AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #1 Skrevet 8. april 2011 Da jeg så tråden "Ta forhåndsregler, Seriøst?" trodde jeg et øyeblikk at den handlet om språk. Men så åpner jeg tråden og ser at tre personer (til nå) har skrevet "forhåndsregler". Tror alle at det heter det?
Xaphan Skrevet 8. april 2011 #2 Skrevet 8. april 2011 Oi, hehe, jeg er en av dem som har skrevet feil Bruker ikke det ordet så mye, men det er lett å ta feil av forholdsregel og forhåndsregel, fordi det uttales så likt.
Gjest Eurodice Skrevet 8. april 2011 #3 Skrevet 8. april 2011 Det heter selvfølgelig forholdsregel. Forhåndsregel er det ikke noe som heter.
Bunyan Skrevet 14. april 2011 #4 Skrevet 14. april 2011 Jepp, "forhåndsregler" er nok en misforståelse som har grodd fast siden det til en viss grad gir mening i mange brukssammenhenger.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2011 #5 Skrevet 26. april 2011 Tipper at mange ikke har kontroll på dette fordi å ta sine forholdsregler jo handler om nettopp dét. Å på forhånd tenke seg om, å ta i bruk regler på forhånd for å ta den rette avgjørelsen. Bruke regler på forhånd slik at man kan ta forbehold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå