Gå til innhold

Skoda Octavia 4WD

Stinelin

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe Skoda Octavia 1,9TDi, diesel, manuell.

Noen som kjenner til denne bilen?

Vil gjerne høre positive og negative sider, varmeapparat, dieselforbruk, kjørekomfort osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

god å kjøre, kommer deg frem de fleste steder, klima anlegg fungere veldig bra, men tar jo tid å få varmen i bilen dersom mann ikke har brukt diesel varmeren på forhånd. :) (har bare kjørt en slik noen få ganger, så vet ikke så mye om diesel forbruk og tekninske spesifikasjoner)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Jeg har kjørt endel Skoda da det var firmabil i gamlejobben min. Er en grunn til at jeg aldri skal ha Skoda privat. Null kjørekomfort, håpløs på vinterføre (det kan jo også ha vært dekkene, men man forventer jo at en 4WD skal komme opp en vanlig bakke), kald og jeg hadde generelt en plastikkfølelse. Dette var en den gangen klin ny Skoda Octavia (2010-modell). Jeg kan ha vært uheldig, men firmaet byttet den fort ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky

Skoda er SKODA :gjeiper: Jeg ville ikke kjørt rundt i en sånn, men jeg er kresen på bil, da. Må ha litt stil :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skoda er gode greier, men jeg er alltid skeptisk på biler fra VAG-konsernet. Audi og VW er rett og slett ikke bra, så jeg ville synes det var rart om ikke Skoda var litt frynsete også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Enig med aluminium her :)

Skoda er kjent for å være "mye bil for pengene". Ta en kjapp sammelikning med tilsvarende Passat-modell så blir differansen ganske synlig.

I dag er Skoda Octavia "lavpris" utgaven av Passaten.

Dog bør det nevnes at jeg er litt skeptisk til VAG, grunnet et par litt tvilsomme erfaringer fra lang tid tilbake, men det er bare meg, og det sier ingenting om kvaliteten på dagens VAG produkter, - det sier mest om meg tror jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VW ligger, som jeg har vist i en annen tråd, helt på bunn i JD Powers kundetilfredshetsundersøkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg liker vag bilene, mest pga utseende, de lager helt klart de estetisk fineste bilene. Audi har kjørecomfort det er få biler som kan sammenlikne seg med.

Skoda blir bare bedre og bedre, karrosserimessig er de bedre enn både vw og audi ift rust og sink. jeg kunne tenkt meg en skoda octavia selv etterhvert, den nyeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les ferske og seriøse statistikker. Feks hos NAF/Autoindex

Skoda, VW og Audi er blant de merkene som kommer best ut i kvalitet og kundetilfredshet hos Autoindex 2010, 2011

AutoIndex er et samarbeid mellom Motor og bladene Vi Bilägere i Sverige, dansk Motor og konsulentfirmaet Loyality Group.

Undersøkelsen er den klart største og mest omfattende i sitt slag både i Norge og i Norden.

Endret av Henkie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Octavian er en nøyral og helt grei bil. Ikke det beste understellet til å være VW. Litt støy er det også inne i kupeen, spesielt i baksetet fra hjulene.

Firehjulsystemet på Skoda er helt ok.

Rommslig bagasjeplass, går litt utover plassen til de som skal sitte i baksetet.

1,9TDI er helt ok, personlig ville jeg valgt 2,0 med 140HK.

Så Ocatvian er en helt grei bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

1. eller 2. generasjon Octavia?

Har ingen anelse om når de ulike kom, men det blir ikke av de nyeste.

Vet at det selvfølgelig er delte meninger om biltyper, og at noen ikke liker VAG-typene. Jeg er av dem som liker de, og jeg har VAG-mekanikere i familien. Det har vist seg å være nyttig å høre på dem når man kjøper bil, siden de fikser det som måtte være av feil på bilen. Om jeg f.eks velger fransk bil må jeg ty til verksted.

Det viktigste for meg er framkommelighet, driftsikkerhet, plass og drivstofforbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...