AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #1 Skrevet 8. april 2011 Jeg holder på å skrive en jobbsøknad, til et sykehjem i kommunen. Det jeg lurer på er, om jeg skal skrive øverst i teksten at jeg "viser til annonse på NAV sine nettsider, saksnr. ***/*** 60% stilling som hjelpepleier/natt". Eller? Skal jeg merke konvolutten også med saksnr? Jeg har aldri gjort dette før, jeg er nyutdannet og er veldig redd for å gjøre noe "feil" allerede i søknaden!
AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #2 Skrevet 8. april 2011 TS her igjen. Jeg skal forresten søke på TO stillinger på samme sykehjem, kan jeg da vise til TO annonser i èn og samme søknad?
AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #3 Skrevet 8. april 2011 Jeg holder på å skrive en jobbsøknad, til et sykehjem i kommunen. Det jeg lurer på er, om jeg skal skrive øverst i teksten at jeg "viser til annonse på NAV sine nettsider, saksnr. ***/*** 60% stilling som hjelpepleier/natt". Eller? Skal jeg merke konvolutten også med saksnr? Jeg har aldri gjort dette før, jeg er nyutdannet og er veldig redd for å gjøre noe "feil" allerede i søknaden! Det holder å vise til NAV sine sider, saksnr, hvis du har funnet det på nav annonsen, sier ingenting for en arbeidsgiver. Eller, egentlig trenger du ikke vise til hvor du har funnet stillingen heller, bare du får med hvilken/hvilke stillinger du søker på! Og du, de fleste foretrekker å få søknader elektronisk i dag...
AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #4 Skrevet 8. april 2011 Men er det ikke en fordel å møte opp personlig? :-/ TS
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #5 Skrevet 9. april 2011 Gå inn på kommunenes hjemmesider, så på utlyste stillinger. Kan hende det ligger ute en link der hvor det står søk på stillingene. Må gjerne nevne saksnummer, lettere for de å finne frem.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #6 Skrevet 9. april 2011 Men er det ikke en fordel å møte opp personlig? :-/ TS Møte opp personlig for å levere søknaden? Det kan du sikkert gjøre, men om det er en fordel tror jeg ikke. Det er kvalifikasjonene dine som avgjør om du får jobb eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #7 Skrevet 9. april 2011 Men er det ikke en fordel å møte opp personlig? :-/ TS Nei, da blir du sett på som en raring som ikke helt har skjønt det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå