-littleme- Skrevet 9. april 2011 #1 Skrevet 9. april 2011 Jeg har begynt å trene på Puls og føler nå at jeg har kommet godt igang. Tidligere har jeg prøvd mange forskjellige idretter og treningsformer som blandt annet håndball, aerobic og taekwondo. Men jeg liker variasjon og liker å prøve nye ting. Jeg trenger motivasjon i den form at jeg merker at styrken min øker, og at jeg går ned i vekt og helst størrelse også. Jeg trener tre ganger i uka på Puls, per nå, i tillegg til en gymtime i uka på skolen. det hender også at jeg tar en fjerde tur på Puls hvis jeg føler for det. Jeg trener styrke de tre gangene i uka, men varmer opp ved å sykle eller gå på ellipsemaskin. I tillegg går jeg på zumba, når det passer. Generelt sett liker jeg å trene, gå turer og sykle - jeg liker å holde meg i form, men jeg har tung kroppsbygning og har i den siste tiden unnet meg for mye godteri og trent for lite. Jeg har godt av å gå ned litt, for å si det sånn. Men nå er jeg på riktig vei. Heldigvis. Jeg trenger noen tips til hva jeg kan prøve for å gå ned i vekt, hva er best - kondisjonstrening eller styrketrening? Jeg vet at man også må spise riktig, og jeg har nå begynt å legge om kostholdet mitt i tillegg til å begynne å trene. Så, har noen et par tips til meg? Det jeg lurer mest på er nok hvor ofte jeg bør trene, i tillegg til om jeg bør trene styrke eller kondisjon også videre...
Spøkelse Skrevet 9. april 2011 #2 Skrevet 9. april 2011 I starten kan du trygt kombinere kondisjonstrening med utholdende styrketrening (dvs. 12-15 repetisjoner). Begge to vil være gode metoder som passer fint sammen mot målet om å gå ned i fettmasse. Tre ganger i uken er en god start, du kan jo prøve å holde det nivået en måneds tid og se hvordan du føler deg. I starten har man som regel god progresjon og fine resultater, så vil det jevne seg litt mer ut. Da er det viktig at du ikke blir demotivert fordi du kanskje ikke ønsker/klarer å opprettholde fire eller fem treningsøkter i uka Så tre er et bra sted å starte. Samme med kostholdet, start med noe du klarer å opprettholde og trives med! Utforsk nye øvelser, og prøv å ikke kun trene med apparater. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå