AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #1 Skrevet 9. april 2011 Jeg er på leting etter en bok som jeg hørte mye på lydbok da jeg var liten. Den handler, kort fortalt, om en familie som blir forvandlet til fugler, etter å ha vært slemme mot dyr i lang tid, og må bo i et reir utenfor sitt eget hus. Jeg trodde at det var Roald Dahl som hadde skrevet den, men til tross for mye leting så finner jeg den ikke. Noen som vet hvilken bok jeg snakker om?
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #3 Skrevet 9. april 2011 Er det Erik Fosnes Hansens, Falketårnet? Nei, det var ikke den. Men takk for forslaget likevel! Den har veldig den barnebok feelingen og minner meg veldig om hvordan Roald Dahl skriver, derfor trodde jeg det var han som var forfatteren.. Hm..
Betty2 Skrevet 9. april 2011 #4 Skrevet 9. april 2011 husker du noe mer fra boka? ble de til mennesker igjen? isåfall hva måtte de gjøre for å bli det? huske du ca hvilke årstall du hørte på denne? evt hvorti den ble utgitt?
Fillay Skrevet 9. april 2011 #5 Skrevet 9. april 2011 Å, den var jeg nylig borti. Jeg trodde også det var Roald Dahl. Men hva het den da tro..? Må tenke litt på det.
intellekt Skrevet 9. april 2011 #6 Skrevet 9. april 2011 (endret) husker du noe mer fra boka? ble de til mennesker igjen? isåfall hva måtte de gjøre for å bli det? huske du ca hvilke årstall du hørte på denne? evt hvorti den ble utgitt? Ja, de ble vel til mennesker til slutt, sikkert etter en moralsk lærepenge! Jeg hørte på lydboka rundt midten av nittitallet, men den kan godt ha vært laget lenge før den tid. Har som sagt søkt en del selv, med Bibsys og det hele, og hadde jeg husket flere detaljer så hadde jeg nok klart å finne den selv. Satser rett og slett på at noen kjenner den igjen ut i fra de vage beskrivelsene mine! Edit: Det er jeg som er ts, av en eller annen grunn ble det postet som anonym Håper du kommer på det Fillay Endret 9. april 2011 av intellekt
Fillay Skrevet 9. april 2011 #7 Skrevet 9. april 2011 Det er jo en jente som gjør dem til fugler. Hun har krefter som hun ikke helt har lært seg å bruke enda, så det var ikke helt meningen å gjøre dem til fugler. Hun blir ganske sjokkert når hun ser det. Var det noe med fingeren hennes tro? At når hun ble sint på noen og pekte med fingeren så skedde det ting? Tror det. Kanskje du finenr den nå? For hovedtema i boka er ikke de som ble fugler, de er bare en liten del av historien tror jeg.
Britt Banditt Skrevet 9. april 2011 #8 Skrevet 9. april 2011 http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=118532 er det denne dere snakker om ? 1
intellekt Skrevet 10. april 2011 #9 Skrevet 10. april 2011 Det er jo en jente som gjør dem til fugler. Hun har krefter som hun ikke helt har lært seg å bruke enda, så det var ikke helt meningen å gjøre dem til fugler. Hun blir ganske sjokkert når hun ser det. Var det noe med fingeren hennes tro? At når hun ble sint på noen og pekte med fingeren så skedde det ting? Tror det. Kanskje du finenr den nå? For hovedtema i boka er ikke de som ble fugler, de er bare en liten del av historien tror jeg. Stemmer det, Fillay! Det hadde jeg helt glemt! Jeg tror faktisk at Linelia har rett, jeg tror det er Den magiske figeren av Roald Dahl. Jeg har lest gjennom beskrivelsen av den boka tidligere, men slått det fra meg fordi jeg mente at hovedfokuset var på fuglene. Det ser jo ut til at jeg har tatt helt feil. Takk for all hjelp!
Fillay Skrevet 10. april 2011 #10 Skrevet 10. april 2011 Stemmer det, Fillay! Det hadde jeg helt glemt! Ja, det tok litt tid, men så kom jeg på det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå