Gå til innhold

Astrologi-tråd

Summerprincess

Anbefalte innlegg

Tenkte at om det er noen som lurer på noe, kan jeg være behjelpelig med svar. Ønsker også gjerne å diskutere litt astrologi. Så kan vi lære litt og hygge oss. Hva sier dere ? :kgblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det kan jeg, men jeg må vite litt mer enn det. Om du sender meg en pm om dine fødselsdata kan du får vite nøyaktig hva tolkningen blir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mitt horoskop, men en generell sak jeg snakker om... :wink: Tenkte bare du selv hadde noen filosoferinger rundt de forskjellige aspektene, men kanskje du ikke tolker selv...?

Det hadde vært gøy å utveksle noen synspunkter og betraktninger... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er interresert i astrologi, kan litt men ikke mye. Men jeg trodde ikke det var meningen å konkurrere? Hva er konjunkt saturn i skorpionen 9.? Kan du forklare litt om acsendenten,jeg vet hva min er og hva det står for men klarer ikke å sette pekefingeren på hvor i himmelens navn den er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:o Ingen har snakket om å konkurere... Derimot var mine ord; "...utveksle synspunkter og betraktninger..."

Saturn konjunkt måne er ett aspekt hvor de to planetene ligger innenfor 7 grader fra hverandre. De kalles da en konjunkt - altså at de 'står sammen'. Det finnes flere aspekter; opposisjon, kvadratur osv. og samtlige viser til hvordan planetene i ett fødselshoroskop står ovenfor hverandre og derav hvordan de affekterer hverandre. "I 9." betyr i 9. hus. Og hus finnes det som kjent 12 av - som korresponderer til de tolv tegnene i dyrekretsen.

Ascendanten defineres av det stjernetegnet som stiger over horisonten på det stedet og det tidspunktet du ble født. Besvarte dette spørsmålet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' det er masse å sette seg inn i! Bare spør hvis det er noe du lurer på... :wink:[/quote']

Tar deg på ordet jeg......

Hvordan kan man finne ut hva ens accendant er og hva menes med de forkjellige husene og hva bør man egentlig vite? Jeg elsker alt som har med horoskoper og personlighetsanalyser å gjøre men jeg kan absolutt ingenting om det, bare digger å lese om det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du tar meg på ordet, Tex! :wink:

Som nevnt over er ascendanten det tegnet som stiger over horisonten på det stedet og den tiden du var født. Så, mend andre ord, for å finne ut hva du har som ascendant må du vite tidspunktet ditt. Det finnes bøker med tabeller som forteller deg ascendanten din, men personlig hadde jeg like godt satt opp hele horoskopet f. eks. på astro.com.

Hus tilsvarer forskjellig områder i livet, som f.eks hjem, jobb, søsken osv.

Når det gjelder hva må bør vite... Tja - det meste!!? :briller: Nei da, seriøst, det du i allefall MÅ vite er eksakt tidspunkt for nåt du er født og selvfølgelig også sted og dato. Dette er det grunnleggende utgangspunktet og i fra det kan du lese deg frem til det du ønsker å vite. Det finnes massevis av litteratur om emnet! Ellers anbefaler jeg astro.com - de er dyktige og har gode tolkninger.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Guess not... :cry:

Jeg vet ikke hva jeg skal bidra med eller svare på det spørsmålet du stilte. . Jeg er fortsatt en hobby- astrolog :D Virker som du i allefall er rimelig belest. Vil du lære oss andre litt? Så skal jeg prøve å bidra med det jeg kan :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også hobby-astrolog, bare sånn at det er sagt! :wink: Det er masse jeg ikke kan, men jeg er interessert og ønsker å lære mer, så hva enn vi kan bidra med for hverandre synes jeg er helt topp! :D

Interesserer du deg for aspekter, Summer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg intresserer meg veldig for aspekter. Vet nesten ikke alle aspektene jeg. Om jeg ikke har misforstått, mener du ikke da for eks planeter som står i konjunksjon eller i opposisjon, eller trigon, sekstil osv?

Men må innrømme jeg ikke har helt satt meg inn i hva de egentlig betyr :)Men jeg har en bok som jeg skal lære meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ja jeg intresserer meg veldig for aspekter. Vet nesten ikke alle aspektene jeg. Om jeg ikke har misforstått' date=' mener du ikke da for eks planeter som står i konjunksjon eller i opposisjon, eller trigon, sekstil osv? [/quote']

Stemmer dét!

Aspekter er veldig viktige! Det kan forandre en hel del, hvis feks. en person som er løve har saturn i konjunksjon eller kvadratur til sola si. Frykt og hemninger blir det mer av, kan man si... :roll:

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...