Juniii Skrevet 8. april 2011 #1 Skrevet 8. april 2011 Jeg har lyst til å fri til jenta mi Det store spørsmålet er: Hvordan gjør jeg det med ringer? Da jeg jo ønsker at det skal være litt overraskelse, kan jeg ikke diskutere dette med min ellers så gode samtalepartner - kjæresten - derfor håper jeg på råd/ synspunkter herfra. Jeg har heller ingen andre nære venner som er gift, og jeg ønsker at så få som mulig skal vite om dette før hovedpersonen. Vi har diskutert tradisjoner/ synspunkter rundt forlovelse før når bekjente har forlovet seg og ved andre anledninger, og ut fra dette vet jeg at: -Hun ved et eventuelt frieri forventer å få en ring -Hun synes det er naturlig at også frier har ring ganske snart om ikke ved selve frieriet Andre faktorer er: -Det er ikke aktuelt at jeg til frieriet kjøper det som senere blir gifteringer, det ønsker både jeg (og hun tror jeg) å bestemme sammen etter forlovelsen. -Vi er begge feminine, vanlige jenter, og jeg tenker at det er naturlig med like ringer både til forlovelse og bryllup. Det jeg har tenkt på er å fri med en ganske enkel alliansering, hvitt gull med en diamant. Er det "fint nok"? Skal jeg da kjøpe en lik til meg også? Da kan vi bære disse ringene til vi gifter oss, forhåpentligvis innen to år. Blir det bare teit? Eventuelt fri med ringen til henne, for så ganske snart å kjøpe forlovelse/gifteringer til begge sammen? Problemet da er at vi det neste halvåret er nokså begrenset økonomi, og vil kanskje ikke kunne kjøpe akkurat hva vi vil. Hvilke tradisjoner bør jeg ta hensyn til? Hjelp!? Gosh, jeg håper hun sier ja...
Dyreelskern Skrevet 8. april 2011 #2 Skrevet 8. april 2011 Åh, så gøy at du skal fri! :D Det viktigste er vel at siden hun elsker deg, så vil hun ha deg uansett hva du gjør:) Kanskje du kan fri med en tullering? Jeg kjenner noen som gjorde det, fordi de da kunne velge ringer sammen etterpå. Frieriet var veldig romantisk likevel. Mange bruker samme ring ved forlovelse og frieri, men det er vanskelig siden dere vil velge ut ring sammen... Da hadde jeg kanskje gått for å kjøpe to ganske enkle allianseringer til begge to, og brukt de som forlovelsesringer, og kjøpt gifteringer når det nærmet seg bryllupstid. Men det kommer jo an på hvor viktig ringene er for deg og din kjære
Marila Skrevet 8. april 2011 #3 Skrevet 8. april 2011 Så hyggelig - lykke til med frieriet! Jeg har to venninner som nå er gift, de har like, enkle ringer som de har hatt siden forlovelsen - men de fikk gravert inn dato og navn på den andre da de gifta seg. Kanskje det kan være en idè for deg? Så blir det ikke så dyrt. Jeg er ikke så fan av ringforlovelser, men siden dere er det så vil jeg anbefale å kjøpe ringer som man kan legge til steiner i etter dere gifter dere. Jeg synes det hadde vært pent om dere hadde like ringer. I hvert fall - lykke til, og kanskje lur henne litt utpå med å se i et butikkvindu sammen så du finner ut hva hun tenker først.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 9. april 2011 #4 Skrevet 9. april 2011 Jeg synes du skal fri med en ring - den trenger ikke være superavensert. Jeg ville iallefall satt stor pris på å kunne beholde en ring fra frieriet. Så kan dere eventuelt kjøpe ringer sammen etterpå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå