Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ling' date=' hvis jeg sender deg min fødselsdato og hvor jeg er født kan du si noe om meg da?[/quote']

Til dere alle:

For det første, takk for utvist tillit!! Og ja, jeg kan nok det, på ett noe overflatisk plan, men jeg har fått endel henvendelser, så ting kan ta tid... Jeg er jo på jobb liksom... :wink:

Men - mens dere venter i 'spenning' og/eller som ett alternativ kan jeg anbefale at dere går inn på astro.com. Lag en profil der og sett opp så mange horoskoper som dere ønsker helt gratis! Der vil dere også finne en online tolkning som er på nivå med det jeg kan fortelle dere. Ellers kan det også bestilles horoskoper der, som jeg selv vet av erfaring at er veldig bra!

Ellers kan jeg også formidle kontakt med en astrolog som kan gi dere en fullstendig tolkning som går langt utover det vanlige og som absolutt anbefales!!

Håper dere alle forstår meg rett - det er ikke at jeg ikke vil hjelpe, men det begrenser seg med tid for meg dessverre, da dette er omfattende greier... :(

Begynn i alle fall med å gå inn på astro.com, og så hvis dere har noen spørsmål rundt det dere finner, eller mitt synspunkt på spesifikke ting i ett horoskop, så la oss diskutere det her inne. Som summer sa, da kan vi alle lære noe av hverandre. :D

Håper dere forstår meg... (føler meg skikkelig slem nå... :flau: )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er bare så dritdårlig i engelsk...... :oops:

Men ok, jeg tar et hint.... :blunke:

Ha en fin helg!

Skrevet
Er bare så dritdårlig i engelsk...

Spør meg gjerne hvis det er noe du ikke forstår... :)

Skrevet

:ler:

DA tror jeg det er lettere om du bare oversetter hele greia.... :ler:

Men takk skal du ha, grei du :kgblunk:

Skrevet

ok...

Men hvis du vil vite hvor du har månen, ascendanten (men da trenger jeg eksakt tid), store aspekter osv. så er ikke det noe problem for meg å skjekke opp, men poenget mitt er bare at det kan du gjøre like godt som meg (ved astro.com) - litt hjelp til selvhjelp, om du skjønner :wink:

Hvis du bor i nærheten av Oslo anbefaler jeg at du tar deg en tur på Taunum Libris på Paleet på Karl Johan. De har det beste utvalget av astrologiske bøker - så langt jeg vet. Da kan du jo lese litt på norsk om det du finner av plasseringer og aspekter i ditt eget horoskop. Hvis det er sånn at du virkelig er interessert, mener jeg...

God helg! :D

Skrevet

Det har jeg gjort Ling :) Idag kjøpte jeg meg en fin bok, riktignok på svensk da. Av Anna Granberg som heter " En veg til indre harmoni"

De har mange fine bøker i den bokhandelen som du nevnte :)

Anbefaler alle som er like frelst som meg til å kjøpe der. Boken jeg kjøpte var på tilbud kostet bare 169 kr. Hadde jeg kjøpt den på norsk hadde den kostet nærmere 300 kr.

Ellers vil jeg også si at den nettsiden Ling nevner er kjempe fin. Jeg har også benyttet meg av den og fikk mye ut av den. Det er bare å spørre oss Tex her inne om det er noe du vil ha forlaring eller oversettelse på, derfor vi er her :) Ikke sant Ling?

Skrevet
Ikke sant Ling?

Så søt du er! Jo, det stemmer det, kjære prinsesse :klem:

Skrevet

Er du her Ling? *Roper på deg :) *

Skrevet

Ja, jeg er her, lille venn... :blomst_opp:

La oss tenke litt 'høyt' sammen... Tilbake til mitt første spørsmål i denne tråden; måne konjunkt saturn i skorpionen. Fortell meg nå - hva vil det gjøre med ett menneske som har denne konstellasjonen? La oss ta det bit for bit... (uten å lese i boka! :wink: )

Hva er det månen representerer?

Gjest lekebøll
Skrevet
Fortell meg nå - hva vil det gjøre med ett menneske som har denne konstellasjonen?

:blander inn ett spørsmål:

Det betyr at månen jobber positivt for saturn - gjør det ikke..? :klø:

Eller var det helt omvendt kanskje. :lol:

Skrevet

Heisann :vinke:

For en interessant tråd!:) Jeg lurer på om noen av dere kloke damene kan si noe om skorpionkvinne og steinbukkmann?

*£liza er nysgjerrig på astrologi* :hoppe:

Skrevet

:blander inn ett spørsmål:

Det betyr at månen jobber positivt for saturn - gjør det ikke..? :klø:

Eller var det helt omvendt kanskje. :lol:

Altså, når det gjelder aspekter: De ytre (lengre vekk fra solen) planetene affekterer de indre (nærmere solen). Dvs. at Saturn affekterer månen.

Hva er det månen representerer?

Skrevet

Månen representerer Moren, følelser, ditt forhold til moren din..

Solen representerer Faren, ditt forhold til din far.

Månen er et feminint tegn, står for hjem og familie. Det trygge..

Hersker over Krepsen. Det er hva jeg kommer på i farten :)

Skrevet

Vet du hvordan du skal se på selve horoskop hjulet? Med tanke på planetens plasseringer. Står de slik og slik kan man lese ut flere ting. Har snust litt på det og det var morsomt.

Skrevet
Månen representerer Moren, følelser, ditt forhold til moren din..

Solen representerer Faren, ditt forhold til din far.

Månen er et feminint tegn, står for hjem og familie. Det trygge..

Hersker over Krepsen.  Det er hva jeg kommer på i farten :)

Bra, Summer! Det er riktig som du sier! Så vi har altså på en side månen som representerer følelseslivet, og så har vi saturn...

Hva representere/hvordan fungerer saturn?

Skrevet
Vet du hvordan du skal se på selve horoskop hjulet? Med tanke på planetens plasseringer. Står de slik og slik kan man lese ut flere ting. Har snust litt på det og det var morsomt.

Nå mener du aspekter, ikke sant?? Eller...?

Skrevet

Nei jeg tenker ikke direkte på Aspekter her. Jeg tenker på når vi ser på selve horoskopet, selve hjulet. Så ser vi på alle planetene innenfor de forskjellige husene. Når man bare tar et overfladisk overblikk kan man da lese ut fra hvordan man er som person.

Eks. Se for deg dette hjulet med alle planetene. Så har vi disse aksene som deler sirkelen i to halve og fire deler. Ser du at det er flest planeter øverst innenfor den ene linjen/aksen er man en utadvendt person.

Har du flest planeter under aksen i den andre halvdelen er man mer innadvendt. Har man like mange planeter på hver side av aksen er man begge deler..

Skjønte du? Slike ting kan man se med første øyekast.

Så var det Saturn da. Hva står den for?

Månen din er den som er "sjelebasisen" din. Månen styrer dine behov, den styrer dine behov for trygghet, både hvordan du gir andre trygghet og hvilken trygghet du ønsker fra andre. Månen er også ditt indre barn, det barnet som kommer ut og "trasser" eller som kommer ut og fryder seg. Det er noe barnlig (jeg mener ikke barnSlig, men barnlig) over månen.

Saturn: dine begrensninger, din smerte, frykt men også soliditet, skynder seg langsomt

Måtte jukse litt om planeten her. Har ikke helt satt meg inn i hva alle planetene står for :)

Skrevet

Ok, skjønner hva du mener... Ja, det er en fin måte å få en oversikt på. Det er også ett godt sted å begynne når man ønsker å sette seg inn i tolkninger. :D

Så til saturn. Det er riktig som du sier. Så hva får vi da? Saturn konjunksjon måne gir et indre liv - følelsesliv - som er knyttet til mye frykt og restriksjoner. Det er ingen "fri flyt", for å si det sånn.

Så hva da når dette aspektet befinner seg i skorpionen?? Hva representerer skorpionen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...