Gå til innhold

Skifte p-pillemerke?

Fremhevede innlegg

Gjest Ethereal
Skrevet

Sålenge jeg har gått på p-piller, har jeg brukt Trinordiol. Jeg har ikke hatt noen bivirkninger, bortsett fra at jeg to ganger har opplevd at mensen uteblir.

Men siden jeg har gått på det samme merket så lenge, lurte jeg på om jeg kanskje burde vurdere et skifte? Det må jo ha skjedd mye også på den fronten i løpet av de siste 14 årene????

Forslag? Eller er det dumt? "Why change a winning team"? osv :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt om det er noen vits i å bytte pillemerke bare fordi du har gått på det lenge, om det fungerer bra for deg.

Om du likevel vil prøve noe nytt, kan Yasmin være et bra alternativ

Gjest Ethereal
Skrevet

Hmm, jeg skal spørre legen min om hva hun mener...

Jeg synes uteblitt menstruasjon er en trasig bivirkning, oppi mitt hode kan det umulig være sunt for kroppen?

Skrevet

Jeg brukte Trinordiol de første 6 årene, og fikk så anbefalt av min gynekolog å skifte da han mente Trinordiol er en "ungdomsppille" og at det ville være "sunt" å bytte. Jeg brukte Diane et par år, prøvde så Yasmin men ble sur (!) og har nå brukt Microgynon i et par år og er fornøyd.

Skrevet
Hmm, jeg skal spørre legen min om hva hun mener...

Jeg synes uteblitt menstruasjon er en trasig bivirkning, oppi mitt hode kan det umulig være sunt for kroppen?

At mensen ikke kommer en gang i blandt, er ikke uvanlig som bivirkning på de fleste p-piller. Dèt, og blødninger utenom mens... Vi propper jo oss en hel masse med hormoner, ikke rart det blir forstyrrelser.

Skrevet
Sålenge jeg har gått på p-piller, har jeg brukt Trinordiol. Jeg har ikke hatt noen bivirkninger, bortsett fra at jeg to ganger har opplevd at mensen uteblir.

Men siden jeg har gått på det samme merket så lenge, lurte jeg på om jeg kanskje burde vurdere et skifte? Det må jo ha skjedd mye også på den fronten i løpet av de siste 14 årene????

Forslag? Eller er det dumt? "Why change a winning team"? osv :roll:

Jeg har også gått på trinordiol i mange år og fant ut at jeg skulle bytte. Hadde ingen bivirkninger av trinordiol og var veldig godt fornøyd, men fikk plutselig litt hetta av at jeg hadde brukt den samme type p-piller så lenge og tenkte at det umulig kunne være bra. Så jeg byttet. Det skulle jeg ønske jeg ikke hadde gjort! :(

Jeg gikk over til Yasmin, hadde mensen så og si sammenhengende i en måned og fikk en voldsom oppblomstring av kviser i panne og kinn. Byttet tilbake til trinordiol, men har fortsatt litt kviser, er oppblåst og små kvalm hele dagen.

Var jeg deg, ville jeg ikke bytte når du er så fornøyd med trinordiol i utgangspunktet. Andre pillemerker kan jo gi verre bivirkninger enn uteblitt mens ved et par anledninger. For hvis jeg har tolket deg riktig, har du brukt trinordiol i 14 år? og da er vel ikke uteblitt mens to ganger i løpet av de årene en voldsom bivirkning? :wink:

Skrevet

Har gått over fra trinordiol til p-ringen og ALDRI om jeg kommer til å bruke p-piller igjen.

Gjest Ethereal
Skrevet

Hmm, jeg har ikke hatt noen andre bivirkninger, nei... Jeg HAR gått opp i vekt, men det er kanskje ikke så rart? Jeg var 17 da jeg startet på Trinordiol, og veide ca 45kg :oops:...

Gjest Carmelita
Skrevet

At mensen uteblir når man går på p-piller har ingen betydning, ettersom mensen da er "juks".

Jeg har selv gått på Trinordiol i 6 år, byttet til andre merker innimellom. Nå har jeg fått resept på Yasmin. Synes ikke humøret mitt er helt bra, og lurer på om det er p-pillene. Har egentlig ikke lyst til å gå på pillen lenger, men det er jo så greit, liksom... P-ring synes jeg virker ekkelt!

Skrevet

P-ring er overhode ikke ekkelt. Etter jeg begynte med det synes jeg det å proppe seg full med p-piller er ekkelt.

P-ringen har dessuten færre bivirkninger, jeg har omtrent ikke vondt mer, mensen er kortere og humørsvigningene er kraftig redusert.

Skrevet

Gikk på trionordiol i maaaange år, men har nå byttet til p-ring. Er strålende fornøyd, og har ingen bivirkninger. Det er herlig å slippe å tenke på den pokkers pillen hver eneste dag, samt å måtte huske å få den med seg når man skal på helgetur og ferie! Mindre hormoner enn p-piller, og mere lokal virkning. Det er bra for kroppen det :) Så dersom du kunne tenke deg og forsøke vil jeg absolutt anbefale det!

Gjest the imp
Skrevet

men hvordan funker det hvis du vil hoppe over/utsette mensen med p-ringen?

Skrevet

Du setter inn en ny. Akkurat som at du fortsetter å ta noen p-piller.

Skrevet
Du setter inn en ny.  Akkurat som at du fortsetter å ta noen p-piller.

Har jeg forstått bruksanvisningen rett kan man faktisk bruke samme ring opptil en uke ekstra også, men bruker man den lengre enn det er den ikke sikker mere. Er i alle fall sånn det står at det fungerer dersom man glemmer å ta den ut, og det blir jo i praksis det samme.

Gjest Ethereal
Skrevet

Men er det ikke ekkelt med p-ring? Kan du ikke kjenne den? Og flytter den ikke på seg???

Skrevet
Men er det ikke ekkelt med p-ring? Kan du ikke kjenne den? Og flytter den ikke på seg???

Nei!

Kjenner du den har du satt den inn feil!

Skrevet

Men hvordan fungerer den p-ring greia????lurer på om jeg skal gjøre noe annet enn p-pillen, siden man i grunn ikkje bør gå på samme type i mer enn tre år....... :-?

Skrevet

Jeg har brukt p-ringen i 3 mnd nå og er så langt veldig fornøyd.

Du kan finne ut mer her:

> www.nuvaring.no

> www.nuvaring.com

Skrevet

Nei, det er ikke ekkelt i det hele tatt. Merker den ikke, og tenker overhode ikke på den annet enn de to gangene i måneden da den skal ut og inn. I motsetning til de hersens pillene som man må huske på hver eneste dag. De første dagene tror man den er borte fordi man ikke merker den, men det går fort over. Vil tro den flytter på seg, men hva så? Det har jo ingenting å si når en ikke merker den. Er glad for at jeg oppdaget dette flotte alternativet til p-piller! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...