Gå til innhold

Hvordan finne slekt ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har akkurat fått svar med fylkesmannen hvem mine biologiske foreldre er.

Jeg har bare fått navn og etternavn å forholde meg til, og vet ikke hvordan jeg skal gå videre for å finne ut hvem det er?

Noen som kan fortelle hvor jeg skal henvende meg for å få svar?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilket land kommer de fra? Hvertfall i vestlige land er det jo mulig å bare søke de opp i telefonkataloger på nett :) Om ikke kan du jo kanskje kontakte det landets ambassade i norge og høre om de kan hjelpe deg.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer fra Norge.

Når man får svar fra fylkesmann kommer det opp om de biologiske vil ha kontakt eller ikke.. I mitt tilfelle ville de ikke ha kontakt, men har veldig lyst å vite om jeg har søsken osv.

Når jeg søker på navnet kommer det nesten ingen relevant info..

AnonymBruker
Skrevet

Har de veldig vanlige navn som det kommer opp mange treff på? I såfall kan det være vanskelig. Har du fødselsår eller noe som helst annet? Vet du om de er i live ennå?

De vil ikke ha kontakt... Det kan jo være mange grunner til det. Kanskje ønsker de å glemme/fortrenge en vond opplevelse (det er tøft å gi fra seg barnet sitt uansett grunn). Kanskje er de redd for reaksjoner fra slekt og venner. Kanskje ønsket de aldri noe barn. Kanskje de er/var i et hardt belastet rusmiljø. Kanskje det er psykisk sykdom med i bildet. Kanskje er de flaue over det de har gjort. Kanskje er de redd du vil bebreide deg. Umulig å vite, men vær likevel forberedt på at det kan bli veldig, veldig tøft om du tar kontakt og de avviser deg. Jeg vet om norskadopterte som har tatt kontakt med sin biologiske familie og forsåvidt har blitt tatt godt imot, likevel har de opplevd det som veldig tøft og vondt. Man har så mange forventninger og forestillinger som kanskje blir knust. Bare ha det i tankene om du velger å ta kontakt.

Prøv å snakk med Frelsesarmeen, jeg tror de har hjulpet folk med å komme i kontakt med slekt og venner de ikke har sett på mange år, eller slekt de aldri har møtt.

Lykke til, uansett hva du bestemmer deg for å gjøre. Husk bare å vær trygg på deg selv og ditt liv før du tar kontakt. Har du det vondt/er usikker/sliter med noe fra før så kan en avvisning fra biologiske foreldre (og eventuelle søsken) være umenneskelig hardt. Allier deg med familie eller venner som kan hjelpe og støtte deg. Du kan komme til å trenge det. :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...