Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har IKM om 4 dager og i dag da jeg tørket meg var det en del slim der som lignet på eggløsningslim... har ikke hatt dette før tante rød før.. har også hatt mer utflod enn vanlig. Jeg fikk negativ test i går, men det var vel i overkant tidlig å teste... noen som har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En av tre alternativer;

- Det var ikke EL slim men annen type utlfod.

- Du har sen EL.

- Det var rester etter sperm (minner veldig om EL slim)

Man har ikke EL slim om man er gravid. Ved graviditet har mange større mengder utflod enn vanlig, men da av typen man karakteriserer som "lotion", den er ikke strekkbar og minner ikke om EL slim.

AnonymBruker
Skrevet

er du gravid?

Skrevet

er du gravid?

Meg du spør?

Nei, men har jobbet med å bli det i to år. Så har lest i det vide og det brede om graviditet og infertilitet i denne perioden.

Har også registrert utflod i hele denne perioden, så vet at EL slim kun forekommer når man har EL eller når kroppen forsøker å få EL.

AnonymBruker
Skrevet

Men dette er vel forskjellig fra kvinne til kvinne..? Leser litt rundt på andre fora og der er det både folk som har og ikke har opplevd dette og fått positiv test. Dette har aldri skjedd meg før, så jeg registerer noe nytt og lurer på om det kan ha noen betydning :sjenert:

Skrevet

Men dette er vel forskjellig fra kvinne til kvinne..? Leser litt rundt på andre fora og der er det både folk som har og ikke har opplevd dette og fått positiv test. Dette har aldri skjedd meg før, så jeg registerer noe nytt og lurer på om det kan ha noen betydning :sjenert:

Forstår at lysten til å tolke alt som symptomer på graviditet er stor når man er prøver. Men EL slim er garantert ikke et symptom på graviditet. Sier som jeg gjør i alle slike tråder: Når man har nok symptomer i kroppen til å kjenne symptomer tester man garantert positivt. Ønsker deg uansett lykke til med prøving, og krysser fingrene for positiv test om ikke lenge :)

AnonymBruker
Skrevet

Altså, jeg hadde EL, og visste det med 100% sikkerhet (brukte EL-sprøyte og syklusen min ble overvåket med UL og blodprøver), og hadde utflod som var helt likt EL-slim rett før jeg ventet mensen KUN de gangene jeg var gravid. Så blir for dumt å si at det garantert ikke er et symptom på graviditet, for det er det hos meg, og jeg har vært gravid flere ganger (men er dessverre plaget av gjentatte sa'er). På forumet til fertilityfriend fant jeg flere som opplevde det samme. ;)

• Liker 3
Skrevet

Altså, jeg hadde EL, og visste det med 100% sikkerhet (brukte EL-sprøyte og syklusen min ble overvåket med UL og blodprøver), og hadde utflod som var helt likt EL-slim rett før jeg ventet mensen KUN de gangene jeg var gravid. Så blir for dumt å si at det garantert ikke er et symptom på graviditet, for det er det hos meg, og jeg har vært gravid flere ganger (men er dessverre plaget av gjentatte sa'er). På forumet til fertilityfriend fant jeg flere som opplevde det samme. ;)

Du vil bare ha bekreftelse på at du er gravid igjen? Hvorfor spør du her inne da? Det er mer effektivt å ta en test.

Det er mange som blander EL slim med andre typer sekret og sædrester. Den normale utfloden i tidlig graviditet er kremet gul-/hvitaktig utflod, som kommer i større mengder enn normalt. Google sekret/utflod graviditet så finner du en rekke forumtråder som bekrefter dette. For enkelte som er uerfarne med å registrere utflod kan dette sekretet minne om EL slim pga mengdene, men det har en annen struktur. Det er nok det du har opplevd tidligere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, jeg som skrev det siste innlegget du siterte er ikke TS altså. Og tro meg, jeg er LANGT FRA uerfaren når det kommer til prøving, dessverre, ei heller tolkning av sekreter og alt sånt, så jeg vet hva jeg snakker om. Og som sagt; vi er flere på fertilityfriend sitt forum som opplevde dette, også erfarne langtidsprøvere. I tillegg er det faktisk et tegn på ff-charten som høyner "sannsynligheten for graviditet"-scoren, så helt ukjent er det nok ikke. Men skjønner jo at du liker å tro du vet alt. ;)

• Liker 5
Skrevet

Herregud, jeg som skrev det siste innlegget du siterte er ikke TS altså. Og tro meg, jeg er LANGT FRA uerfaren når det kommer til prøving, dessverre, ei heller tolkning av sekreter og alt sånt, så jeg vet hva jeg snakker om. Og som sagt; vi er flere på fertilityfriend sitt forum som opplevde dette, også erfarne langtidsprøvere. I tillegg er det faktisk et tegn på ff-charten som høyner "sannsynligheten for graviditet"-scoren, så helt ukjent er det nok ikke. Men skjønner jo at du liker å tro du vet alt. ;)

Fint om anonyme brukere kan bruke et nick når det er rom for å missforstå, er utrolig forvirrende å ikke vite hvem man kommuniserer med.

Har selv brukt fertilityfriend i over to år, men at dette slår ut kjente jeg ikke til, det høres unøyaktig ut. Jeg vet at enkelte registerer el slim i hytt og pine der inne, det gjorde jeg også de første månedene. Og som jeg sier - utfloden man får ved graviditet minner i utseende om el slim, selv om konsistensen er forskjelling, så jeg forstår at mange misstolker dette.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke noe spesielt EL-slim på ff, det er eggwhite og watery som "likner" og jeg tror nok folk skjønner forskjellen. Jeg får eggwhite de første ukene av graviditeten, fra ca 1 uke etter EL.

Skrevet

Høres rart ut, basert på faglitteraturen jeg har lest på området. Sekret styres av hormoner, hormoner endrer seg gjennom syklusen og selvfølgelig når man er gravid. Det er folikkestimulerende hormon som gir eggløsningsslim, folikkelstimulerende hormon modner follikkelet der egget ligger til det slippes. I det egget slippes "dør" folikkelen, og det gule legemet produserer progesteron. FSH stuper derfor rett før EL, derfor EL er siste dag med EL slim eller dagen etter denne. Opplever man EL slim etter EL har man ikke hatt EL, av den enkle grunn at kroppen ikke produserer FSH utenom ved EL eller forsøk på å få EL. Graviditet produserer ikke hormoner som stimulerer til ELslim, men østrogenproduksjonen som skjer når man er gravid stiumlerer til større mengder kremet utflod enn normalt. Jeg trur det er derfor mange snakker om en spesiell type utflod ved graviditet, men dette er altså det som går under "kremet" bare i større volum.

Både vann og slim er såkalt spermvennlig utflod, som er "designet" for at sædcellene kommer seg frem. Den beste oversikten jeg har sett på norsk på nett er denne; http://www.pernille.info/cervixsekret.htm Sekretet mange gravide opplever er det som går under "lotion" eller "kremet". FF opererer vel med Creamy for denne typen sekret, om jeg husker riktig.

Skrevet

Forstår at lysten til å tolke alt som symptomer på graviditet er stor når man er prøver. Men EL slim er garantert ikke et symptom på graviditet. Sier som jeg gjør i alle slike tråder: Når man har nok symptomer i kroppen til å kjenne symptomer tester man garantert positivt. Ønsker deg uansett lykke til med prøving, og krysser fingrene for positiv test om ikke lenge :)

:nei:

Denne påstanden har irritert meg lenge nok til at jeg googlet det en dag. Har ikke noen link nå, men jeg leste i klartekst på et forum inne på "Foreldre og barn" sine sider, hvor en jordmor svarte.

