Gå til innhold

Paradisepar kaller sønnen Nemo

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Thea og Emil fra fjoårets sesong har fått en sønn som skal hete Nemo. Er det virkelig lov?? :skratte:

Videoannonse
Annonse
Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Det navnet er neppe verre enn andre "alternative" navn som blir brukt i dagens samfunn.

• Liker 3
Gjest Gjest
Skrevet

Har hørt om det navnet før, for noen år siden. Barna i familien het Sala og Nemo. Nemo i den filmen du sikkert tenker på, er jo oppkalt etter kaptein Nemo i Jules Vernes "En verdensomseiling under havet", og det er ingen tvil om at det er et navn. Jeg ville vel ikke brukt det på mitt barn, men det er helt ok om noen andre gjør det.

Gjest Gjest
Skrevet

Ifølge SSB heter fire gutter/menn i Norge Nemo. Det blir sikkert flere.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke at folk gidder å bryr seg.

Er det noe værre å kalle han Nemo enn å kalle han Petter?

Og hvorfor kalle ungen det alle andre kaller ungen? Bedre å komme med noe litt eget da.

Selv synes jeg det er langt bedre at de kaller han Nemo enn min sønns navn :lur:

Er du redd for at han skal bli mobbbet? Vel, da må du og dine jobbe med deres fordommer så slipper vi det.

• Liker 3
Skrevet

Dette er old news.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hahahahah NEMO!! Tenk hvis ungen blir borte og saken i avisen blir Finding Nemo.

• Liker 10
Skrevet

Hahahahah NEMO!! Tenk hvis ungen blir borte og saken i avisen blir Finding Nemo.

:fnise:

• Liker 1
Skrevet

Synes Nemo er et bedre valg en "Lucas Leander", "Chrisander" og alle de andre poppis-navnene..

• Liker 2
Skrevet

:skratte:

Skrevet

Vet av en del svensker som heter Nemo. Ikke noe navn jeg ville gitt ungen min, men så skal visst alle ha slike særegne og individuelle navn for tiden.

Skrevet (endret)

... og søstera til Nemo, det blir vel Nemi da? :fnise:

Ellers tenkte jeg også først på kaptein Nemo fra boka En verdensomseiling under havet, ikke Disney-filmen Finding Nemo.

Endret av Perelandra
  • Liker 1
Skrevet

... og søstera til Nemo, det blir vel Nemi da? :fnise:

:skratte:

Gjest Heloise
Skrevet

Skjønner ikke hva som er så big deal med at noen kaller barnet sitt for et vanslig navn som faktisk eksisterer.

Neste gang vil jeg se noen le av noen som kaller barnet sitt Åse eller Åge.

Eller Eva.

:kaklehone:

Gjest Lykkeliky
Skrevet

Nemo er da mye bedre enn Leander Chrisander og alle de tullenavna der!

• Liker 1
Skrevet

Jeg var utrolig glad i Lille Nemo i drømmeland da jeg var liten, så jeg har ingen problem med at noen vil kalle gutten sin for det :) Syns det er et nydelig navn som jeg nok kunne valgt selv om det ikke var for Finding Nemo...

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er grellt :P

MEN ikke værre enn en blogg jeg kom over en gang.. Triana Desireè eller noe sånnt..................

Skrevet

Orker ikke mer av disse tåpelige sukkertøy-navnene jeg! Ikke nok med Leander, Chrisander og Nathaniel, men nå blir sikkert Nemo poppis også.

Tenker ikke folk på at ungene deres faktisk skal være voksne, og ikke søte små bebiser mesteparten av livet? Tenk å være en voksen, barsk mannemann og hete Nemo eller Leander! :ler:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Eller Eva.

:kaklehone:

Ja, også kan broren hete Adam :skratte:

Oi, ingen lo visst nå :flau:

Er det ingen falsk latter smiley her?

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker på den Nightwish sangen, jeg. "Nemo my name for ever more" osv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...