AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #1 Skrevet 8. april 2011 Vi er nå ferdig med vår andre forsøket og skal ta siste forsøk i mai/juni. Vi er så redde og bekymret for resultatet. Vi ble gravide m andre forsøk men mistet tidlig i uke 3. Skal til en samtale på riksen den 26 april før siste forsøket. I tilfelle vi ikke får det til på det siste. Er det lov? Kan man spørre om å få et siste trøste 4 forsøk på de offentlige sykehusene? Hvor direkte kan man være på sånne samtaler? Har noen opplevd noe sånt? Eller kan sykehuset selv tilby et forsøk til til redusert pris ( sammenlignet m de private) ?? Setter pris på svar! Lykke til til alle her inne!
Vilmenfårikketil Skrevet 8. april 2011 #2 Skrevet 8. april 2011 har sett på et innlegg her inne at noen fikk et forsøk til redusert pris, men aner ikke hvordan de gikk frem.. vil tro at sykehuset ser litt på sannsynligheten for at det lykkes...?
AnonymBruker Skrevet 10. april 2011 #3 Skrevet 10. april 2011 Ein får ikkje eit "trøste"-forsøk. Ærleg talt. De har fått 3 forsøk meir eller mindre gratis.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2011 #4 Skrevet 10. april 2011 Jeg har hørt om mange som får et 4. forsøk til en litt billigere pris enn privatklinikkene, men ikke så veldig mye billigere. De offentlige vil jo gjerne tjene noen kroner de også. Men hadde jeg brukt tre forsøk i det offentlige så ville jeg, om jeg ønsker å fortsette, prøvd i det private. De kan kanskje tilby andre metoder. For å ikke snakke om at ting går fortere.
Athene Skrevet 10. april 2011 #5 Skrevet 10. april 2011 Veldig enig med sistnevnte her. Et nytt gratisforsøk får man nok ikke, med mindre det er klart at det er gjort feil fra sykehusets side tidligere. Men enkelte får fjerde forsøket til redusert pris. Man er jo inne i systemet, så dette er lettjente penger for sykehusene. Videre anbefaler jeg også å heller kontakte en privat klinikk dersom dere ønsker flere forsøk. De bruker litt andre metoder, og har en annen oppfølgning og tilpasning av behandlingen enn det de har i det offentlige. Du kan velge om du går for ett eller tre nye forsøk. Vi hadde selv tatt dette direkte med privat klinikk pga kvalitetsforskjellene dersom det ikke var for fysisk nærhet til sykehus, og vi uansett har muligheten for nye forsøk privat senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå