HopelessFear Skrevet 8. april 2011 #1 Skrevet 8. april 2011 Pleier det som oftest å være krevd at begge parter må være studenter når en skal leie parbolig på en studentby? Mener jeg fant noe om det på nettsiden til de som leier ut, men ble ikke særlig klokere av det..
AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #3 Skrevet 8. april 2011 Ikke her jeg studerer i hvert fall, det holder at én av oss er student. Men hvis det er stort press på boligene er det kanskje slik at antall samlede studiepoeng ved studiestedet o.l teller (i hvert fall hvis man ikke har barn sammen).
AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #4 Skrevet 8. april 2011 Jeg kjenner par som deler studentbolig der kun den ene er student. Faktisk kjenner jeg til noen som bodde i studentbolig der ingen av dem var studenter, de bare fortalte ikke at de var ferdige med studiene og ble boende uten at noen oppdaget det på et års tid eller så. Ikke at jeg anbefaler det siste, altså! Men bare for å nevne det.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #5 Skrevet 8. april 2011 Prioriterindslista bruker å være studentpar øverst på lista, så kommer evt par der bare ene parten er student. 1
Gjest Nigiria Skrevet 9. april 2011 #6 Skrevet 9. april 2011 Ved Studentskipnaden i Trondheim er det i alle fall slik at par der begge er studenter går over par der kun én er student. Men begge type par kan få leie, kjenner noen som leier der den ene jobber.
Anglofil Skrevet 9. april 2011 #7 Skrevet 9. april 2011 Vil leier parbolig for studenter og de leier ut også til de der kun den ene parten studerer. Kontrakten står også bare på ett navn, i vårt tilfelle samboeren min. Mvh Yvonne
Anglofil Skrevet 9. april 2011 #9 Skrevet 9. april 2011 Ja, det vil jeg absolutt si! Og jo tidligere, desto bedre. Parboliger er generelt veldig smart å søke på, ofte er de veldig mye billigere enn tilsvarende boliger på det vanlige utleiemarkedet, og når man er to om regningene så blir det, ihvertfall her jeg bor, billigere enn om man hadde vært alene. Vi betaler 4200 kr i måneden for leie, strøm og internett inkludert, den prisen ville vi aldri fått ellers. Mvh Yvonne
HopelessFear Skrevet 9. april 2011 Forfatter #10 Skrevet 9. april 2011 Jeg håper hvert fall vi får plass, ellers kommer vi til å slite litt med å finne en annen plass å bo. Veldig få som vil ha folk som leier som ikke er studenter.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2017 #11 Skrevet 31. mai 2017 Vet noen om jeg som single, kan søke "parbolig"? Eller om de har leiligheter på f.eks 35-50 kvm til enslige? Har leid privat i mange år, og synes det blir vanskelig å gå tilbake til 20 kvm i voksen alder. Da fortsetter jeg heller å leie privat, og jobber litt mer for å kunne gjøre det. Anonymkode: 16b1d...06e
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #12 Skrevet 1. juni 2017 Anbefaler deg å sjekke tildelingsreglementet ved den studentsamskipnaden du vil bo, men vil tro at du stiller nederst på prioriteringislisten som singel i parbolig. Slik gjorde i alle fall vi det da jeg jobbet i studentsamskipnaden. Anonymkode: 08638...4e9 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #13 Skrevet 1. juni 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet noen om jeg som single, kan søke "parbolig"? Eller om de har leiligheter på f.eks 35-50 kvm til enslige? Har leid privat i mange år, og synes det blir vanskelig å gå tilbake til 20 kvm i voksen alder. Da fortsetter jeg heller å leie privat, og jobber litt mer for å kunne gjøre det. Anonymkode: 16b1d...06e Må du ikke være student for det da? Anonymkode: 88e22...567
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #14 Skrevet 1. juni 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet noen om jeg som single, kan søke "parbolig"? Eller om de har leiligheter på f.eks 35-50 kvm til enslige? Har leid privat i mange år, og synes det blir vanskelig å gå tilbake til 20 kvm i voksen alder. Da fortsetter jeg heller å leie privat, og jobber litt mer for å kunne gjøre det. Anonymkode: 16b1d...06e For det første må du være student, og for det andre kan ikke en enslig søke parleilighet nei. Det du kan få er en relativt liten studioleilighet. Anonymkode: 107a0...316 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #15 Skrevet 1. juni 2017 Da jeg studerte for 10 år siden var det en venninne som var singel som fikk parbolig på Fantoft. Selv om hun ikke var student engang. Hun måtte betale mer siden hun ikke var student, men at hun var singel var tydeligvis ingen hindring. Anonymkode: 50a1f...e58
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #16 Skrevet 1. juni 2017 Da jeg jobbet i studentsamskipnaden så leide vi også ut til ikke-studenter hvis det er var ledige boliger. De måtte betale 20% mer enn studentene. Anonymkode: 08638...4e9
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2017 #17 Skrevet 1. juni 2017 Takk for svar. Jeg blir student i januar, så fyller ihvertfall det kriteriet. Da får jeg vel bare søke og håpe på det beste (og opplyse om at jeg vil bo der alene, naturligvis). Anonymkode: 16b1d...06e
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #18 Skrevet 2. juni 2017 Det står som regel på boligbeskrivelsen, ellers er det bare å ringe inn å høre. Her ved UIT kan både enslige og par ske på par-hybler. "passer til enslige eller par" står det. Anonymkode: 047e5...05e
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #19 Skrevet 2. juni 2017 Vi leide par-bolig for 5 år siden (ved UIT), og da var det kun jeg som var student. Hun som bodde ved siden av oss var alene og hadde en enda større leilighet enn oss. Anonymkode: 50bad...f40
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2017 #20 Skrevet 3. juni 2017 Jeg leide parhybel når jeg var student, var singel. Anonymkode: bd75a...a86
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå