Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er barnevernspedagog og har jobbet innenfor dette siden 2003. Ganske så nyutdannet, men jeg begynner å kjenne jeg har lyst til å gjøre noe annet. Jeg har søkt økonomi og administrasjon bachlor fra høsten av, men jeg merker at jeg syns det er mange jobber jeg skulle ønske jeg kunne søke på.. F.eks en del salgsjobber, regnskap etc, men jeg har overhodet ingen erfaring og når det kommer til regnskap så trenger jeg skolen først. Men er det helt umulig å få seg for eksempel en salgsjobb eller lignende selv om jeg ikke har bakgrunn for det? Er det noen her som jobber med noe av det samme som vet hva som vektlegges og hvordan dette fungerer. Jeg kan jo bare prøve å søke, men jeg vil ikke si opp jobben forhastet uten og sjekke ut og tenke meg godt om så derfor ønsker jeg å høre hva andre har å si først. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er barnevernspedagog og har jobbet innenfor dette siden 2003. Ganske så nyutdannet, men jeg begynner å kjenne jeg har lyst til å gjøre noe annet. Jeg har søkt økonomi og administrasjon bachlor fra høsten av, men jeg merker at jeg syns det er mange jobber jeg skulle ønske jeg kunne søke på.. F.eks en del salgsjobber, regnskap etc, men jeg har overhodet ingen erfaring og når det kommer til regnskap så trenger jeg skolen først. Men er det helt umulig å få seg for eksempel en salgsjobb eller lignende selv om jeg ikke har bakgrunn for det? Er det noen her som jobber med noe av det samme som vet hva som vektlegges og hvordan dette fungerer. Jeg kan jo bare prøve å søke, men jeg vil ikke si opp jobben forhastet uten og sjekke ut og tenke meg godt om så derfor ønsker jeg å høre hva andre har å si først. :)

Hei.

Salgsjobb er som regel ikke noe problem å få. Åssen salgsjobb mener du egentlig? Har selv erfaring fra telefonsalg og butikk/kiosk salg. Bare å søke der men det er seff et fortrinn om du har kasse og erfaring fra før. Regnskap: kan du ikke ta en kikk innom kursagenten å se om det er noe regnskapskurs eller andre kurs du kunne tenkt deg å ta? http://www.kursagenten.no/Kurs.aspx

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Her kjente jeg meg ganske godt igjen :) Er også barnevernspedagog. Har jobbet innenfor det siden 2005, men ønsker nå å gjøre noe annet. Det var nok ikke den utdanningen jeg burde ha valgt. Har søkt årsstudium i bedriftsøkonomi fra høsten av jeg da, fordi jeg orker ikke tanken på å at en ny bachelor. I alle fall ikke med det første. Tror man kan få enkelte regnskapsjobber med kun dette året også. Jeg har søkt på mange stillinger det siste året; kontormedarbeider/sekretær og kundebehandler, men har ikke fått et eneste intervju.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...