Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2002 #1 Skrevet 10. mai 2002 Hjelp holder på med mitt sanghefte i powerpoint og skal ha en slags svart ramme som "viskes ut" der pynten kommer inn på hver side...noen forslag hvordan datamesteren (?) får dette til ? Takker på forhånd
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2002 #2 Skrevet 10. mai 2002 Tror ikke PP er stedet for å lage slike ting. Bruk heller et billedbehandlingsprogram og sett alt til slutt inn i Word.
Rufus Skrevet 10. mai 2002 #3 Skrevet 10. mai 2002 Det enkleste er å bruke Word, synes jeg... Skriv teksten som du vil ha den og bruk tekstbokser til pynten rundt! Når du har laget pynten ferdig "høyre-klikker" du på linjen på hver tekstboks velger "Formater tekstboks", så "Farger og linjer" og til sist Farge under linje...da kan du velge "ingen linje"...Dette har jeg gjort når jeg har laget sanger, dikt mm... Lykke til!!
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2002 #4 Skrevet 10. mai 2002 Tenkte mer på å ha ramme ca to cm fra kantene, for tekstboksene blir i ulik str. og form pga ulik lengde på teksten osv. Også har jeg en figur neders til venstre på alle sider så tenkte jeg å ha en tynn svart ramme rundt hele siden men da visket vekk liksom rundt denne figuren. Men hvis eg da skal skanne inn bilder av oss blir det kanskje dumt med ramme eller legger bildet seg over dette ? Hmm hva gjør dere med sangheftene ? -Eline
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2002 #5 Skrevet 10. mai 2002 Jeg hadde brukt publisher jeg. Et lett og morsomt program. De har mange forskjellige border innebygd, som kan jobbes med/ viskes ut (via feks paint). Fordelen med dette programmet er at man ikke blir begrenset av marger og at tekstboksene kan plasseres akkurat der man vil ha dem.
Mrs. B Skrevet 10. mai 2002 #6 Skrevet 10. mai 2002 Vi bruker Illustrator vi. Veldig fint å bruke til sånne ting, men det er jo et ganske dyrt program, så det kjøper man kanskje bare om man bruker det til jobb også? Lykke til med sangheftet - du får sikkert til noe fint! 12
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2002 #7 Skrevet 10. mai 2002 Kanskje er det dette du spør etter: - åpne et tomt dokument - klikk høyre musetast og velg bakgrunn - velg fylleffekter i rullgardinmenyen - velg sort som farge 1, evt grå som farge to - velg skyggelegging som passer best i forhold til bildene du skal sette inn - sett deretter inn en tekstboks med hvit bakgrunn og juster størrelsen på denne slik at rammen blir så bred som du ønsker Benny
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå