Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vil på bryllupsreise til den ikke-så-uvanlige-bryllupsreisedestinasjonen Maldivene. Vi liker late dager på stranden, og trives utrolig godt i hverandres selskap, så Maldivene høres perfekt ut for oss!

Har noen av dere tips til hvor det er fint å reise? Altså hvilken øy?

Setter pris på alle tips! Gjerne hvorfor, eller eksempler.. :)

Skrevet

Dere burde i hvert fall holde dere unna Vilu Reef Beach and Spa Resort :gjeiper: :

http://www.dagbladet.no/2010/10/29/nyheter/maldivene/utenriks/14062408/

Sitat fra Dagbladet:

Hvis du planlegger en romantisk ferie, bør du imidlertid holde deg unna Vilu Reef Beach and Spa Resort. Der risikerer du nemlig å få noe helt annet enn det du betaler for, viser en video som ble lagt ut av en av de ansatte på hotellet.

Paret i videoen ønsket å fornye løftene sine, og betalte nesten 8000 kroner for en større pakke fra hotellet, som inneholdt en båttur, bilder og en lengre seremoni.

- Dere er svinehaler

I seremonien snakkes det lokale språket dhivehi, og paret forstår åpenbart ikke hva som sies. Det benytter seremonimesteren seg av til å komme med en tirade med nedsettende kommentarer til det forelskede paret. Dette har den lokale avisa Minivan News avslørt, samt oversatt tiraden til engelsk.

Her er noen «høydepunkter» som ble framført i en høytidelig tone:

- Bakterier av sinne og hat vil formere seg fra tuppen av penisene deres.

- Dere er svinehaler. Svin ifølge grunnloven. (Skal være en av de største fornærmelsene på dhivehi, journ. anm.)

- Før dere har analsex med en kylling, sjekk om hullet er rent. Folk fra landet dere kommer fra er kjent med smaken til kyllingers analåpning.

- Dere er gift ifølge Islam

Videre sier han at ekteskapet til paret ikke er ekte, før han fortsetter.

- Dere driver hor og lager mange barn. Dere drikker og spiser grisekjøtt. De fleste av barna deres vil ha flekker på huden og stygge arr, disse barna er bastarder. Alle barna dere får i dette ekteskapet vil være bastarder av noen svin.

Paret går så til neste punkt i seremonien, der de skal plante et tre. Mens kvinnen bøyer seg ned, hagler kommentarene om brystene hennes og andre fornærmelser.

- Nå er dere gift ifølge maldavis lov, i Islam, avslutter seremonimesteren på engelsk, henvendt til paret.

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal også på bryllupsreise til Maldivene :D

Men jeg har brukt google og slikt for å finne informasjon, det er mer å finne der enn på KG. :)

Kos dere!

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal også på bryllupsreise til Maldivene :D

Men jeg har brukt google og slikt for å finne informasjon, det er mer å finne der enn på KG. :)

Kos dere!

TS her. Først til første svar: :O Hjelpes, at det er mulig!! Vi er heldigvis gift når vi drar dit, så satser på at ingen skjeller oss ut ;)

Og deg over:

Jeg har også googlet rundt, sett på reisebyråer osv, og er så mye flott å velge i! Derfor jeg tenkte at kanskje noen av KG-jentene (og guttene) kan ha noen gode erfaringer å vise til. Alltid kjekt å ta med private erfaringer i betraktningen, ikke bare høre på reiseselskapenes skryt av egne feriemål ;)

Hvor tenkte dere å reise da?

Skrevet

Hei

Kona og jeg var på en øy som heter Sun Island - det er nok en av de større øyene og ikke så romantisk som kanskje de mindre og mer eksklusive resorts. Men du verden hvor flott det var der...nydelige strender, knallblått hav, muligheter for snorkling osv. Her er et reisebrev med masse bilder: http://gardkarlsen.com/sun_island_index.htm . Kanskje du kan finne noe nyttig info der. Ta kontakt hvis du har noen spørsmål :-)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for det Gard, da skal jeg ta en titt :)

Skrevet

Vi skal ikke på bryllupsreise, bare på ferie.

Har ikke bestemt oss helt ennå, men det står mellom Kuredu og Meeru.

Du kan jo sjekke sidene til mantareiser, de er ganske informative. Vi kommer imidlertid til å ordne reisen selv, da det blir mye billigere.

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ikke på bryllupsreise, bare på ferie.

Har ikke bestemt oss helt ennå, men det står mellom Kuredu og Meeru.

Du kan jo sjekke sidene til mantareiser, de er ganske informative. Vi kommer imidlertid til å ordne reisen selv, da det blir mye billigere.

Ja, jeg er faktisk helt åpen for å ordne reisen selv også. Så får vel bare ta meg tid til å google litt og sammenligne priser hos reiseselskap eller om man gjør det selv..

Så du synes Kuredu og Meeru er de som virker best? Vet du noe om når på året det er best å dra dit? Regner jo med at det er bra der uansett, men er sikkert tider på året det er penere vær enn andre tider.. :)

Skrevet

Om det er de som er "best" vet jeg ikke, men Maldivene er jo en relativt dyr destinasjon, så det er de to som har passet lommeboka vår best ihvertfall, samtidig som vi tror vi får behovene våre dekket :)

Jeg er forøvrig en ivrig sportsdykker, og jeg vet at dykkesenteret på Kuredu er blandt de bedre i Maldivene, så det gjør at denne resorten står litt ekstra høyt i kurs hos meg.

Maldivene er vel egentlig en helårsdestinasjon, men ettersom jeg har forstått det er været litt mer stabilt på de nordligste øyene. Du kan jo feks lese litt her:

http://www.holidays-in-maldives.com/climate-in-maldives.html

Vi kommer til å reise i mars tror jeg.

regner med at vi bestiller fly gjennom søkemotoren til finn. Hotell bestiller vi direkte fra deres nettsider. Her får man også bestilt transport mellom flyplassen og øya du skal bo på, enten det er sjøfly eller hurtigbåt. Var i kontakt med mantareiser for et pristilbud, og det lå flere tusen over det jeg har greid å søke fram selv, så det føles litt unødvendig å gå via dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...