Gjest Crow Skrevet 8. april 2011 #1 Skrevet 8. april 2011 Jeg lurer på hvordan jeg kan finne ut hvilke farger som passer til meg? Jeg har tilbrakt livet i hvit/sort og gråtoner (klær altså), og nå vil jeg gjerne finne noe med litt liv i Jeg har veldig lys hud og er redd for at sterke farger vil gjøre meg enda blekere. Ellers er jeg en blåøyd brunette, hvis noen har lyst til å slenge inn noen forslag Takknemlig for alle svar!
Gjest Best Skrevet 8. april 2011 #2 Skrevet 8. april 2011 Er det fortsatt noen som driver med fargeanalyse? Det var da så in på 90-tallet. Jeg bruker altfor mye sort selv, men prøver å putte inn litt offwhite, rødtoner, lilla og blått. Beige liker jeg ikke, føler meg kritthvit i beige. Hvilke toner som passer til deg må du nesten prøve deg frem til, om du da ikke tar en slik fargeanalyse.
Djungelvrål Skrevet 8. april 2011 #3 Skrevet 8. april 2011 Nå er det jo beige og pudderrosa-helvetet som regjerer, nesten vanskelig å finne fargerike klær nå!
AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #4 Skrevet 8. april 2011 Jeg er også blåøyd og brunette med lys hud. Jeg føler selv jeg kler sort og blått veldig godt, og klare sterke farger spesielt i blå eller grønntoner. Rødt går en gang i blant men er litt forsiktig med det. Føler selv jeg blir veldig blass med lyserosa, nude og slike farger men det kan jo hende de passer deg? Folk har forskjellig tone på huden som har veldig mye å si. Et tips kan være å gå inn i en butikk f.eks HM og ta med deg flere t-skjorter i samme modell i forskjellige farger så ser du mye lettere hvilke farger du kler og ikke. mørk blå beigerosa
Perelandra Skrevet 9. april 2011 #5 Skrevet 9. april 2011 Her er en egen YouTube-kanal om fargevalg på klær: ColorMyCloset Og her er en test hvor du kan finne ut hvilke farger du kler best. Testen bruker ulike kjente kvinner for å vise eksempler på hår- og hudfarger: Seasonal Color analysis Ellers er det bare å google color analysis, så vil du få en masse treff. 1
Benedicte22 Skrevet 9. april 2011 #6 Skrevet 9. april 2011 (endret) Du får nesten bare prøve ut en masse forskjellige farger i butikkene, så ser du hva du kler og hva du ikke kler. Jeg tipper gult og grønt ville passet deg veldig godt utifra beskrivelsene dine. Det synes jeg er helt nydelig til brunetter, uansett lys eller mørk hud. For ikke snakke om rødt! Røde klær til bleke mørkhårete kjendiser er en gjenganger. Helt nydelig. Endret 9. april 2011 av Benedicte22
Gjest Raindrops Skrevet 9. april 2011 #7 Skrevet 9. april 2011 Det er vanskelig å si uten å se hudnyansene dine. Jeg er omtrent samme som deg, bare med mørke øyne, og jeg klær militærgrønt veldig godt har jeg funnet ut. Gult får ansiktet mitt til å forsvinne. Det beste er rett og slett å prøve seg frem selv.
Perelandra Skrevet 9. april 2011 #8 Skrevet 9. april 2011 I utgangspunktet kan de fleste farger brukes av de fleste mennesker. Det som avgjør om man kler en farge eller ikke, er nyansen. Er fargen varm eller kald? Lys eller mørk? Klar eller dyp? For eksempel finnes det mange slags rødt eller blått. Unntaket fra dette er rent hvitt eller sort, det er absolutt uansett, og er jo egentlig heller ikke farger. Jeg anbefaler deg Crow, å prøve flere farger når du er i butikken for å handle klær. Da kan du lettere sammenligne for å se hva du kler. Det er ikke alltid så lett når man prøver bare ett plagg å se om fargen er riktig. Når man prøver flere fager og sammenligner kan det bli ganske store forskjeller i hvilke farger som passer.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #9 Skrevet 9. april 2011 Jeg er også brunette med blå øyne og lys hud, og jeg kan bruke masse sterke farger, bare de er klare og ikke "grumsete". Klargrønn gir meg veldig fin kontrast mellom klær, hud og hår, og klare blåfarger fremhever øynene mine. Men mosegrønn og burgunder gjør meg bare blek og blass, for eksempel. Prøv ulike typer av de samme fargene (for eksempel lyserosa, gammelrosa, fuchsia og lakserosa, eller lyseblå, petroleum, turkis og marineblå) så finner du fort ut hvilke typer farger du kler. Det er litt vanskelig når moten bestemmer så mye av hvilke fargetyper som er i butikkene, men du kan også kjøpe sjerf og sjal i farger du vet du kler (de pleier å finnes i litt flere varianter, ihvertfall) og bruke dem til klær i nøytrale farger. Det viktigste er hva du har mot ansiktet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå