Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2002 #1 Del Skrevet 10. mai 2002 Har noen noe råd mot soleksem?? Jeg har fått nupper på hele brystet. De klør ikke, men det ser ikke fint ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smiley Skrevet 10. mai 2002 #2 Del Skrevet 10. mai 2002 Hei!!! Det er ikke sikkert at det du har fått er soleksem, siden det ikke klør. Det kan være noe så enkelt som svetteutslett. Dette er ikke farlig, og det går over av seg selv etter en dag eller to... Jeg har selv hatt begge deler, og ikke noe av det er særlig fint.. Lykke til.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2002 #3 Del Skrevet 10. mai 2002 Takk for svar, Smiley. Jeg sleit med dette greiene i fjor også da jeg var i Italia på ferie, men kan ikke huske om det gikk over av seg selv. Det er akkurat som det roer seg litt når jeg holder meg vekke fra sola, men blomstrer opp igjen så fort jeg prøver å få litt farge. Ja, ja - jeg får bare se og dersom det ikke gir seg må jeg vel krype til korset og spør legen eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2002 #4 Del Skrevet 10. mai 2002 Jeg fikk soleksem i ansiktet, i påsken etter min ene dag med soling. Jeg smurte på hydrokortison og det ble kjapt borte. Den får du reseptfritt på apoteket. Men den bør ikke brukes for ofte, tror den tynner ut huden.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 10. mai 2002 #5 Del Skrevet 10. mai 2002 Jeg får lett soleksem, og før pleide jeg å smøre på Oil of Ulay Hydro Gel. Den var ideell fordi den ikke inneholder fett (det er ikke bra for seoleksem. ) Imidlertid har jeg ikke sett den det siste året, så som alternativ har jeg brukt aloe vera gel. Amarone Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Togepi Skrevet 10. mai 2002 #6 Del Skrevet 10. mai 2002 Ser du har fått råd om hydrokortison tidligere, støtter det jeg også. Men ikke bruk den i strekk lengre enn en uke av gangen. Ellers så vil jeg anbefale aloe vera, det kjøler ned litt og lindrer kløen. Bra mot huden er det også!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 11. mai 2002 #7 Del Skrevet 11. mai 2002 Hei hei! Jeg gikk til lege pga denne kløingen og legen fant ut at jeg har solallergi som forråsaker soleksem.Jeg har fått medisiner som lindrer og spesiell krem til å smøre på disse "nuppene".Jeg er sterkt plaget,får det over hele kroppen,da mener jeg hele kroppen!Før fikk man kjøpt "Pitz-bun sun allergy" solfaktorkrem i Norge,dessverre finnes den bare i utlandet nå.Siden jeg er så plaget har jeg bare vært nødt til å ta solarium før selve sommerferien,siden eksemen alltid blir bedre,ettersom hvor mye pigmenter det dannes i kroppen. Jeg vil bare ønske dere lykke til!Legen kan gi recept på lindrene piller,men eksemen min går aldri helt bort,da må jeg bli helt brun først..."ugh".... Hilsen en 15 åring som hverken tåler sola eller myggestikk..(Deilig du,med store saftige myggestikk og rødflammet kløende hud...Yes!) Måtte bare si at Aloe Vera gelé er deilig og oppfriskende for meg som får soleksem.Dessverre er ikke effekten så langtidsvirkende som jeg skulle ønske.Det lindrer ihvertfall litt...... _________________ yvonne_karatekidgirl 1212[ Dette Innlegg er endret av: yvonne den 2002-05-11 03:27 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 11. mai 2002 #8 Del Skrevet 11. mai 2002 Får både svetteeksem og soleksem jeg, prøver yerka der jeg svetter mest nå etter anbefaling fra andre her inne, og er ellers fornøyd med hydrokortisonkremer, spesielt Mildison 1%. Hydrokortison skal ikke brukes lenge, og heller ikke i direkte kontakt med sol, pleier å smøre den på om kvelden før jeg legger meg. Men for å være helt ærlig er det å bli brun det eneste som hjelper meg... Blir derfor neger hvert år!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå