Gjest Camilla Skrevet 9. april 2011 #1 Skrevet 9. april 2011 Overskriften sier vel det meste. Har møtt en hyggelig gutt fra et av disse landene, men er i sterk tvil om jeg tør å gå videre... Jeg vet at han sittet inne en kort periode, men han vil ikke si hva han er dømt for..Det er i seg selv et stort tankekors.. Men det jeg tenker mest på er historier om at kultur og kvinnesyn er så annerledes enn i Norden... Er det noen her som har synspunkter/erfaringer å dele? På forhånd takk.
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2011 #2 Skrevet 9. april 2011 Du er god nok så lenge familien hans ikke vet om det. Når det er snakk om giftermål vil de ikke ha en "norsk hore". 1
Curlyme Skrevet 9. april 2011 #3 Skrevet 9. april 2011 Stor forskjell på menn fra kroatia og kosovo så vær så snill ikke sammenlign kosovo og kroatia. 4
Curlyme Skrevet 9. april 2011 #4 Skrevet 9. april 2011 Så hvis du sier kontret hvilket land det er snakk om kan jeg svare deg.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 9. april 2011 #5 Skrevet 9. april 2011 Det finnes drittsekker i alle land og kulturer. 4
Gjest TS Skrevet 9. april 2011 #6 Skrevet 9. april 2011 Så hvis du sier kontret hvilket land det er snakk om kan jeg svare deg. Kroatia
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #8 Skrevet 9. april 2011 er lykkelig gift med mann fra kosovo, som både er flink til å vaske, lage mat og passe barn... Men som sagt forskjell på alle her.... Ville derimot aldri blitt sammen en mann som har vært i fengsel uten å kunne fortelle meg årsaken, uansett om han er norsk eller utenlandsk... 6
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #9 Skrevet 9. april 2011 Kroatia Hei da er du heldig hehe:) Kroatiske menn er ganske europeiske og har som regel samme syn på kvinne som vestlige menn. Sefføllgelig finnes det drittsekker i alle land... Er selv fra kroatia og min mor og far hadde ikke hatt noe imot om at broren min kom hjem med en norsk jente.. Kosovo albanere derimot bør du holde deg unna de er i tillegg muslimer som da helst skal ha en muslimsk dame eller at du konverterer til islam. Hvorfor er du usikker på denne mannen? 2
Lunivere Skrevet 9. april 2011 #10 Skrevet 9. april 2011 Synes disse mennene får et ufortjent dårlig rykte. En mann blir ikke automatisk en kvinneundertrykkende drittsekk på grunn av at han har en annen religion/kultur. Men at han ikke vil fortelle deg hvorfor han satt inne, synes jeg høres skummelt ut. 3
Gjest TS Skrevet 9. april 2011 #11 Skrevet 9. april 2011 Du er god nok så lenge familien hans ikke vet om det. Når det er snakk om giftermål vil de ikke ha en "norsk hore". Vet at dette kan være tankegang hos enkelte, men tror (håper?) ikke at jeg har gitt et slikt inntrykk. Har vært ganske tilbakeholden, ikke gitt tlf.nr. mitt til ham med en gang, eller takket ja til å bli invitert hjem til ham. Vi har så langt kun møtt hverandre ute. Inviterer han meg hjem til seg har jeg sagt at vi heller bør møtes ute fordi jeg ikke kjenner ham så godt enda.
Gjest TS Skrevet 9. april 2011 #12 Skrevet 9. april 2011 Hei da er du heldig hehe:) Kroatiske menn er ganske europeiske og har som regel samme syn på kvinne som vestlige menn. Sefføllgelig finnes det drittsekker i alle land... Er selv fra kroatia og min mor og far hadde ikke hatt noe imot om at broren min kom hjem med en norsk jente.. Kosovo albanere derimot bør du holde deg unna de er i tillegg muslimer som da helst skal ha en muslimsk dame eller at du konverterer til islam. Hvorfor er du usikker på denne mannen? Høres bra ut Blir usikker på grunn av fengselsoppholdet som han ikke vil fortelle noe om. "Ingenting skjedde" er svaret...og så ler han det bort. Har også sett at han har et ganske heftig temperamang, med sparking i inventar/hærverk og kasting av ting når han ble sint en gang på byen. Det skremmer meg nok ganske mye. Nå bare ler han av denne episoden. Kunne ønske han tok det litt mer alvorlig.. En annen ting er at han sier han har "veldig lyst på norsk kjæreste" og "liker norske jenter". Det får meg til å tenke at han kanskje ikke er så seriøst interessert Men ellers er han hyggelig og grei både meg meg og andre
Glynis Skrevet 9. april 2011 #13 Skrevet 9. april 2011 Sa han rett ut at han har sittet inne? Jeg hadde ikke engang giddet å møte ham før han sa hvorfor. Det er en viss forskjell mellom passiv medvirkning til båttyveri i fylla eller vold mot sin mor.
