AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #1 Skrevet 8. april 2011 Jeg er gravid og er blitt 100% sykemeldt. Kan jeg bli sagt opp sakelig dersom jeg blir sykemeldt under hele sbangerskapet?? Jeg vil jo muligens bli borte fra jobb i 9mnd + barselpermisjon
AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #3 Skrevet 8. april 2011 Nei. Takk for svar Er du helt sikker:)? Oppsigelsesvernet gjelder vel bare 12mnd.. Eller kommer ikke barsel inn under dette?
AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #4 Skrevet 8. april 2011 Permisjon har du jo rett på, og du er som sagt bare sykemeldt i svangerskapet. Den første mnd. er du jo ikke bevist gravid engang, og de tre siste ukene før termin er du i permisjon, så i verste fall er det snakk om 7 mnd. sykemelding.
Glitnir Skrevet 8. april 2011 #5 Skrevet 8. april 2011 Takk for svar Er du helt sikker:)? Oppsigelsesvernet gjelder vel bare 12mnd.. Eller kommer ikke barsel inn under dette? Du er vernet etter aml. § 15-8 det første året du er borte fra arbeidet på grunn av ulykke eller sykdom. Her har du bare vært borte i x måneder, deretter har du fødsels- og foreldrepermisjon, som er lovlig fravær som arbeidsgiver ikke kan si deg opp på grunn av.
Gjest Seniorita Skrevet 8. april 2011 #6 Skrevet 8. april 2011 Nei. det kan di ikke. Har du en slitsom graviditet med mye plager? Jeg har vært sykemeldt fra begynnelsen av svangerskapet pga vond rygg osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå