Gå til innhold

Unge med mye sex-fokus

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en datter på seks, som har en venninne som er jevngammel. Denne venninnen er ekstremt opptatt av alt som har med sex og kjønn å gjøre. Og har et vokabular som gjør at jeg blir helt sjokkert. Hun snakker om dildoer, puling og er veldig informert om de fleste deler av forplantningen, for å si det slik. Og hun forbeholder ikke praten til hun er sammen med bare barn. Jeg liker ungen godt ellers. Hun er en gløgg og morsom jente. Men hun dominerer også leken veldig, og styrer og sjefer over de andre. Jeg synes det er slitsomt at hun skal være så sexfiksert. Hun bruker det også som en måte å ha kontroll på, og vil gjerne overtale de andre ungene til å kle av seg og at de skal ligge tiss mot tiss. Jeg har ikke noe imot at barn utforsker sin egen seksualitet, men det må komme fra de selv, ikke bli styrt av den ene. Jeg har opplevd barn som har kommet gråtende hjem fordi de har følt at denne venninnen prøver å tvinge de til å kle av seg når de ikke vil det. (Ikke mitt barn)

Jeg blir jo nesten bekymra for jenta. Jeg vet at mange ikke vil ha henne på besøk, fordi de opplever det som så voldsomt. Hun forbeholder ikke denne typen prat til lek med andre barn, men kan spørre foreldrene til venner "skal dere pule i dag", mens hun spiser middag der. jeg har faktisk overhørt henne si til en voksen mann "jeg kan se tissen din gjennom buksa". Dette var en mannlig lærer, som åpenbart ble helt satt ut/syntes det var veldig ubehagelig, og som ikke hadde gjort noe for å trigge den slags kommentarer. (Og tissen hans var definitivt ikke synlig gjennom buksa)

Jeg kjenner foreldrene også, og de er vanlige ressurssterke folk. De er ikke typen som har spesielt grov humor eller noe slikt. Jeg har vanskelig for å tro at det er snakk om noe overgrep hjemme. Bør jeg snakke med foreldrene om dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest SelvesteTerese
Skrevet

Jeg ville nok tatt det opp med foreldrene til denne jenta, for jeg vil si det er deres ansvar å prate med henne igjen. Må nesten le litt også, hun høres jo helt uvirkelig ut, til å være så lita!

Det er nok forferdelig pinlig å få spørsmålet "skal dere pule" ved middagsbordet :fnise:

Kanskje det rett og slett bare er en fase hun går gjennom, som går over igjen. Selv om det ikke kan sammenlignes, hadde jeg en fase i barnehagen som varte i et år, hvor jeg bare ville tegne påskeegg.

Men alikevel ville jeg ha pratet med foreldrene hennes og fortalt dem at dette er noe som skaper kjipe situasjoner for dere og andre. Lykke til :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ok, denne jenta ha nok en eller annen kilde til alt for mye informasjon (det kan være alt fra sprø familiemedlemmer som er veldig for å informere om sex før det skjer, men som bommer en del på alder, til lesestoff til venner til en pedofil tenåring/voksen). Jeg synes du burde snakke med foreldrene, eller prøve å få ut av jenta hvor hun har funnet ut om alle disse tingene selv.

Skrevet

Oj da...dette er vel ikke helt normalt... Tror jeg ville tatt en prat med foreldrene til jenta. Er de i det hele tatt klar over hva som foregår og hvordan hun oppfører seg ovenfor både venner og andre voksne?

Skrevet

Jeg ville snakket litt med foreldrene til jenta om det.....kanskje de ikke er helt klar over at hun snakker så direkte ute blant folk. Og kanskje de har en formening om at det er en fase som vil gå over, men de vet ikke helt hvordan de skal takle det.

Jeg var meget informert om ting og tang i den alderen der (vel, med nærmere ettertanke endel feilinformert... :sjenert: ) av mine mange eldre søskenbarn. Bodde i nærheten av alle, og vi var en flokk på vel 10 søskenbarn i forskjellig alderstrinn som var mye sammen. Mine eldre søskenbarn var ikke så mye eldre enn meg, bare en 3-4 år (og hadde ikke helt peiling de heller..)

Min mor var ikke klar over at sex var den store snakkisen, inntil en dag da jeg og mitt et år eldre søskenbarn hadde vært ute og lekt oss. Dette var på sommeren, og vi hadde, med hjelp av min far, slått opp telt i hagen. Da jeg kom inn til middag spurte mamma om hva vi hadde gjort på, og jeg sa, som den naturligste ting i verden, at jeg og "Kjetil" har ligget og pult i teltet.... tror mamma mistet gryta i gulvet..... :gjeiper: Sannheten var vel at jeg lå på ryggen, med han oppå meg. Med alle klærne på......(vi stusset fælt på hvordan det kunne bli babyer av dette. Og jeg var litt bekymret da jeg følte jeg var litt for ung til å bli mor...) :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt bekymra. Gikk i klasse med en gutt som drev på akkurat sånn som denne jenta. Det viste seg etter hvert at han hadde blitt misbrukt seksuelt, og han ble plassert på en barnehjemsinstutisjon..

Jeg sier ikke at denne jenta blir misbrukt seksuelt, det kan jo være helt andre grunner til hvorfor hun oppfører seg som hun gjør. Men pga klassekameraten min er dette det første som dukker opp i hodet mitt iallfall.

Du kan jo prøve å snakke litt med henne, spørre hvorfor hun sier sånne ting..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eneste jeg har hørt 6 åring si her er noe om tiss mot tiss og at det er ekkelt. Ville nok tenkt i de baner om seksuelt overgrep faktisk, ikke normalt at så små unger sier de kan se tissen gjennom buksa, nesten tvinger andre barn til å kle av seg osv. Kan jo begynne å spekulere i om noen har tvunget/lurt av henne klærne også. Tror ikke det er så enkelt å se på folk om de er pedofile akkurat.. selv om foreldrene ser normale ut behøver ikke bety at de er det. Jeg hadde sent en bekymringsmelding til barnevernet.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Herrejesus. Nå ble jeg faktisk litt sjokkert. Jeg visste knapt nok hva en dildo var før jeg var 12, kanskje til og med 13. Barn nå til dags...

Endret av Benedicte22
  • Liker 2
Skrevet

Om du velger å ta en prat med foreldrene hennes så hadde det faktisk vært litt interessant å fått tilbakemelding på hva de sier til dette. Aldri hørt om noe sånt, og det vekker litt bekymring...

AnonymBruker
Skrevet

At ei i den alderen er så opplyst høres ikke riktig ut. Uansett hvor frittalende foreldrene måtte være innenfor husets fire vegger, har det gått for langt når jenta har en sånn oppførsel. Spent på å høre hvilke tilbakemedlinger du får!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er slett ikke sikker på om jeg skal si noe helt enda.

Jeg tenkte jeg skulle ta det neste gang hun er på besøk. Om hun sier noe da, så er det lettere å nevne det for moren fordi det er noe som har "brakt det opp der og da". Og så heller si at jeg har reagert på det tidligere også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...