Glynis Skrevet 9. april 2011 #14 Skrevet 9. april 2011 Men ellers er han hyggelig og grei både meg meg og andre Og Charles Manson var innmari karismatisk. 1
Gjest TS Skrevet 9. april 2011 #15 Skrevet 9. april 2011 Sa han rett ut at han har sittet inne? Jeg hadde ikke engang giddet å møte ham før han sa hvorfor. Det er en viss forskjell mellom passiv medvirkning til båttyveri i fylla eller vold mot sin mor. Ja,nettop det som gjør meg så i tvil... Han fortalte det først til en felles bekjent av oss, og sa at det bare var noe lite... Da jeg selv spurte om han hadde vært i fengsel bekfreftet han det, men når jeg spør hvorfor svarer han bare at det ikke er noe å bekymre seg for..
Gjest hrvatski Skrevet 9. april 2011 #16 Skrevet 9. april 2011 En Balkaneser som ikke vil si hva han har sittet inne for? Tja... Om du liker å leve usikkert så go for it! Her blir det nok tårer, drama og vold til at ikke en eneste dag vil bli kjedelig!
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #17 Skrevet 9. april 2011 Anbefaler ikke å bli sammen med noen fra de landa der. De er kriminelle, slår og voldtar. Jeg er livredd for jugoslaver, krysser gata med en gang jeg ser en. Men tenner du på å bli slått så værsågod..
Gjest Anonym Skrevet 9. april 2011 #18 Skrevet 9. april 2011 Oisann håper du ikke har støtt på eksen min, han var nemlig fra that there Kosovo og temmelig lik han du beskriver Dette var flere år siden, og han gjorde livet mitt til et rent helvete som jeg er evig glad jeg kom ut av. Han var veldig grei i starten og var godt likt av samtlige, men etterhvert balla det seg på med problemer av større og mindre art. Han jugde så det rant av han, slang dritt til meg konstant, hersa med meg, og var en latsabb uten sidestykke. TAKK OG PRIS JEG IKKE FIKK BARN MED HAN. JA det finnes selvfølgelig skikkelige mannfolk derfra, men min erfaring er dessverre dårlig. Dette gjelder også for flere av venninnene mine som har rota seg borti pakk derfra. I tillegg sier du han har sitti inne for noe. Uansett hvilken kultur en måtte komme fra, ville ikke jeg rota meg borti noen som har sitti inne for noe, det sier en del om personen (JA finnes unntak her og sikkert). Det eneste positive med at jeg røra meg borti han, var at jeg etterpå stilte strenge krav til hvilke mannfolk jeg slapp innpå meg. Nå er jeg sammen med en kjempeflott norsk mann som lar meg (selvfølgelig) styre på med hva jeg vil, ha guttevenner så mye jeg orker og tenke og mene det jeg ønsker uten å bli kalt for ei billig hore. Ikke sløs bort livet ditt på dustemannfolk uansett om de kommer fra Balkan eller Norge! 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #19 Skrevet 9. april 2011 Høres bra ut Blir usikker på grunn av fengselsoppholdet som han ikke vil fortelle noe om. "Ingenting skjedde" er svaret...og så ler han det bort. Har også sett at han har et ganske heftig temperamang, med sparking i inventar/hærverk og kasting av ting når han ble sint en gang på byen. Det skremmer meg nok ganske mye. Nå bare ler han av denne episoden. Kunne ønske han tok det litt mer alvorlig.. En annen ting er at han sier han har "veldig lyst på norsk kjæreste" og "liker norske jenter". Det får meg til å tenke at han kanskje ikke er så seriøst interessert Men ellers er han hyggelig og grei både meg meg og andre Her synes jeg du har nevnt mer enn nok til at du skal tenke lenge og grundig over om du vil involvere deg videre med ham. Det virker forsåvidt som om magefølelse din sier nei. Jeg ville hørt på den. 1
Gjest gjest Skrevet 9. april 2011 #20 Skrevet 9. april 2011 Jeg bor i Østerrike for tiden, her er det mange innflyttere fra Balkan. Jeg er nabo med et kroatisk par på 23 år. HAN er verdens største tøffel. Han gjør stort sett alt husarbeidet, og jeg tror de deler på matlagingen 50-50. Seriøst, verdens søteste fyr. Alle er forskjellige, det har ikke nødvendigvis noe med hvor man kommer fra å gjøre!! (til opplysning: nesten alle kroatere er katolikker)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå