AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #1 Skrevet 8. april 2011 Hatt en fin dag etter å ha hentet ungene i bhg og sfo, de var ute å lekte før middag, vi hadde kosemiddag(fredagstradisjon)så var de ute å koste seg med vennene sine igjen. Da de skulle inn startet morroa.... Eldste (8år) hadde tisset på seg, noe som har vært en gjenganger i det siste desverre...H*n tar seg rett og slett ikke tid.... så det ble hylig og grining for h*n ville ikke i dusjen.... Så blir yngste (5år) sur da h*n måtte inn...så 5 min etter eldste har gitt seg var yngste i gang.... Måtte tilslutt bære h*n inn fektende med armer og bein, hylende og skrikende.... Prøvde å snakke rolig, men endte opp med å frata goder som lørdagsgodt og lesetid. Alle de andre ungene gikk selvsagt inn med en gang de fikk beskjed.... BLÆ Slike episoder er det desverre blitt en del av i det siste, utløst av forskjellige faktorer... Kjenner jeg blir tappet av energi...både far og jeg blir det...takk og pris står vi sammen om dette og på samme side...men ARGH!!!!!! Måtte bare få ut litt frustrasjon!!!! Syntes et glass rødvin er fortjent nå
liv Skrevet 8. april 2011 #2 Skrevet 8. april 2011 Forstår deg godt. Nå er vel ungene i seng så kos deg med rødvinen og så håper vi dagen i morgen blir bedre! Husk å ikke kjøpe lørdagsgodt da, for da var krangelen litt bortkastet
AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #3 Skrevet 8. april 2011 Takk takk!! Å nei du, blir det kjøpt lørdagsgodt i morgen er det til meg Neida er ikke så slem.... Har jeg sagt noe, er det bare å fullføre, uansett hvor kjipt det er...
Kara W Skrevet 8. april 2011 #4 Skrevet 8. april 2011 Bare få ut frustrasjon, vi andre synes det er godt å se at det ikke bare er oss som har sånn dager. Husker særlig en kveld da guttungen ikke ville sove, og jeg tror jeg gjorde hver eneste feil i boka! Nyt vinen med god samvittighet
AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #5 Skrevet 8. april 2011 Bare få ut frustrasjon, vi andre synes det er godt å se at det ikke bare er oss som har sånn dager. Husker særlig en kveld da guttungen ikke ville sove, og jeg tror jeg gjorde hver eneste feil i boka! Nyt vinen med god samvittighet Fælt å si det, men godt å høre at det ikke bare er meg... TS
nickless Skrevet 9. april 2011 #6 Skrevet 9. april 2011 Ah,kom akkurat inn etter en hyggelig piknic med mine to - helt til eldste kastet sand over yngstes rosiner Blir så lei slike episoder !! Prøver å holde hodet kaldt,men tror ikke jeg er helt pedagogisk bestandig,nei..... vi er flere som trenger ett glass vin i kveld
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #7 Skrevet 9. april 2011 Ah,kom akkurat inn etter en hyggelig piknic med mine to - helt til eldste kastet sand over yngstes rosiner Blir så lei slike episoder !! Prøver å holde hodet kaldt,men tror ikke jeg er helt pedagogisk bestandig,nei..... vi er flere som trenger ett glass vin i kveld He he...nyt glasset ditt du, det gjorde jeg i går!!! Og dagen i dag har vært mye bedre (ikke at det skulle så mye til egentlig...men nå har jeg ikke hentet dem inn enda da...) TS
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2011 #8 Skrevet 9. april 2011 det er nok slik i dei fleste familier vil jeg tro.men drikker ikke alkohol mens barna er i samme hus nei.dei som skryter sin perfekte fam.opp i skyene har nok også opplevd at ungene er trøtt og sliten og det blir hyling og slossing istaden for den kosen man tror man skal ha!
Alvina Skrevet 9. april 2011 #9 Skrevet 9. april 2011 Man blir lissom ikke sinna hvis en åtteåring tisser seg ut. Det er bedre å si at ok, et uhell, mer klesvask. Ferdig med det. Forstår ikke at du blir sint ts. 2
FangeLiv Skrevet 9. april 2011 #10 Skrevet 9. april 2011 Man blir lissom ikke sinna hvis en åtteåring tisser seg ut. Det er bedre å si at ok, et uhell, mer klesvask. Ferdig med det. Forstår ikke at du blir sint ts. Hun ble jo ikke sint fordi barnet hadde tissa. En 8-åring er stor nok til å skjønne at når man er full av tiss må man dusje. Det var det at ungen skulle gjøre seg vanskelig på det med dusjinga som gjorde ts oppgitt. Hvor leste du at hun ble sint? 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #11 Skrevet 9. april 2011 Gud for en deilig tråd akkurat i kveld. Her starta dagen med krangling og endte med krangling. Heldigvis var det fint på midten. Har to barn som pusher grenser så det holder for tida. Hører ikke på beskjeder de får, men plager hverandre istedet. I kveld var det snakk om å gå på badet for tannpuss og legging. Jeg sa fra på en fin måte først, så en gang til og så enda en gang. Så snakka jeg litt om at de må høre på meg, og at det var langt over leggetid. Og så sa jeg fra en gang til. Men etter å ha sagt fra fint ti ganger, så eksploderte jeg den ellevte og brølte "kan det være så vanskelig å høre etter da!!! Jeg blir så dritt lei av at dere ikke hører!!!!!!!" Og så kom faren ned like sinna, for han venta på ungene på badet og lurte på hvor de ble av, og hvorfor de ikke svarte når han ropte. (Fordi jeg også ropte, så det hørte det ikke) Det endte med datter som hulkegråt og sønn som brølte tibake. Og selv om vi fikk skværa opp etterpå føler jeg meg som planetens dårligste mor. Og jeg er gift med universets elendigste far. Sønnen min sa i kveld at han vil ha en annen pappa. En som ikke er så sinna. Jeg har værdens vondeste følelse i magen, det er jo ikke slik jeg vil at vi skal ha det hjemme.
nickless Skrevet 9. april 2011 #12 Skrevet 9. april 2011 Gud for en deilig tråd akkurat i kveld. Her starta dagen med krangling og endte med krangling. Heldigvis var det fint på midten. Har to barn som pusher grenser så det holder for tida. Hører ikke på beskjeder de får, men plager hverandre istedet. I kveld var det snakk om å gå på badet for tannpuss og legging. Jeg sa fra på en fin måte først, så en gang til og så enda en gang. Så snakka jeg litt om at de må høre på meg, og at det var langt over leggetid. Og så sa jeg fra en gang til. Men etter å ha sagt fra fint ti ganger, så eksploderte jeg den ellevte og brølte "kan det være så vanskelig å høre etter da!!! Jeg blir så dritt lei av at dere ikke hører!!!!!!!" Og så kom faren ned like sinna, for han venta på ungene på badet og lurte på hvor de ble av, og hvorfor de ikke svarte når han ropte. (Fordi jeg også ropte, så det hørte det ikke) Det endte med datter som hulkegråt og sønn som brølte tibake. Og selv om vi fikk skværa opp etterpå føler jeg meg som planetens dårligste mor. Og jeg er gift med universets elendigste far. Sønnen min sa i kveld at han vil ha en annen pappa. En som ikke er så sinna. Jeg har værdens vondeste følelse i magen, det er jo ikke slik jeg vil at vi skal ha det hjemme.
Gjest Karen Skrevet 9. april 2011 #13 Skrevet 9. april 2011 Jeg synes det er godt å lese slike tråder! Misforstå meg rett, all medfølelse til dere når det står på! Men jeg synes det er så stort behov for å vise hvor vellykket og perfekt man er og har det at jeg lurer virkelig på om vi er en familie helt ut av kontroll noen ganger Ønsker dere alle en fin og konfliktløs dag i morgen 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2011 #14 Skrevet 10. april 2011 Man blir lissom ikke sinna hvis en åtteåring tisser seg ut. Det er bedre å si at ok, et uhell, mer klesvask. Ferdig med det. Forstår ikke at du blir sint ts. Skrev ikke at jeg ble sint, men hadde du lest har dette vært en gjenganger i det siste, så jeg skal innrømme at jeg ble irritert og frustrert da dette kun skyldes latskap, men DET verken sa jeg eller viste jeg ovenfor ungen. Sa h*n måtte i dusjen, og det var da h*n slo seg vrang.... TS
leirbål Skrevet 10. april 2011 #15 Skrevet 10. april 2011 Ts. jeg forstår godt at du blir sliten og frustrert. Har du forsøkt belønningskjema hvor de får kryss hver gang de klarer målet? For åtteåringen å ikke tisse på seg en hel dag. For den minste noe annet. belønningen kan være at dere hver kveld med måloppnåelse leser en bok på sengekanten, de får rosiner el. Belønningen bør komme hver dag med så små barn. Fokuser på de dagene de klarer det så blir det stadig flere av dem. (La det henge godt synlig, og minn dem på det jevnlig.) Lykke til, og kos deg med rødvinen i kveld.
