsøker å bruke spf 30 mer eller mindre året rundt, og da med fysiske filtre. Imidlertid gir ikke fysiske filtre like god beskyttelse mot pigmentflekker, så i den lyse årstiden bruker jeg enten La Roche Posay eller Bioderma med spf 50+, og med høy UVA-beskyttelse. Dessverre må man smøre på 1/2 teskje krem til ansikt og hals for å få den oppgitte beskyttelsen, så da er det lurt å velge høyest mulig faktor, for jeg klarer ikke å smøre inn nok krem, i hvertfall.

Dagkremer med innebygget solfaktor beskytter ikke tilstrekkelig dersom man er disponert for pigmentflekker, og de må også smøres på i tykke lag for å gi noen særlig beskyttelse. :forvirret:

Skrevet (endret)

Det kommer an på hvor jeg er- dersom jeg er på ferie i tropiske strøk eller rundt Middelhavet: solfaktor 50! man har lært etter noen smertefulle lærepenger.... :fnise: Får likevel en gyllen, kjempefin farve!

Her hjemme bruker jeg faktor 20.

Merket jeg liker best nå, er apotekmerket Vichy :)

Endret av missLynch
Skrevet

I vinterhalvåret bruker jeg fuktighetskrem med faktor, fra 15 til 30. Når jeg er i solen om sommeren bruker jeg 30. Gjerne høyere dersom jeg er i sydlige strøk. Var i Thailand i vinter og selv med 30 i ansiktet syns jeg at jeg ble for brun i ansiktet selv om jeg prøvde å ikke sole ansiktet noe særlig. På kroppen bruker jeg fra 6 til 30. Alltid høy faktor på brystpartiet.

La Roche Posay har en god solkrem med faktor 30, lett og fin i konsistensen, passer til hud som lett får urenheter.

Som vel ble nevnt tidligere i tråden, har Dermalogica en såkalt booster med solfaktor. Brukt alene gir den spf 30, men ca spf 17 om du blander 50/50 med fuktighetskrem. Gir ikke urenheter. Dermlogica har også en matt solkrem med faktor 20. Skinceuticals har flere solkremer, også en med fysisk filter. Jeg kjøpte selv dagkremen med spf 20, men denne ble litt for fet i konsistensen for min smak. De har en med spf 30 som skal være lettere i konsistensen. Jan Marini sin krem med spf 30 er veldig god og lett, men jeg trenger fuktighetskrem under denne. Den blir silkemyk på huden og gir perfekt underlag for sminke.

Skrevet

30-35, blir svidd lett. Hele kroppen, ører, midskill på hode om det ikke er dekket og tær også.

• Liker 1
Gjest Badabing
Skrevet

Jeg bruker faktor 15, men har bare vært solbrent et par ganger i løpet av livet, så det skal mye til. Kunne nok sikkert økt litt, men da får jeg jo ingen farge..

Bruker MD Formulations sin solkrem, for den får jeg ikke uren hud av, slik jeg gjør med mange andre solkremer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...