AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #1 Skrevet 8. april 2011 Jeg har fagbrev som resepsjonist og erfaring fra hotell, noe restaurant/kjøkken/kasse. I tillegg har jeg Bachelor i Organisasjon og Ledelse og Bachelor i Statsvitenskap. Fortell meg hvor jeg skal jobbe og hvor jeg bør søke. Hjernen min har gitt opp og jeg trenger et spark, litt tips og litt motivasjon til hvor jeg kan jobbe og hvor jeg skal søke jobb! Hjelp en håpløs sjel i fortvilet tilstand!! (ps. har vansligvis hodet på rett plass :gjeiper: )
Gjest Spinell Skrevet 8. april 2011 #2 Skrevet 8. april 2011 Hva har du søkt, da? Det høres ut som en utmerket bakgrunn for mange typer administrative stillinger, f.eks lønns-, personal/HR- eller organisasjonsrådgiver, både innen offentlig og privat sektor.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #3 Skrevet 8. april 2011 Ja hva har jeg søkt på...ikke mange iom at jeg er angrepet av prestasjonsangst. Har søkt på en rådgiverstilling i arbeidstilsynet..men den er nok langt unna. Jeg har jo veldig lyst til å søke på stillinger som har med personal og HMS, og ikke minst organisasjonsrådgiver, men samtidig så vet jeg ikke helt hva de er ute etter der og om jeg faktisk klarer en sånn stilling, med tanke på den kunnskapen jeg har da.
Gjest Spinell Skrevet 8. april 2011 #4 Skrevet 8. april 2011 Tenk som en mann, lærte jeg på jobbsøkerkurs en gang Nå vet jeg selvsagt ikke om du er kvinne eller mann, men det er visstnok typisk av kvinner å undervurdere egne kvalifikasjoner, og typisk av menn å gjøre det stikk motsatte. Det koster ingen ting å søke, og du får ikke arbeidserfaring ved å sitte med lua i hånda og tenke at du ikke kan søke fordi du ikke helt vet på forhånd om du kan mestre stillingen. La arbeidsgiver ta seg av vureringen om du er tilstrekkelig kvalifisert! Ulike traineestillinger kan kanskje også være noe for deg? Vet at en del traineeprogram krever mastergrad, men ikke alle.
Gjest Bond Skrevet 8. april 2011 #5 Skrevet 8. april 2011 Tror man må nok ha mastergrad for rådgiverstillinger, med mindre man har en god del arbeidserfaring fra før. Eller er jeg på viddene her?
LineGourmet Skrevet 8. april 2011 #6 Skrevet 8. april 2011 En lederstilling på hotell eller lignende med personalansvar
AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #7 Skrevet 8. april 2011 Tror man må nok ha mastergrad for rådgiverstillinger, med mindre man har en god del arbeidserfaring fra før. Eller er jeg på viddene her? I søknadsteksten sto det minst bachelor, og at de helst ønsket noen med erfaring, men jeg søkte likevel, selv om jeg ikke har mye erfaring innenfor akkurat det. Spinell: Jeg er kvinne ja.. Så egentlig burde jeg søke på stillinger som jeg tror jeg kan være kvalifisert til. Det er jo mange naturlige elimineringsmetoder. Ved at de spør etter konkrete kvalifiseringer som jeg ikke har, for eksempel. Men, de andre kan jeg i utgangspunktet søke på. Jeg tenker likevel at jeg vil ikke at arbeidsgiverne skal synes jeg er teit som søker på en stilling med de kvalifikasjonene som jeg har! Tåpelig tanke men.. LineGourmet: Veldig lyst til det, men skummelt
Gjest Normalfordeling Skrevet 8. april 2011 #8 Skrevet 8. april 2011 Hør på Spinell du. Sånn generelt så blir det sagt at menn søker på en stilling der de ser de oppfyller 50% av kravene. Kvinner søker på stillinger hvor de vet at de oppfyller kravene med 110%. Her har vi definitivt noe å lære av menn. Vi må våge og tørre. Det er ikke du som avgjør om du får jobben. Tilbyr arbeidsgiver deg en jobb så er det fordi h*n tror og mener at du kan takle det på en tilfredsstillende måte.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #9 Skrevet 8. april 2011 Hør på Spinell du. Sånn generelt så blir det sagt at menn søker på en stilling der de ser de oppfyller 50% av kravene. Kvinner søker på stillinger hvor de vet at de oppfyller kravene med 110%. Her har vi definitivt noe å lære av menn. Vi må våge og tørre. Det er ikke du som avgjør om du får jobben. Tilbyr arbeidsgiver deg en jobb så er det fordi h*n tror og mener at du kan takle det på en tilfredsstillende måte. Ja det er vel kanskje riktig som dere sier..må tørre å satse litt mer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå