Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i en prosess hvor jeg har bestemt meg for å flytte ut. Men før den avgjørelsen ble tatt la vi(jeg) ut en hytte for salg, som jeg har fått av min familie. Den har ligget en stund før den nå plutselig ble solgt, og pengene vil komme i løpet av kort tid. Men så er spørsmålet; Er dette penger som er "mine" eller skal de inngå i hele oppgjøret

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du særeie på hytta? Regner med ikke det siden du spør om den er særeie eller felleseie - har dere ikke avtalt det (evt. bestemt fra arvelater eller gavegiver) er den felleseie.

Imidlertid kan du fremdeles skjevdele verdien av den dersom den er gitt til bare deg i gave eller arv. Verdi av oppussing etc. som er gjort med felles penger skal uansett deles.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det ble jo aldri sagt noe i forhold til hytta den gang vi overtok bruken av den

Verdien av oppussing er minimal.

AnonymBruker
Skrevet

Særeie er ikke noe som bare "skjer" automatisk. Du må kreve det selv, eller at noen andre bestemmer det for deg. Om du kan kreve hytta skjevdelt på grunnlag av arv, er en annen sak. Men har du ikke hytta i ditt særeie, da er den felleseie. Enkelt og greit ;)

• Liker 1
Skrevet

Det ble jo aldri sagt noe i forhold til hytta den gang vi overtok bruken av den

Verdien av oppussing er minimal.

I første innlegg skrev du at du har fått hytta fra din familie, og her skriver du at det aldri ble sagt noe.

Hva er det riktige? Det er jo dette som er avgjørende! Hvem står som eier på den? Og er dette eierforholdet korrekt ift. realitetene? Antar du ikke har noen svar på sistnevnte da, med tanke på innleggene her.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...