Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt meg en shorts fra moods of norway som er laget av 98% ull og 2% lyc, i vaskelappen står det dry clean only... Betyr det at den ikke vaskes på noen annen måte enn på renseri? Noen som har erfaring eller en alternativ løsning? Hva er det som gjør at den må renses? Håper noen kan hjelpe meg til å bli en bedre husmor ;) hehe

Skrevet

En del ull er behandlet så det tåler vasking bedre, denne er tydeligvis ikke det. Det betyr ikke nødvendigvis at den blir ødelagt av forsiktig vask med ullvaskemiddel, men du har ingen ting å klage på overfor selgeren dersom den blir ødelagt. Ville anbefalt å rense den, og heller tørke bort enkeltflekker med en klut, så slipper du å gjøre det så ofte.

Det beste er å sjekke vaskelappen før du kjøper, så slipper du å ende opp med masse klær som nesten ikke kan brukes fordi de ikke tåler vask. :) Leste at Jack&Jones eller lignende solgte en jakke som verken tålte vask eller rens - litt håpløst!

Gjest Anjelika
Skrevet

Det står dry clean only på alle klærne mine som er litt dyre, lurer på om de bare hiver det på for å helgardere seg. Jeg håndvasker bare mine ting, uaktuelt å drive og levere tanks og t-skjorter på rens hele tiden.

• Liker 1
Skrevet

Hvis det står "dry clean only" på vaskeseddelen til et plagg som var dyrt og betyr noe for deg, er det eneste fornuftige å faktisk levere den på renseri for nettopp "dry clean"- alt annet er risikosport.

Siden jeg ikke er spesielt fornuftig, og noe dumdristig, kjørte jeg to plagg i ullblanding som var svært dyre, og som jeg elsker høyt nok til at jeg ville blitt klinisk deprimert om de ble ødelagt, som var merket med "dry clean only", i ullprogrammet i vaskemaskinen. Jeg har ikke kommet meg til renseri med plaggene det siste halve året, og skulle bruke det ene plagget til helgen- sjansene for at jeg ville gidde å ta dem med til rens og hente dem denne uken når jeg ikke har greid det på seks måneder var minimale, så jeg tok sjansen. Det gikk faktisk bra- men jeg vil ikke anbefale andre å gjøre det samme- det kan veldig lett gå galt.

AnonymBruker
Skrevet

Det er en kjent sak at klær ofte blir undermerket. Jeg har vasket ting for hånd som egentlig skulle ha blitt renset. Prøvd meg også på ullprogram og det har gått bra. Har faktisk aldri opplevd at det har gått galt.

Uansett. Du tar en risiko og kan ikke kreve erstatning om det går galt. Kjapp håndvask i Milo ville jeg har vurdert å prøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...