nickless Skrevet 10. april 2011 #16 Skrevet 10. april 2011 En fredfull dag i Nickless heimen , måtte det vare lenger en til i morgen tidlig Det er jo det som er så herlig , når barna er i godt humør og leker fint uten de store konfliktene , så er de mindre blide øyeblikkene glemt
chiba Skrevet 14. april 2011 #17 Skrevet 14. april 2011 Gud for en deilig tråd akkurat i kveld. Her starta dagen med krangling og endte med krangling. Heldigvis var det fint på midten. Har to barn som pusher grenser så det holder for tida. Hører ikke på beskjeder de får, men plager hverandre istedet. I kveld var det snakk om å gå på badet for tannpuss og legging. Jeg sa fra på en fin måte først, så en gang til og så enda en gang. Så snakka jeg litt om at de må høre på meg, og at det var langt over leggetid. Og så sa jeg fra en gang til. Men etter å ha sagt fra fint ti ganger, så eksploderte jeg den ellevte og brølte "kan det være så vanskelig å høre etter da!!! Jeg blir så dritt lei av at dere ikke hører!!!!!!!" Og så kom faren ned like sinna, for han venta på ungene på badet og lurte på hvor de ble av, og hvorfor de ikke svarte når han ropte. (Fordi jeg også ropte, så det hørte det ikke) Det endte med datter som hulkegråt og sønn som brølte tibake. Og selv om vi fikk skværa opp etterpå føler jeg meg som planetens dårligste mor. Og jeg er gift med universets elendigste far. Sønnen min sa i kveld at han vil ha en annen pappa. En som ikke er så sinna. Jeg har værdens vondeste følelse i magen, det er jo ikke slik jeg vil at vi skal ha det hjemme.
chiba Skrevet 14. april 2011 #18 Skrevet 14. april 2011 Svarer her jeg, så godt å høre at fler enn meg sliter med sine barn, her om kvelden så sprakk jeg vel totalt, har ei som nå blir 16, å det er ikke noe lettere med dem heller enn små barn, jeg har 3 stk men 2 er voksne da. Grunnen var at jeg spurte om hun kunne vise meg hvordan jeg satte på en dvd som jeg da hadde lånt av hennes søster, ja sa hun da, men gikk 1 time så gikk jeg da inn å spurte igjen men da eksploderte hun for hun drev med noe på pc som måtte gjøres å ba meg se å komme meg ut av rommet, jaja tenkte jeg å gikk ut i stua å prøvde å få det til selv, men det klarte jeg jo ikke så ga opp, ytterligere en halv time gikk så kom hun ut å sa hun kunne sette på, men det gikk ikke så jeg sa hun kunne jo ringe sin søster, men da sprakk hu igjen å sa jeg fikk gjøre det, uff tenkte jeg da, men da fant hun ut at en kontakt ikke sto i å det måtte jo jeg skjønne i følge henne, jaja tenkte jeg men orka ikke begynne å svare i mot, hun satte på å gikk, men filmen startet jo ikke å igjen måtte jeg be om hjelp men da gadd hun ikke, så noen film ble det ikke, kl var vel 21,45 da hun kom ut å sa at nå kunne hun sette på,men jeg sa nei fordi at filmen varte 2 timer å det var for seint,siden skole å jobb dagen etter, men hun ga seg ikke med det å fortsatte å mase å mase å mase til jeg da sprakk for da hadde jeg fått nok, å sint var jeg å sa at hun fikk komme seg på rommet i en fart ellers hadde hun fått en ørefik, hun fikk valget der å da , men da gikk hun å kvelden ble rolig igjen:)Skal sies at hun for det meste er grei å snill, hun bor hos meg, men veldig ofte da vi ikke er enig ringer hun far å bare sier hun vil til han, å han lar henne få lov.Å etter denne episoden vil hun nå flytte til far, noe hun har prøvd før da det var annen hver uke,men det funket ikke for hu, derfor valgte hun å bo med meg,syns det blir feil når hun skal holde på sånn, men barn har jo rettigheter å vi som foreldre veldig lite føler jeg..Dette ble mye, men godt å få det ut:)Krangler gjør nok mange, men man lærer vel noe triks etter hvert vil jeg tro:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå