AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #1 Skrevet 9. april 2011 Det handler om hvordanman kan styre livet sitt med tankene. At hvordan livet ditt ser ut pr idag kan gjenspeile de tanker du har hatt gjennom årene. Noen som har prøvd å endre livet gjennom tanker på den måten som beskrives? Noen som har lest og syns boka bare er bullshit?
Dyreelskern Skrevet 9. april 2011 #2 Skrevet 9. april 2011 Jeg har ikke lest den, så jeg kan vel egentlig ikke si noe om det... Men jeg sier noe likevel. Jeg syns det minner litt om Lightening Process, som virker litt sånn "hvis du ikke blir frisk så har du sikkert gjort noe feil". Jeg syns det er skummelt at folk blir stilt til ansvar for sin egen bedring. Det har sikkert en positiv innvirkning hvis man tenker positivt, men man kan ikke tenke vekk alt vondt. Men det er bare min mening, da. Blir spennende å høre hvilke erfaringer folk har med the secret! Jeg tror faktisk mer på tankefeltterapi enn på the secret...
Cata Skrevet 9. april 2011 #3 Skrevet 9. april 2011 Jeg har ikke lest boka (eller sett filmen for den del), men etter det jeg har lest om den så tror jeg filosofien har mye for seg. Slik jeg oppfatter det, så er det ikke noe mystisk i det hele tatt. Man bare bestemmer seg for hvordan man skal ha det og så setter man sine ressurser inn på å få det slik. Klart man kan oppnå mye hvis man satser helhjertet - det er jo enkel logikk.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #4 Skrevet 9. april 2011 Jeg har ikke lest boka (eller sett filmen for den del), men etter det jeg har lest om den så tror jeg filosofien har mye for seg. Slik jeg oppfatter det, så er det ikke noe mystisk i det hele tatt. Man bare bestemmer seg for hvordan man skal ha det og så setter man sine ressurser inn på å få det slik. Klart man kan oppnå mye hvis man satser helhjertet - det er jo enkel logikk. Nå har jeg bare lest 1/3 av boka enda, men den går mer ut på at universet skal ordne det man ønsker seg. Selv skal man ikke fundere over hvordan man skal løse det. Så hvis man ønsker seg en fet bil skal man altså bare ønske seg det og tro på at man får det, men ikke tenke noe mer på hvordan man skal få tak i det. Så det er ikke det samme som at man skal jobbe selv for å oppnå det man ønsker seg. Det står at iblant vil det kreves en egeninnsats, men da er det ikke i form av slitsomt arbeid. Det kommer til å føles lystfullt å gjøre den innsatsen.
Pingting Skrevet 9. april 2011 #5 Skrevet 9. april 2011 Slik jeg oppfatter det, så er det ikke noe mystisk i det hele tatt. Man bare bestemmer seg for hvordan man skal ha det og så setter man sine ressurser inn på å få det slik. Klart man kan oppnå mye hvis man satser helhjertet - det er jo enkel logikk. Desverre går nok boka mye lengre enn som så. Thoughts are magnetic, and thoughts have a frequency. As you think, those thoughts are sent out into the Universe, and they magnetically attract all like things that are on the same frequency. Everything sent out returns to its source. And that source is You. Frekvenser? Magnetisme? Universet? Her er det ikke mye igjen av å bruke egne ressurser - det er nemlig KUN tankene som gjelder. Også til den grad at du også selv er ansvarlig for eventuelle negative ting i livet ditt. Every negative thought, feeling, or emotion is blocking your good from coming to you, Disse to ideene i kombinasjon er omtrent livsfarlige. Får du kreft er det din egen skyld, fordi du ikke har brukt nok energi på positiv tenkning. Blir du ikke kvitt kreften er det også din egen skyld (og hvem klarer vel holde unna negative tanker når man har blitt diagnostisert med kreft?) The secret og lignende bøker av like ekstrem sort har blitt omtalt som et "positivitetstyrrani" - og med god grunn. Negative tanker SKAL ikke finne sted, og alt i livet ditt som du ikke er fornøyd med er din egen skyld. Jeg tror ikke du vil finne mange psykologer som er enige i at fortrening er en lur måte å bli kvitt negative tanker på - det som generelt anbefales er vel å bearbeide dem på ulike måter. Slike bøker har unektelig noen gode poenger her og der. Å tenke positivt, å lære seg å snu noe negativt, å være åpen for muligheter er fint det, og mange vil kunne ha utbytte av det. Men selve grunnprinsippet er basert på fysiske umuligheter og et menneske- og realitetssyn jeg blir kvalm av. * To attract money, focus on wealth. It is impossible to bring more money into your life when you focus on the lack of it. * It is helpful to use your imagination and make-believe you already have the money you want. Play games of having wealth and you will feel better about money; as you feel better about it, more will flow into your life. * Feeling happy now is the fastest way to bring money into your life. * Make it your intention to look at everything you like and say to yourself, “I can afford that. I can buy that.” You will shift your thinking and begin to feel better about money. * Give money in order to bring more of it into your life. When you are generous with money and feel good about sharing it, you are saying, “I have plenty.” * Visualize checks in the mail. * Tip the balance of your thoughts to wealth. Think wealth. The only reason any person does not have enough money is because they are blocking money from coming to them with their thoughts. Every negative thought, feeling, or emotion is blocking your good from coming to you, and that includes money. It is not that the money is being kept from you by the Universe, because all the money you require exists right now in the invisible. 1
Tears.of.the.Sun Skrevet 9. april 2011 #6 Skrevet 9. april 2011 Som fremtidig arbeider innenfor et psykologisk/psykatrisk felt så er jeg riktig nok veldig interessert i tankenes og psykens makt. Så nei jeg har ikke lest boken, men har hørt om den. Og ja, jeg tror det er mulig å faktisk styre hverdagen med tankene og psyken. MEN, et stort men, jeg tror også at miljøpåvirkning ødelegger mye i sin grad.
Cata Skrevet 9. april 2011 #7 Skrevet 9. april 2011 Er enig i at det der med frekvensene blir litt for suspekt, men det spørs jo om de mener det helt bokstavelig? Jeg tror at hvis man har et veldig sterkt ønske om noe så vil man ubevisst se seg om etter muligheter som fører i den retningen og så velge dem, uten at det nødvendigvis oppfattes som hardt arbeid. Og til en viss grad så er det jo noe i det med "tenk deg frisk" også. F.eks er det påvist at latter har en positiv innflytelse på helsen. Men jeg er jo skjønt enig i at å basere seg utelukkende på "tenk deg frisk" konsepter når det gjelder noe alvorligere enn en sesonginfluensa er ....ikke så veldig lurt akkurat.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2011 #8 Skrevet 10. april 2011 Som fremtidig arbeider innenfor et psykologisk/psykatrisk felt så er jeg riktig nok veldig interessert i tankenes og psykens makt. Så nei jeg har ikke lest boken, men har hørt om den. Og ja, jeg tror det er mulig å faktisk styre hverdagen med tankene og psyken. MEN, et stort men, jeg tror også at miljøpåvirkning ødelegger mye i sin grad. Hvis du oppriktig tror at en kan styre hverdagen hvis en bare har nok viljestyrke, håper jeg du velger ett annet yrke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå