AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #1 Skrevet 9. april 2011 Jeg har ganske mye hår på armene, og har bestemt meg for å fjerne dette nå til sommeren. Men det jeg lurer på er om de vil bli kraftigere eller mørkere hvis jeg fjerner det med Veet hårfjerningskrem? Jeg har også hørt at denne kremen ødelegger pigmentene, er det noen som vet om det stemmer?
karolinn Skrevet 9. april 2011 #2 Skrevet 9. april 2011 Det blir ikke mørkere og kraftigere, men kan virke sånn siden det er kuttet rett av. Dessuten blir jo håret du har på armene slitt, bleket av solen.. når du barberer det vekk rekker det jo ikke få den effekten. Jeg hadde ikke villet gjort det.
Gjest Heloise Skrevet 9. april 2011 #3 Skrevet 9. april 2011 Jeg har fjernet hår på armene i ca. 13 år med ymse midler. Det har ikke forandret seg i det hele tatt jeg har lyst fint hår, og det er fremdeles slik. Har nå bestemt meg for å slutte å barbere armene, og alt er vokst ut igjen... Ikke tykkere eller mørkere!
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #4 Skrevet 9. april 2011 Takk for svar, begge to. Jeg har egentlig alltid irritert meg over at det er såpass mye, men det er ikke påfallende. Det er faktisk ganske lyst. Men det er uansett ikke særlig pent, og jeg mistenker at det hindrer meg litt i å bli brun (blir nesten ikke brun i det hele tatt) fordi det dekker jo hele armen.
Jade Skrevet 9. april 2011 #5 Skrevet 9. april 2011 Jeg har ikke prøvd på armene, men jeg ville heller vokset enn å fjernet med krem.
Gjest Heloise Skrevet 9. april 2011 #6 Skrevet 9. april 2011 Et tips! Ikke voks. Dette har jeg testes på meg selv. Jeg nappet ut et par hår på magen, og de vokste ut igjen sorte. Det var en myte på hudpleien da jeg gikk der, at hår ble mørkere etter de ble nappet ut med roten... Dette måtte jeg teste og på meg stemte det. Jeg har da ALDRI vokset armene, kun kuttet av hårene. Hvis du er redd de skal bli tykkere eller mørkere - ikke voks armene.
xavi Skrevet 9. april 2011 #7 Skrevet 9. april 2011 (endret) Jeg har barbert bort hår på armene jevnlig i 4 år, og jeg merker ingen forskjell. Nå har jo jeg merkere hår fra før av, men de er ikke hardere eller tykkere på noen måte. Det kjennes jo litt "stikkete ut", når de er på vei ut igjen - men på sommeren rekker de vanligvis ikke det før jeg shaver hårene av igjen Ang. Veet, så har jeg god erfaring med hårfjerningskremen deres. Tror den løsner håret fra roten, så hårene ikke blir "stikkete" slik ved barbering. Men jeg sluttet å bruke den, fordi det ble for dyrt i lengden å bruke det så ofte Endret 9. april 2011 av xavi
Jade Skrevet 9. april 2011 #8 Skrevet 9. april 2011 Hårfjerningskrem fjerner da ikke hårene med roten. De fjernes bare fra rett under huden og vokser ut omtrent like raskt som ved barbering. Bare at det er mye dyrere. Jeg foreslo voksing pga at da vokser ikke hårene ut med flat ende, for da blir de vel mer stikkete? Jeg har bare vokset bena, og der kommer de ut mørke uansett.
Gjest Naenia Skrevet 9. april 2011 #9 Skrevet 9. april 2011 Test Veet på et lite område først, uansett. Kjenner flere som har reagert så kraftig på det at de har måttet på legevakten.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #10 Skrevet 9. april 2011 Jeg har ganske mye hår på armene, og har bestemt meg for å fjerne dette nå til sommeren. Men det jeg lurer på er om de vil bli kraftigere eller mørkere hvis jeg fjerner det med Veet hårfjerningskrem? Jeg har også hørt at denne kremen ødelegger pigmentene, er det noen som vet om det stemmer? Dersom du skjemmes over hårene på armene anbefaler jeg deg å fjerne dem. Jeg gjorde det en dag etter mange år med skam; jeg måtte alltid gå med langermede gensere, og jeg opplevde faktisk at folk kommenterte det og plaget meg for det. Så en dag bestemte jeg meg for å bare gå over med høvelen i dusjen, og jeg har aldri sett meg tilbake! Angrer på at jeg ikke gjorde det før faktisk. Det er så utrolig mye feilinformasjon ute og går og jeg blir nesten irritert når jeg leser det. Derfor må jeg bare si: -Det er ikke mulig å stimulere en hårrot til å vokse ut stubbete, mørkere eller tjukkere. DET ER IKKE MULIG. Tenk deg at du barberer av deg alt håret på hodet. Når det først vokser ut er det stubbete og typisk sånn gutte-militær-sveis som føles stivt og stubbete. Når håret vokser lengre, tror du det fremdeles vil føles sånn da? Tenk deg de guttene du kjenner som en gang har skinnet seg helt, men så når har "vanlig" hårlengde. De er jo ikke stubbete nå lenger. Jeg bruker som sagt høvel på armene, og når hårene vokser ut føles de stivere, men dersom jeg er slurvete og ikke gidder en stund, vokser de seg lengre og blir myke slik de var før jeg barberte. Det samme gjelder leggene. Med en gang jeg har barbert føles det stivt når de vokser ut, men når har jeg ikke barbert meg på leeeenge så nå er de lange og myke. Grunnen til at de er stive når de vokser ut etter barbering er fordi håret blir kappet rett av og blir litt "flat" på toppen. Det er det du kjenner når det vokser ut. Etterhvert som det blir litt lengre og slitt, forsvinner den flate stubben. Når det gjelder farge så føles ofte håret mørkere når det vokser ut fordi det kommer på samme tid, det kommer med denne "flate" stubben, og det er ikke slitt av tidenes tann eller bleket av sollys/dagslys. Barbering eller annen hårfjerning kan heller ikke stimulere kroppen til å produsere flere hårsekker slik at du plutselig skulle få mer hår/økt hårvekst enn hva du hadde i utgangspunktet. Men det vil gjerne føles slik fordi det som sagt vokser ut med den "flate" stubben først. Så: MAN KAN IKKE STIMULERE KROPPEN TIL Å PRODUSERE FLERE HÅRSEKKER, VOKSE UT TJUKKERE ELLER MØRKERE. Dette går på hormoner og gener og man kan ikke stimulere det ved å barbere, vokse eller hva man nå vil. Det sier jo seg selv. Jeg blir frustrert over av man i 2011 fremdeles tror på disse gamle mytene. Det som derimot går an å stimulere, det er andre veien. Man kan ødlegge hårrøttene ved å "mishandle" de med laser og napping/voksing, slik at de rett og slett blir delvis eller helt ødelagte. Fjern håret på armene dine du, med høvel, krem, voks eller hva du nå vil. Det går helt fint, og skulle du angre så vil det føles litt stubbete i det det vokser ut, og deretter blir normalt igjen. Jeg bruker høvel og så har jeg et sånn barberblad fra Gillette med sånn voks på som blir skum når det kommer i vann. Det går kjempefort og greit, og jeg går over hver tredje gang når jeg dusjer når jeg er flink, hehe Lykke til! PS: du må selvfølgelig sjekke om du tåler hårfjerningskremen/voksen først 2
Gjest Heloise Skrevet 9. april 2011 #11 Skrevet 9. april 2011 Hårfjerningskrem fjerner da ikke hårene med roten. De fjernes bare fra rett under huden og vokser ut omtrent like raskt som ved barbering. Bare at det er mye dyrere. Jeg foreslo voksing pga at da vokser ikke hårene ut med flat ende, for da blir de vel mer stikkete? Jeg har bare vokset bena, og der kommer de ut mørke uansett. Hvem sa at Veet fjerner med rota? Jeg har brukt Veet, funker helt ok. Men mye mer stress bare for å få samme effekt som barbering synes jeg. Synes ikke hårene blir no mindre "harde" på tuppen av veet enn ved barbernig. Voksing av legger blir jo litt annerledes enn på armene, mener jeg. Hårene på leggene mine er hardere enn hårene på armene, og jeg vil helst slippe å få tykke og harde hår på armene om jeg kan unngå det
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #12 Skrevet 9. april 2011 Voksing av legger blir jo litt annerledes enn på armene, mener jeg. Hårene på leggene mine er hardere enn hårene på armene, og jeg vil helst slippe å få tykke og harde hår på armene om jeg kan unngå det Tull. Jeg har vokset armene i mange år, og har hverken fått flere, mørkere eller stivere hår. Om noe har de blitt litt glisnere. 1
Jade Skrevet 9. april 2011 #13 Skrevet 9. april 2011 Hvem sa at Veet fjerner med rota? Hun i posten ovenfor meg: Ang. Veet, så har jeg god erfaring med hårfjerningskremen deres. Tror den løsner håret fra roten, så hårene ikke blir "stikkete" slik ved barbering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå