Jesse Skrevet 8. april 2011 #1 Skrevet 8. april 2011 Jeg har lenge hatt planer om å begynne på spes.ped-studiet neste høst. Altså bachelorutdanningen. Så fant jeg plutselig ut at nå har de ikke opptak på det studiet, der hvor jeg skal studere, før i 2013, og det kræsjer helt med mine planer hvis jeg skal utsette det til da. Alternativet mitt nå er da å ta førskolelærerutdanningen eller bare ren pedagogikk (noe jeg ser for meg at kan bli ganske tørt?), for så å bygge på med spes.ped 1 og 2. Så kommer spørsmålet: Får man samme kompetanse ved å gjøre det på denne måten, som ved å ta bachelorgraden i spes.ped? Jeg har i hovedsak lyst til å jobbe som spesialpedagog i skole, og vil jo ta den utdannelsen som gir meg mest mulig med tanke på det jeg vil jobbe med. Foreløpig er jeg ikke interessert i å jobbe som ped.leder, men ser jo at det er en fordel at jeg kan ha det å falle tilbake på hvis jeg om noen år har lyst på nye utfordringer. Hadde vært supert hvis noen hadde noen synspunkter/erfaringer å komme med
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #2 Skrevet 9. april 2011 Ta førskolelærer, bygg så videre til spes ped- ett vedlig godt¨råd herfra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå