baltazar Skrevet 9. april 2011 #1 Skrevet 9. april 2011 (endret) Er så lei av språk-akrobatikken hos Norske Filmanmeldere. De er så oppptatt av å være så kule at de til slutt surrer seg bort i sitt eget lille ordspill og glemmer helt filmen de anmelder. Og hvorfor i all verden anmleder de filmer som de i utgangspunktet ikke liker og som ikke er rette sjanger for dem? I en anmeldelse skal journalisten være subjektive men de bør være litt forsiktige med å latterligjøre filmer, da det kan være filmer de ikke helt skjønner seg på. The dark knight av Arild Abrahamsen Kan noen fortelle meg hvordan det er mulig å bli lei Heath Ledger i denne filmen? WALL-E av Arild Abrahamsen Her mener jeg Andrew Stanton har klart å gjøre en nærmest dialogfri film til et mesterverk for barn. De barna jeg gikk sammen med var så opphengti filmen at de glemte å spise godisen de hadde i fanget. Spennende og morsom film for både liten og stor. Slumdog Millionaire Samme Anmelder gir denne en femmer. Kanskje enda verre at han gir denne en femmer. Gladiatoren av Jon Selås Skal jeg være helt ærlig, så tror jeg Jon Selås allerede bestemte seg på forhånd før han så den, for dette var så totalt skivebom som det går an og komme. nei å nei...og mange fler er det Endret 9. april 2011 av baltazar 2
Gjest Eugene Onegin Skrevet 9. april 2011 #2 Skrevet 9. april 2011 Filmanmeldelser er ikke noe jeg tar alvorlig
Betty2 Skrevet 9. april 2011 #3 Skrevet 9. april 2011 ja er utrolig hva disse film anmelderne kan finne på å skrive, mann burde ikke sende filmkritikere som ikke er intresert i den slags type film. jeg mener å huske at the dark knight fikk rekord besøk på kinoene. og nei, det går ikke ann å bli lei heath ledger i den filmen, spesielt ikke med tanke på at det var en av hans siste. men kan noen fortelle meg, hvorfor i all verden norske filmer får så god kritikk og høye terningskast? ikke høres de bra ut, ikke er trailerene bra, og jeg vil ihvertfall ikke betale 90kr for å se dem på kino.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #4 Skrevet 9. april 2011 . og nei, det går ikke ann å bli lei heath ledger i den filmen, spesielt ikke med tanke på at det var en av hans siste. Det var den siste fulførte filmen men ikke den siste filmen
Gjest Armule Skrevet 9. april 2011 #5 Skrevet 9. april 2011 Det var den siste fulførte filmen men ikke den siste filmen Riktig. Om jeg ikke tar helt feil var det vel The Imaginarium of Dr. Parnassus. Som forøvrig var en veldig bra film. Til TS: Jeg har nesten sluttet helt å lese filmanmeldelser. Ofte ser de filmer og sjangre de overhode ikke liker, og tror at meningen deres betyr noe for alle og enhver! Jeg ser filmer med handling og skuespillere jeg liker og lager min egen mening etterpå, uavhengig av hva diverse anmeldere/anmeldelser enn måtte mene. 1
Betty2 Skrevet 9. april 2011 #6 Skrevet 9. april 2011 Det var den siste fulførte filmen men ikke den siste filmen hvis du leser teksten min, så ser du jeg skrev skrev at det var en av hans siste ikke den siste.
Betty2 Skrevet 9. april 2011 #7 Skrevet 9. april 2011 Riktig. Om jeg ikke tar helt feil var det vel The Imaginarium of Dr. Parnassus. Som forøvrig var en veldig bra film. Til TS: Jeg har nesten sluttet helt å lese filmanmeldelser. Ofte ser de filmer og sjangre de overhode ikke liker, og tror at meningen deres betyr noe for alle og enhver! Jeg ser filmer med handling og skuespillere jeg liker og lager min egen mening etterpå, uavhengig av hva diverse anmeldere/anmeldelser enn måtte mene. jo det stemmer vel det, filmen ble vel dedikert til minne om han. litt spesiell film, men var bra. desverre var filk kritikerene dypt uenig og gidde terningskast 2 og 3
^^Belle^^ Skrevet 9. april 2011 #8 Skrevet 9. april 2011 Jeg ble litt lei Heath Ledger i The Dark Knight. Og jeg ELSKER Batman. Så det går an. (Men man kan ikke stikke under en stol at Heath Ledger var fantastisk i den filmen da. Det er jo noe alle kan se.) Men jeg er forsåvidt enig med deg TS. Smaken er som baken selv om man er filmanmelder. Det går liksom ikke an å være objektiv på noe så subjektivt som filmsmak. Derfor bryr jeg meg aldri om filmanmeldelser og gjør heller opp min egen mening om filmen etter at jeg har sett den.
Gjest Armule Skrevet 9. april 2011 #9 Skrevet 9. april 2011 jo det stemmer vel det, filmen ble vel dedikert til minne om han. litt spesiell film, men var bra. desverre var filk kritikerene dypt uenig og gidde terningskast 2 og 3 Ja! Den er rimelig spesiell Jeg kan forsåvidt lese diverse anmeldelser og meninger fra andre steder enn Norge. Men så fort de kommer fra diverse aviser, feks. VG eller Dagbladet, så bryr jeg meg overhodet ikke hva de mener. En toer fra dem kan godt bety at det er en av de beste filmene jeg har sett. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå