AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #1 Skrevet 9. april 2011 jeg sendte inn mitt første meldekort for aap på mandag (4 april). Sendte det i posten, altså ikke over nettet.. Når ca kan jeg vente og få inn pengene? Takk for svar:)
The Duchess Skrevet 9. april 2011 #2 Skrevet 9. april 2011 Det vet jeg ikke, men jeg sender inn på Nav sine sider på lørdager og da har jeg pengene på konto på mandag ettermiddag.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2011 #3 Skrevet 10. april 2011 Du bør ha de ganske snart Men hvorfor i alle dager sender du ikke elektronisk? Det går mye fortere, og du slipper bekymre deg for at kortet forsvinner eller bruker så lang tid at det registreres som at det er kommet for sent og du får trekk.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2011 #4 Skrevet 12. april 2011 Takk for svar :D Første gang jeg sendte meldekort. Fikk de i posten så regnet med at det var sånn det var bare:) Men har snakket med saksbehandler nå og skal sende de elektronisk fra nå av.. Men vil ikke få utbatalt med det første har jeg funnet ut.. Snakket med saksbehandleren min i går og jeg fikk beskjed om og bare sende inn meldekort fremover selvom tydeligvis vedtaket om jeg skal eller ikke skal få aap ikke er avgjort enda:O Så jeg vil altså ikke få utbetalt noen penger før vedtaket er avgjort og det kunne han ikke si noe om når ville skje:( 5 måndter siden jeg søkte om aap nå, så er veldig fortvilet:( trenger penger!fikk kun 2000 kr i lønn i dag og skal hente bilen på verksted etterpå,der jeg må betale en regning på 800 kr og skal til tannlegen på torsdag der jeg må betale 1700 kr, allerde der er jeg i mnus:( Vet ikke hva jeg skal gjøre nå :(
AnonymBruker Skrevet 12. april 2011 #5 Skrevet 12. april 2011 Push på saksbehandler om vedtak. Søk økonomisk hjelp i mellomtiden. Be om eventuelle forskudd(hvis saken din er avklart at du vil få det innvilget).
AnonymBruker Skrevet 12. april 2011 #6 Skrevet 12. april 2011 Prøvde og ringe saksbehandler, men han var ikke og få tak ( han er aldri det:( Så ringte jeg til resepsjonen til mitt nav lokal kontor, der fikk jeg snakket med en dame. Hun forklarte meg at saksbehandler har innstilt seg positivt til at jeg skal få invilget aap (og ung før, også søkt om det), og at søknaden var sendt videre til et forvaltningskontor (de som skal avgjøre hvor mye jeg skal få utbetalt og skrive det endelig vedtaket). Hun kunne også fortelle meg at forvaltingen fikk min søknad først 4 april :O :O Hele søknadsprossesen startet så tidlig som 15 november 2010..... HUn kunne se at de jobbet med min søknad, men kunne ikke fortelle meg hvor lang tid dette ville ta.. Føler ikke at jeg er så mye lengre Noen som har no peiling på hvor lang tid forvaltningen bruker på en søknad???
AnonymBruker Skrevet 12. april 2011 #7 Skrevet 12. april 2011 Det skal ikke ta så lang tid når saken er oversendt forvaltning
The Duchess Skrevet 13. april 2011 #8 Skrevet 13. april 2011 Til meg tok det ca 2 uker tror jeg og jeg fikk utbetalt pengene 1 uke etter det igjen. Du vil eventuelt få etterbetalt fra den datoen de mener du skal ha vedtaket fra. Jeg gikk direkte fra jobb og over på AAP og har vedtak fra 1.1.11. Søkte 12.11.10 og fikk første utbetaling 24.1.11.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå