Sunniva81 Skrevet 9. april 2011 #1 Skrevet 9. april 2011 Sitter og ser på Hippofile.com og ser det er Ad-Aware, Antivir og Avast som er på topp over beste antivirus. Men så lurer på hvilken av disse som beskytter pc`en aller best? Kjøpte meg ny pc før helga og der fulgte det med McAfee, som jeg absolutt ikke vil ha på maskina. Samtidig vil jeg helst ha et gratis program akkurat nå. Enten beholder jeg McAfee til den går ut, eller så avinnstalerer jeg den etterhvert. Noen anbefalinger? En annen ting, er at det fulgte med W7 på maskina, men vil gjerne ha anbefalinger av andre som jeg kan velge, Mozilla, Opera, W9 ++. Synes W7 er treigt.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #2 Skrevet 9. april 2011 Sjekk denne linken http://www.hardware.no/artikler/antivirus/89589/8 Her kom faktisk Microsoft sin gratisversjon godt ut.
Sunniva81 Skrevet 9. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 9. april 2011 Takk for link Ja både MSE og Avira kom godt ut. Da blir det nok kanskje en av disse. Jeg må vel fjerne McAfee FØR jeg laster ned og installerer nytt virusprogram?
Sugerøret Skrevet 10. april 2011 #4 Skrevet 10. april 2011 last ned men ikke installer.Fjern nett-tilgangen før du fjerner antvirusen.Reboot etter fjerning -så installerer du den nye -Kos deg
revidert_utkast Skrevet 11. april 2011 #5 Skrevet 11. april 2011 Vil varmt anbefale MSE! Tar særdeles lite ressurser og finner det meste av snuskeri. Dessuten kommer det ikke irriterende popup meldinger i tide og utide.
Sunniva81 Skrevet 11. april 2011 Forfatter #6 Skrevet 11. april 2011 Vil varmt anbefale MSE! Tar særdeles lite ressurser og finner det meste av snuskeri. Dessuten kommer det ikke irriterende popup meldinger i tide og utide. Så fint! Da blir det sikkert den når MA går ut i løpet av noen dager.
Sunniva81 Skrevet 11. april 2011 Forfatter #7 Skrevet 11. april 2011 last ned men ikke installer.Fjern nett-tilgangen før du fjerner antvirusen.Reboot etter fjerning -så installerer du den nye -Kos deg Så når MA har gått ut, skal jeg laste ned f.eks MSE, ta ut nettverkskabelen og deretter installere!? Må få det riktig gjort vet du. Må jeg fjerne ALT som har med MA å gjøre, eller fjerner det seg selv i samme prosess? Reboot sier meg forresten ingenting...
Sugerøret Skrevet 11. april 2011 #8 Skrevet 11. april 2011 fjern alt ja og restart (reboot) maskinen din.Så installerer du den nye MA= McAfee ? du behøver ikke vente på at den skal "gå ut av dato" .Bare å fjerne den når DU Vil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå