Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg leter etter et dikt jeg så i avisa for ganske lenge siden. Det var en mor som skrev minneord om jenta si, men jeg vet ikke om diktet var hjemmelaget eller kjent.

Diktet handlet om en gartner som gikk i hagen sin og så på alle blomstene. Så bøyde han seg, mesteren, og plukket den nydeligste av alle blomstene han hadde skapt. Gartneren var selvfølgelig Gud, og den nydeligste blomsten var jenta. Diktet var nydelig, men jeg husker ikke hvordan det var!

Noen som kan hjelpe?

-siina-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke hjelpe deg, men det høres nydelig ut.....

Skrevet

Ja, det var akkurat det det var!! Jeg gråt i bøttevis og spann, selv om jeg verken kjente moren eller jenta..

-siina-

• 1 år senere...
Gjest Anonymous
Skrevet

Hvordan kan jeg få gitt det til deg?

Kan vel ikke legge det ut her.. Kan du legge mailadressen din her så kan jeg sende det til deg.?

Skrevet
Hvordan kan jeg få gitt det til deg?

Dette er et kjent dikt - men jeg vet ikke hva det heter. Det finnes sikkert på nettet et sted............ kanskje du kan linke til det? :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Poenget mitt var at jeg har diktet og har ikke funnet det på nettet. HAdde jeg det hadde jeg selvsagt lagt en link her. Har det på min maskin.

Skrevet
Poenget mitt var at jeg har diktet og har ikke funnet det på nettet. HAdde jeg det hadde jeg selvsagt lagt en link her. Har det på min maskin.

Hvis det er DITT dikt - så er det jo ditt åndsverk - ergo kan du legge det ut her. No problem.

Det er andres åndverk som omfattes av loven.

Om du legger det ut her - så husk å legge til en kommentar om at du har skrevet det selv.

Jeg misforsto deg litt jeg - sorry :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette diktet leter jeg også etter og har gjort det leeeeenge! Kan du legge det ut her? Dersom du ikke kan så si ifra så skal du få min mailadresse. Dette diktet er veldig viktig for meg, har lett og lett! Dersom du har forfatteren til diktet så kan du jo skrive det under, please, vil så gjerne ha det!!!

Skrevet

Nå tror jeg dere har misforstått meg litt.

Det er ikke jeg som har skrevet diktet. Jeg fant det i en dødsannonse i en avis for mange år siden. Jeg finner det ikke på nettet, men jeg har det her på maskinen min.. Ergo jeg kan ikke legge det ut her!

Om noen vil ha det kan jeg sende det på mail...bare gi meg adressene... :)

Skrevet

Send diktet i PM til de som ber om det - så sant de er registrerte brukere da ..

Og jeg vil også gjerne ha det .. om du sender det i PM til meg blir jeg takknemmelig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Her er min mail adresse:

[email protected]

har nemlig også lest det tidligere, har lett og lett på nett men ikke funnet det. Er deg evig takknemlig hvis du sender det til meg!

Klems

Skrevet

Jeg vil også gjerne ha dikt i pm....

Gjest Anonymous
Skrevet

Normalt er det da lov å publisere andres åndsverk ved å oppgi forfatter/kilde. Kjenner man ikke forfatteren så skriver man bare "ukjent forfatter".

Er det noen annen grunn til at ikke det samme kan gjøres i dette forumet? :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette står på nettsidene til Kopinor (i tillegg til mye annet)

Det er tillatt å sitere fra et offentliggjort verk i samsvar med god skikk. Med "god skikk" menes bl.a. at man må oppgi navn på opphavsmann og angi hvilken publikasjon verket er hentet fra).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...