AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #1 Skrevet 9. april 2011 hei! Har handlet en del i "private" nettsider som: ellos,nelly,asos. Men ser at de på ebay.co.uk har masse fint. men er usikker,fordi jeg ikke har handlet der tidligere. Hvordan er det med registreringen? må jeg oppgi alt av info (personnr,bankkonto osv..)? og hvordan er det med retur og tollavgifter? er klærne der nye,eller er det brukte?
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #2 Skrevet 9. april 2011 På eBay handler man stort sett med PayPal-konto. Dvs. man registrere betalingskortet sitt hos PayPal og gir aldri bort kortdetaljene til selger på eBay. For ekstra sikkerhet bør du bruke kredittkort, siden du da kan bestride kravet fra kredittkortselskapet dersom varen ikke ankommer som den skal. "Ingenting" er 100% sikkert, men det ovenfor er ganske nærme. Jeg har handlet sikkert 100 ganger på eBay og aldri hatt noen problemer.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #3 Skrevet 9. april 2011 For ekstra sikkerhet bør du bruke kredittkort, siden du da kan bestride kravet fra kredittkortselskapet dersom varen ikke ankommer som den skal." hva mener du at man kan bestride kravet? altså at pengene ikke går ut fra kontoen før jeg har mottat varen? og om den ikke gjør det, så blir ikke pengene trukket fra kortet? er det noe minimumsbestilling på ebay? og hvordan går jeg frem for å lage paypal kontoen? koster det noe i året?
Benedicte22 Skrevet 9. april 2011 #4 Skrevet 9. april 2011 Man betaler ikke med kort på ebay, men paypal. Verken personnummer eller bankinformasjon er nødvendig for å handle der. Jeg har sikkert handlet på ebay et sted mellom 50-100 ganger. Har en stor greie for japansk mote, som er helt nydelig og edgy. Jeg har hvertfall aldri hatt en dårlig opplevelse på ebay. Det eneste som er kjipt er at det tar lang tid å få varene, (2-3 uker) Men det er jo ikke selgerens feil, men posten. Lykke til med ebay! Garanterer deg en positiv opplevelse! 1
defaitist Skrevet 10. april 2011 #5 Skrevet 10. april 2011 Bare pass på at selgeren er top rated. Helst over 99 %
Niennas Skrevet 10. april 2011 #6 Skrevet 10. april 2011 Nei, pengene går ut av kontoen så fort du har betalt. Men du blir ikke lurt med paypal. Det er også enklere å få pengene tilbake, hvis det er noe kluss (Eller som i mitt tilfelle, brukte 4000 kr på Michael Jacksons siste turnè. Da var Paypal bra å ha!) Det er ingen minimumsbestilling på ebay. Det finnes smykker til 10 cent og sånt, og gratis porto, så du kan være heldig Paypal, er så vidt jeg vet, gratis
Gjest Mynona83 Skrevet 10. april 2011 #7 Skrevet 10. april 2011 Jeg er ny på eBay, og er positivt overrasket. Kjøpte 5 ting forrige søndag, og 3 av de kom fra USA i postkassen på torsdag. Den ene tingen tipper jeg at jeg får i morgen, og den siste ble sendt fra Hong Kong i går, så den er på vei den og. Jeg har bestilt ting til under 200kr, så jeg slipper da unna tollbehandlingen og mva Sjekk at selgeren har mange poeng/stjerner eller hva det heter. Du kan gå inn på selgeren, og sjekke hva andre som har kjøpt av h*n har kommentert. Da er du sikrere på at du får varen du har bestilt. Lykke til!
Cata Skrevet 10. april 2011 #8 Skrevet 10. april 2011 Har aldri blitt lurt på ebay og har en del transaksjoner bak meg. Min "verste" opplevelse var da jeg handlet et par billige øredobber som aldri dukket opp. Tok det opp med selger da han etterlyste feedback og da ble det fart i sakene. Noen meldinger senere satt jeg der med 2 par øredobber . Orka aldri sende dem tilbake for portoen var mer enn verdien. (Som sagt - billigpynt) Men som nevnt i innlegget over: jeg sjekker at ratingen er på over 99% (helst over 99,5) på dyrere ting, og på billig ræl så skal den minst være på 97% før jeg handler.
Brukernavn Skrevet 11. april 2011 #9 Skrevet 11. april 2011 og hvordan er det med retur og tollavgifter? er klærne der nye,eller er det brukte? På ebay er det både nytt og brukt. Alle varer er merket sånn at du vet om varen er ny eller brukt. Når det gjelder retur er dette også individuelt hva selger godtar; returpolicy må du lese om for hver enkelt vare. Tollavgiftene kan du regne ut på toll.no Jeg har handlet diverse på ebay siden 2002 og har aldri blitt lurt. En gang hadde noen sko skraper - da fikk jeg refundert størsteparten av salgsbeløpet. En gang var buksen mindre enn målene skulle tilsi - den fikk jeg byttet i en større. De som selger masse er så opptatt av positiv feedback at de strekker seg veldig langt for at kunden skal bli fornøyd. Velkommen til ebays fenomenale verden, og lykke til
Brukernavn Skrevet 11. april 2011 #10 Skrevet 11. april 2011 Bare en ting til... Det florerer av falske merkevarer på ebay. Er det for billig til å være sant er det gjerne en kopi
Shinana Skrevet 11. april 2011 #11 Skrevet 11. april 2011 Jeg har handlet massevis på ebay både i USA, UK, Tyskland og Italia. Registrerte meg hos Ebay i 2000, og begynte å benytte Paypal så snart den muligheten kom. Jeg er veldig fornøyd! Kun en eneste gang (av 343 kjøp) så har jeg vært misfornøyd med varens kvalitet i forhold til forventning. Jeg returnerte, og fikk pengene tilbake fra selger. Det viktige er at du ser på selgers karakterer. Disse er alltid synlige på Ebay auksjoner. Da kan du fort vurdere om selger er pålitelig, og om det vedkommende har solgt tidligere har fått god kritikk fra kjøperne. Du kan også se om selger er treg med å sende eller andre ting som tidligere kunder kan ha påpekt. Jeg opplever Ebay/Paypal som veldig sikkert, og føler meg trygg når jeg handler der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå