Gjest mari kontrari Skrevet 8. april 2011 #1 Skrevet 8. april 2011 Sitter og leser nok en artikkel som understreker viktigheten av å rense huden både morgen og kveld, med diverse produkter. Også kom jeg til å tenke på en opplevelse i forbindelse med en uke på roskildefestivalen. Renseservietter til ansikt tydligvis ikke noe jeg kjente til, for det hadde jeg ikke med, og i stor grad bestod skjønnhetspleien av å vaske ansiktet i (som regel kaldt) vann, og kun om morgenen, samt litt grundigere de to-tre gangene jeg sto i kø for å dusje. Jeg ventet egentlig å komme hjem med forferdelig hud, men i realiteten så huden bedre ut enn den hadde gjort på lenge. Litt kviser i hårfestet (nok grunnet litt skittet hår), men mindre tørr, og jevnere enn på lenge. Så kanskje vi av og til "overbehandler" huden vår (jeg er selv fæl til å plukke for mye)? Har du tanker eller egne opplevelser som sier det sammen, eller kanskje motsatt? 2
Sugerøret Skrevet 8. april 2011 #2 Skrevet 8. april 2011 helt klart at folk har gått av skaftet .Rense krem,rense vann ,dag krem men under den må en ha en annen krem som skal forbrede huden for dagkremen.Så ansiktsvann (hva det har for seg fatter jeg ikke,bare svada) ansikts serum-samme møkka bare tull og noe produsenten har fått folk til å tro at de trenger Så etter dagkrem,primer foundation ... Urk Jeg bruker maskarafjerner og vann+såpe på resten. En lett krem slik at porene ikke blir tilstoppet og resulterer i en omgang med fet hud ,kviser og perioral dermatitt (betennelse i talgkjertler) om en er heldig
Yasi Skrevet 8. april 2011 #3 Skrevet 8. april 2011 Etter min mening, er det helt klart at huden har det best når den får være helt i fred. Men det skjer en sjelden gang nå til dags... Jeg føler at når jeg tilfører huden "noe", da tenker jeg på foundation, ytre forurensninger (den er langt høyere idag enn hva den var i "gamle dager" da det fantes hest og kjerre), mascara, blush, rouge, leppeprodukter osv., så må dette også fjernes skikkelig fra hudens overflate ved dagens ende. Nå sier ikke jeg at dette gjelder for alle, men etter at jeg fikk på plass en ordenlig hudpleierutine skreddersydd for min hud og mine behov, har huden min det idag bedre enn noensinne. Vi ha alle ulike hudtyper og gener, så det som funker for meg, funker nødvendigvis ikke for alle! Noen trenger hele pakka med rens, serum, dagkrem og øyekrem, mens andre slipper unna med å vaske huden sin med kun vann og vanlig såpe. Det er bare å finne rutinen som passer deg og dine behov. Men ja, overstimulering av huden skjer støtt og stadig. Og det er nok flere enn vi kan tenke oss som feilbehandler huden daglig
Lisa-Marie Skrevet 8. april 2011 #4 Skrevet 8. april 2011 Spørs helt hvordan hudtype man har. Jeg måtte gå 1mnd. uten noe form for hudpleie, fordi jeg var tom for absolutt alt og hadde ikke råd til nytt. Huden min ble helt j******! Jeg har fet hud, får sjelden kviser men sliter med hudormer. Vann fjerner ikke fett, og tetting av porer etter en dag med eksos, svetting og andre fortrensninger i lufta er en sann oppskrift på gusjen hud og hudormer for min del.
chikako Skrevet 8. april 2011 #5 Skrevet 8. april 2011 Min hud trives uten tvil best når den får være i fred - særlig i vintermånedene. Jeg hadde aldri så irritert hud som da jeg brukte toner og rensekrem daglig. Nå vasker jeg ansiktet med vann om morgenen, og fjerner sminke med vann og olje på kvelden. Én gang i uka eller sjeldnere renser jeg porene med dampbad ispedd eteriske oljer. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #6 Skrevet 8. april 2011 Enig med at det kommer ann på hudtype. Jeg har alltid hatt kviser og vil alltid ha det om jeg ikke renser og peeler ofte nok. Huden min har en tendens til å bygge seg opp med mange lag død hud som gir kviser, og lar jeg være å gjøre noe blir jeg kjøttkake som da jeg var 13 år. Kjenner liksom den døde huden allerede 2-3 dager etter peeling.. Men å hoppe over renserutinen et par morgener føles bare godt på huden. 1
Gjest Tjoms Skrevet 8. april 2011 #7 Skrevet 8. april 2011 Jeg bruker kremer og renseprodukter som er organisk og er helt fritt for kjemikaler som irriterer, huden er veldig glad for det! 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #8 Skrevet 9. april 2011 Har normal hud med lett tendens til urenheter, hudormer og røde nupper. Når jeg er på ferie blir det minimalt med tid til å stå foran speilet og plukke på huden, og renserutiner begrenser seg til sminkefjerning og litt plasking med vann om morgenen. Huden har en helt egen glød etter noen uker "fri" fra renserutiner og masse produkter! Likevel faller jeg tilbake i de samme rutinene utpå høsten, og det er nok fordi jeg alltid får kvisutbrudd når jeg slutter å sole meg på høsten. Men uansett årstid blir huden min alltid finere etter noen dager hjemme hos foreldrene mine, og den eneste forskjellen jeg kan komme på der er at vannet ikke er kloret der, de har UV-renseanlegg i bygda. Rent, godt vann fra fjellet, uten klor, det er visst tingen for huden min. Så snart jeg kommer tilbake til byen og kloret vann, så er det på'an igjen med røde nupper o.l. Tror rett og slett huden reagerer på kloret.. 1
Gjest Tjoms Skrevet 9. april 2011 #9 Skrevet 9. april 2011 Klor er en skikkelig uting! Jeg har investert i både vannrenser til drikkevannet, samt filter til dusjen. For en forskjell! Filter til dusjen koster ikke så mye, rundt 500 kr. Men vannrenseren til drikkevannet koster mye, dog..hodepinen borte, tørr hud borte, tørr smak i munnen borte. Beste investeringen jeg har gjort! Det er utrolig mye drit i drikkevannet vårt dessverre
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #10 Skrevet 9. april 2011 Ja, klart vi bruker mer produkter enn huden trenger, det er et stort marked, med stor inntjening, og verden vil bedras. De hadde pen hud før i tiden også, før disse mulitmillioner bedriftene eksisterte også! Jeg bruker kun vann i mitt ansikt, og fuktighetskrem med UV/solfilter.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #11 Skrevet 9. april 2011 Det er hva man spiser/drikker som avgjør om man har fin hud eller ikke. 1
Sugerøret Skrevet 9. april 2011 #12 Skrevet 9. april 2011 Det er hva man spiser/drikker som avgjør om man har fin hud eller ikke. Tull en kan fint spise "korrekt" og ha dårlig hud. 2
Gjest Heloise Skrevet 9. april 2011 #13 Skrevet 9. april 2011 Så kanskje vi av og til "overbehandler" huden vår (jeg er selv fæl til å plukke for mye)? Har du tanker eller egne opplevelser som sier det sammen, eller kanskje motsatt? Jupp. Jeg tror vi bruker alt for mye rart på huden vår. Huden skal jo puste, stakkar... Selv bruker jeg bare vann, noen ganger vasker jeg ansiktet med microfiberkluten min (funker som f.!) norn få ganger peeler jeg og før jeg føner håret bruker jeg lett ansiktskrem for ikke å ende opp som en inntørket mumie. Aldri hatt noe hudproblemer annet enn når inntaket av snop har vært for stort
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #14 Skrevet 9. april 2011 Det er hva man spiser/drikker som avgjør om man har fin hud eller ikke. Da vet du kanskje lite om hvordan døde hudceller og talg kombinert fungerer. Et hint, bakteriebombe. Ja så klart kan et godt kosthold hjelpe mye, men for mange er ikke det nok.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #15 Skrevet 9. april 2011 Tull en kan fint spise "korrekt" og ha dårlig hud. Så.hva er "korrekt"?
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #16 Skrevet 9. april 2011 Da vet du kanskje lite om hvordan døde hudceller og talg kombinert fungerer. Et hint, bakteriebombe. Ja så klart kan et godt kosthold hjelpe mye, men for mange er ikke det nok. Og da vet du kanskje også hvorfor noen har overflod av bakterier?
AnonymBruker Skrevet 9. april 2011 #17 Skrevet 9. april 2011 Og da vet du kanskje også hvorfor noen har overflod av bakterier? Om det skal være på grunn av talget og de døde hudcellene så har noen overflød av bakterier fordi bakteriene fanges inne i hårsekker og porer, ja.
Gjest stillness Skrevet 9. april 2011 #18 Skrevet 9. april 2011 Jeg har skikkelig problemhud.Fet hud,hudormer og kviser.Hadde jeg begynt å vaske ansiktet kun med vann så nok huden sett for jævlig ut etter en stund så jeg holder meg til den rutinen jeg syns virker på min hud. Selvsagt så skal man ikke overdrive,men jeg ser forskjell når jeg renser huden to ganger om dagen(med gode produkter) og i tillegg bruker maske beregnet for min hud.Kommer nok veldig an på hudtype tror jeg også. Når det gjelder kosthold tror jeg også det kommer an på person. Hvis jeg spiser masse junk i en periode så merker jeg forskjell med mer kviser osv.,men spiser jeg normalt samtidig som jeg unner meg en sjokolade eller snacks ett par dager i uken så er huden veldig fin.
Gjest tantenipsy Skrevet 11. april 2011 #19 Skrevet 11. april 2011 Klor er en skikkelig uting! Jeg har investert i både vannrenser til drikkevannet, samt filter til dusjen. For en forskjell! Filter til dusjen koster ikke så mye, rundt 500 kr. Men vannrenseren til drikkevannet koster mye, dog..hodepinen borte, tørr hud borte, tørr smak i munnen borte. Beste investeringen jeg har gjort! Det er utrolig mye drit i drikkevannet vårt dessverre Hm, det hørtes interessant ut, har både tørr hud på kroppen og tørr smak i munnen selv om jeg drikker masse vann.. Hvor fikk du tak i sånne filter?
Gjest Tjoms Skrevet 11. april 2011 #20 Skrevet 11. april 2011 Hm, det hørtes interessant ut, har både tørr hud på kroppen og tørr smak i munnen selv om jeg drikker masse vann.. Hvor fikk du tak i sånne filter? Jeg anbefaler å kjøpe av chanson.no Dette er en av de beste på markedet, både på pris, størrelse, og hvor bra den er. De har gode avbetalingsordninger, så man trenger ikke punge ut alt på en gang Jeg kan ikke få sagt hvor glad for at jeg kjøpte vannrenser og dusjfilter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå