Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det beste man kan spise og det beste man kan gjøre for å gå ned 1 kg eller 0,5 kg i uka? Jeg er en jente på 21 år. 169 cm og 70 kg. Vil veie 60 kg. Var dette jeg veide da jeg ble gravid. Jeg sluttet å amme for 2 månder siden så babyfettet henger igjen. tips for hjemmetrening settes stor pris på også :)Er jo ikke alltid været er så fint for en trilletur.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Spis grovt, grønt og rent (rent kjøtt, ren fisk - ikke prosessert mat som fiskekaker og steaklets), bruk sunne oljer og spis til du ikke lenger er sulten, men heller ikke veldig mett i hvert måltid (da har du spist nok).

Kutt sukker og enkle karber (hveteboller og slikt ;) ). drikk rikelig med vann.

Gå tur hver dag uansett vær - babyen får du alltids pakket skikkelig inn. Forsøk å gå i kupert terreng så du må jobbe litt og gå så hjerterytmen går opp, ikke bare lunt avgårde.

Og sist, men ikke minst - aksepter at kroppen endrer seg etter at du har fått barn, så det er ikke sannynlig at du kommer ned på gamlevekten igjen noen gang.

Endret av Suzy
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som Suzy sier...

Det er ikke hokus-pokus og det skal ikke mer til. Du må bare være i mer aktivitet og passe på maten =) Så går det nedover..

Skrevet

Tusen takk :)

Eneste problemet er vann. Er kjempe dårlig på å drikke nok. Er ikke noe særlig glad i vann.

Skrevet

Tusen takk :)

Eneste problemet er vann. Er kjempe dårlig på å drikke nok. Er ikke noe særlig glad i vann.

Prøv å ha i noen skiver sitron, agurk eller lime i vannet, det hjelper for mange :)

Gjest made4u
Skrevet

Hva er det beste man kan spise og det beste man kan gjøre for å gå ned 1 kg eller 0,5 kg i uka? Jeg er en jente på 21 år. 169 cm og 70 kg. Vil veie 60 kg. Var dette jeg veide da jeg ble gravid. Jeg sluttet å amme for 2 månder siden så babyfettet henger igjen. tips for hjemmetrening settes stor pris på også :)Er jo ikke alltid været er så fint for en trilletur.

Jeg synes du bør starte med dine forventninger, å gå ned 0,5-1 kilo i uken er nemlig urealistisk for deg, således ikke noe du kan forvente eller bør gjøre bestrebelser for å prøve å oppnå. Sier ikke at det ikke er mulig, for mulig er det jo. Dog mer krevende enn jeg tror du aner.

En ting er hva enn ser på badevekten fra en uke til en annen, da er ikke forskjeller på 0,5-1 kilo noe å snakke om, man kan se vesentlig mer utslag på vekten enn som så da den gjerne kan vise mer enn 2 kilo mindre fra en uke til en annen. Dog sier ikke nødvendigvis disse forskjellene all verden.

Men å slanke seg 0,5-1 kilo, altså miste 0,5-1 kilo fettvev i uken, det er over tid knallhardt. Spesielt med ditt utgangspunkt. Du er i tillegg jente, et slikt vekttap er sågar en prestasjon over tid selv for en gutt med desto mer muskelvev for å skulle forbrenne fettvev og et noe bedre utgangspunkt slikt sett.

Derfor synes jeg du skal sette deg helt andre målsetninger, du bør justere dine forventninger i et mye lenger perspektiv og slik sett se deg fornøyd med å bare f.eks. miste 250 gram fettvev i uken (1 kilo i mnd.), også det kan bringe deg i mål.

Finnes utallige eksempler, der mennesker har slanket seg utrolige antall kilo og således blitt nye mennesker med tanke på kroppsfasongen og helsetilstanden, dog har det ikke nødvendigvis gått så rakst og uke til uke-resultatene deres imponerer kanskje ikke noen. Dog kan du nå ditt mål uansett, men ikke forvente for raske resultater da det fort kan føre til at du ikke kommer noen vei da det rett og slett blir for tøft å leve opp til så store forventninger.

Hva gjelder råd, så kan jeg godt hjelpe deg om du ønsker det? Sende meg en privat melding i så fall, så kan vi gå gjennom dine vaner og således finne utfordringer du kan stå overfor, jeg kan så veilede deg med tanke på hvordan du kan justere livsstilen - vil i så fall ta utgangspunkt i den livsstilen du allerede har (den har alt mange sunne vaner, er de usunne vi kan finne og se alternativer til).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...