Hun skrev at bl.a. kvalme og andre tidlige symptomer kan man få nesten med det samme, men at kvinners Hcg-nivå stiger så individuelt og forkjellig fra graviditet til graviditet at noen ganger kan man få positivt resultat på en test før IKM, andre ganger stiger Hcg sakte, og man tester kanske ikke positivt før et stykke ut i graviditeten. Symptomer kan man likevel ha hatt nesten helt fra starten av.

Skrevet

:nei:

Denne påstanden har irritert meg lenge nok til at jeg googlet det en dag. Har ikke noen link nå, men jeg leste i klartekst på et forum inne på "Foreldre og barn" sine sider, hvor en jordmor svarte.

Hun skrev at bl.a. kvalme og andre tidlige symptomer kan man få nesten med det samme, men at kvinners Hcg-nivå stiger så individuelt og forkjellig fra graviditet til graviditet at noen ganger kan man få positivt resultat på en test før IKM, andre ganger stiger Hcg sakte, og man tester kanske ikke positivt før et stykke ut i graviditeten. Symptomer kan man likevel ha hatt nesten helt fra starten av.

Det er omtrent det jeg sier. HCG nivå stiger veldig forskjellig. Det er HCG som gir symtptomer. Igjen dette med hormonsampillet i kroppen; kroppen vet at den er gravid når hormonene begynner å bevege seg. Og det er hormoner i "bevegelse" som gir symptomer. De fleste testene i dag slår ut på HCG nivåer på ca 15-20 mu, dette er ekstremt lite. Derfor vil man så godt som alltid teste positivt i det man føler andre graviditetssymtpomer (og faktisk er gravid).

Jeg har aldri sagt noe annet enn at dette kan skje fra 6-7 dager etter EL og frem til IKM. Tester selv 7-8 dager etter El innimellom. Det kommer ann på to forhold; 1. når festet egget seg (i snitt 7 dager etter befruktning, men hos enkelte helt ned mot 4 dager). 2. hvordan er hcg utviklingen og hvor effektive er nyrene.

I det tilfelle man har ekstremt effektive nyrer, og symptomer, vil en test slå ut positivt noe senere. Men dette gjelder det færreste.

Kan også si at min kunnskap om tema kommer fra to år med studier av faglitteratur om infertilitet, og ikke fra googling og diverse forum, ellers ville jeg aldri drevet og uttalt meg så selvsikkert her inne.

Skrevet

Da jeg var gravid (dessverre med SA) i vinter var jeg trøtt og tissetrengt med sprengferdige bryster på IKM (såvidt jeg vet er dette i aller høyeste grad symptomer). Testet på IKM med negativt resultat og fikk ikke positivt før jeg var nesten 6 uker på vei.

Så disse symptomene jeg hadde på IKM var bare tull det da, siden testen ikke ble positiv før lenge etter?

• Liker 1
Skrevet

Da jeg var gravid (dessverre med SA) i vinter var jeg trøtt og tissetrengt med sprengferdige bryster på IKM (såvidt jeg vet er dette i aller høyeste grad symptomer). Testet på IKM med negativt resultat og fikk ikke positivt før jeg var nesten 6 uker på vei.

Så disse symptomene jeg hadde på IKM var bare tull det da, siden testen ikke ble positiv før lenge etter?

Nope, gjentar meg selv. Før egget har festet seg vet ikke kroppen at den har gravid, når egget fester seg begynner hormonene å bevege seg, to-tre dager etter at egget festet seg vil man kunne teste positivt med sensitive tester på konsentrert urin. I det hormonene begynner å bevege seg kan man få reaksjoner som hodepine, kvalme, såre brystvorter, osv. Da vil man teste positivt maks 0-2 dager etterpå, med mindre man har veldig effektive nyrer.

Si at du hadde helt entydige symptomer på IKM, var dette samme dag som testdag? Og neste gang du testet var du gravid? Hormonene endrer seg raskt i begynnelsen, sannsynligvis ville du testet positivt 1-2 dager etter IKM med mindre du da 1.testet med urin med for lav konsentrasjon 2. brukt lite sensitive tester (de legene bruker slår faktisk først ut på 100 mu) 3. har effektive nyrer. 4. hadde innbilte symptomer.

Jeg har aldri sagt at symptomer før positiv test er tull. Men jeg sier at i det man har tydelige, ikke forbigående symptomer vil en sensibel test brukt på riktig måte nesten alltid slå ut positivt. Årsaken til at mange melder om symptomer og negativ test er årsakene jeg listet opp ovenfor, samt raske endringer i hormonene akkurat disse dagene.

AnonymBruker
Skrevet

Atheene:

vil jeg, som hadde ubeskyttet sex for 2 uker siden (2-3 dager etter mens), som har hatt intense symptomer på graviditet siste uka (ekstrem trøtthet/besvimer nesten, kvalm, økt spyttreduksjon/metallsmak i munnen, kvalm),kunne ta en test i morgen og det slår ut riktig, selv om jeg ikke venter mens riktig enda? Jeg mener, med så mye symptomer (nei, jeg prøver IKKE å bli gravid, så det er ikke ønskesymptomer) så burde vel også hcg nivået være såpass at det slår ut?

Skrevet

Atheene:

vil jeg, som hadde ubeskyttet sex for 2 uker siden (2-3 dager etter mens), som har hatt intense symptomer på graviditet siste uka (ekstrem trøtthet/besvimer nesten, kvalm, økt spyttreduksjon/metallsmak i munnen, kvalm),kunne ta en test i morgen og det slår ut riktig, selv om jeg ikke venter mens riktig enda? Jeg mener, med så mye symptomer (nei, jeg prøver IKKE å bli gravid, så det er ikke ønskesymptomer) så burde vel også hcg nivået være såpass at det slår ut?

Om du har godt med så kraftige symptomer en uke er det noe i kroppen din, om det er hormoner generelt, graviditetshormoner eller bakterie/virus er umulig å si. Som jeg beskriver over går det ca 2-3 dager fra egget fester seg til en sensitiv test på konsentrert urin vil være positiv. Før egget fester seg vet ikke kroppen at den er gravid, og kan umulig ha symptomer. Slik du beskriver det med kraftige symptomer over 7 dager vil en test sannsynligvis gi det riktige resultatet. Men test på konsentrert morgenurin med sensitiv test.

Er det 2-3 dager etter siste dag i mens du mener? Det er stor forskjell på det og 2-3 dager etter første dag i siste mens, det er ganske nærme EL dag. Vet du hvor lang lutefase du har? Hvor lenge er det til IKM?

Gjest Alabama
Skrevet (endret)

Det er veldig få som ikke får positiv test når de har symptomer på graviditet.

Har forresten heller aldri hørt om at EL-slim er et symptom på graviditet. Heller tykk og kremete utflod.

Endret av Alabama
AnonymBruker
Skrevet

Om du har godt med så kraftige symptomer en uke er det noe i kroppen din, om det er hormoner generelt, graviditetshormoner eller bakterie/virus er umulig å si. Som jeg beskriver over går det ca 2-3 dager fra egget fester seg til en sensitiv test på konsentrert urin vil være positiv. Før egget fester seg vet ikke kroppen at den er gravid, og kan umulig ha symptomer. Slik du beskriver det med kraftige symptomer over 7 dager vil en test sannsynligvis gi det riktige resultatet. Men test på konsentrert morgenurin med sensitiv test.

Er det 2-3 dager etter siste dag i mens du mener? Det er stor forskjell på det og 2-3 dager etter første dag i siste mens, det er ganske nærme EL dag. Vet du hvor lang lutefase du har? Hvor lenge er det til IKM?

Godt mulig du er ekspert på å være prøver, men her søkte jeg råd fra de som faktisk har hatt en positiv test og vært gravide... det kan man bare ikke lese seg til.....

TS

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...