Gå til innhold

Noen nettdatere her?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare lurer på om det er andre her inne som har testet ut nettet? Hvilke erfaringer har dere?

Hvor mye avslører dere i en profil? Legger dere ut bilder?

Jeg syns mange gutta generelt virker til å være litt slappe på profilfronten... jentene har jeg kke fått sjekket ut :fnise:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

90 % av de som nettdater har problemer med å finne seg noen IRL. Så de er gjerne ikke top notch.

• Liker 1
Skrevet

Jeg og samboer fant hverandre på nett :) Og vi ser bra ut vi, så alle er ikke søppel som prøver dette, hehe.

Vi hadde bilder på profilene våre som var ærlige og oppdaterte, og vi valgte å treffe hverandre bare et par dager etter vi fant tonen. Å chatte i månedsvis før man treffes har jeg ikke tro på, for da opplever mange at ting allerede er snakket ferdig over nett.

Skrevet

Jeg og samboer fant hverandre på nett :) Og vi ser bra ut vi, så alle er ikke søppel som prøver dette, hehe.

Vi hadde bilder på profilene våre som var ærlige og oppdaterte, og vi valgte å treffe hverandre bare et par dager etter vi fant tonen. Å chatte i månedsvis før man treffes har jeg ikke tro på, for da opplever mange at ting allerede er snakket ferdig over nett.

Hvis man er snakket ferdig etter noen måneder (over nett) så betyr det bare at man ikke passer i sammen som et par i praksis.

Så derfor kan det sikkert være like greit.

Gjest Katten.
Skrevet

En god profil inneholder et godt profilbilde, inkludert andre bilder (helst "ærlige") så man får se vedkommede i andre situasjoner.

Profilteksten bør være noe eget og personlig. Noe som reflekterer deg som person. For min del elsker jeg god humor og "skjulte" betydninger.

Skrevet

Samboer og jeg fant hverandre også på nett, så jeg har veldig bra erfaring med det!:-) Det er en (veeeldig gammel) myte at det bare er folk som er sosialt usikre og ikke får seg date ute i verden som dater på nett.

Jeg har nesten bare datet på nett. De gangene jeg har prøvd bysjekking har det bare blitt teit, og blinddate har vist at de som prøvde å finne partner til meg ikke visste noe som helst om meg likevel. På nett kan man søke etter ulike kriterier og slippe mange feilskjær!

Så over til tema: Bilde er et must. Folk flest blar videre når det ikke er bilde der. Og det er veldig kjedelig med profiler der det står "vet ikke hva jeg skal skrive, jeg. Hvis du lurer på noe, så spør!" Eler de som bare har lister med ting de har kopiert fra andre steder.

Fortell litt om deg selv, gjerne med litt unike ting som ikke er så vanlige. Ikke bare hva du jobber med og gjør på fritida. Men hvis du feks er glad i å reise, ta med en setning om et spennende sted du har vært. Nevn kulturelle ting med eksempler. Jeg skrev feks forfattere jeg likte, tv-serier jeg likte, og nevnte at jeg aldri har sett hotell cæsar, for å skape et lite bilde av hva jeg liker.

Jeg skrev også at jeg hater orddeling med eksempler som "bil ringer..."Hallo, det er Hr. Bil!". Det skader ikke å (prøve å) være morsom!

Og ligg unna skrivefeil, det er veldig forstyrrende for de som sjekker innom profilen.

Skrevet

Hvis man er snakket ferdig etter noen måneder (over nett) så betyr det bare at man ikke passer i sammen som et par i praksis.

Ikke nødvendigvis. I tillegg til å ha snakket ut om alt man kunne ha snakket om IRL, så har man gjerne over så lang tid laget seg et image av hvordan personen man snakker med ser ut. Selv når man bruker cam får man ikke et reelt bilde. Så mange blir skuffet. Og innser at de har kastet bort flere måneder.

Skrevet

Ikke nødvendigvis. I tillegg til å ha snakket ut om alt man kunne ha snakket om IRL, så har man gjerne over så lang tid laget seg et image av hvordan personen man snakker med ser ut. Selv når man bruker cam får man ikke et reelt bilde. Så mange blir skuffet. Og innser at de har kastet bort flere måneder.

Jeg og samboeren møttes på nett da han var i utlandet, vi snakket derfor sammen hver dag i over 1 mnd før vi traff hverandre. Dette funker kjempe bra. På grunn av dette viste vi mye om hverandre og hadde dermed mye å snakke om.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var innom og sjekket ut det her en dag. Ble noe forundret over at det var en del "kjentfolk" der inne! Og det var bare på ei nettdatingside. Syns igrunn ikke at det er så kult å bli kjent igjen jeg, av folk jeg kjenner godt, kjenner litt, ikke har så mye til overs for, vet hvem er osv. Hva tenker dere??

Kanskje jeg er flau for å innrømme at jeg da driver med nettdating... :skratte:

Koslig med alle dere som fant kjærligheten over nett!

Skrevet (endret)

Ja, jeg tenker også at det er ofte der problemene oppstår.

Altså ikke at man kjenner hverandre for godt - som kan være en fordel - men at en eller begge har dannet seg et helt urealistisk bilde av den andre personen.

Endret av Steinar40
Skrevet

Jeg har møtt et par stykker fra nett, men som regel får jeg bare hendvisninger av gutter som er tydelig mer interessert i å få meg til sengs, enn meg som person.

Profilen min er fyldig, men ikke personlig. Og ja, jeg har bilde.

De jeg har pratet med en stund og bestemt meg for å møte har vist seg å være seriøse, men man må vel være en flink menneskekjenner for å klare å luke skikkelig i rekkene.

Har sluttet med det nå, og selvom jeg fortsatt er medlem på et par sider så titter jeg ikke innom lenger. Har funnet ut at jeg heller vil møte noen på en annen måte så jeg har en "historie" å fortelle om møtet. (Sikkert noe rart).

Men alt i alt. Pappa er gift med en han møtte på nettdating, og mamma er i et seriøst forhold med en hun møtte på nett. Så det er jo fullt mulig å finne kapable folk på nettet også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...