Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg jobber deltid i en dagligvarebutikk, hvor vi tidligere har fått ubekvemstillegg dersom man jobbet mer enn 12 timer pr uke.. denne gangen fikk jeg lite lønn, å spurte sjefen om dette, da jeg 3 av 4 uker hadde 16-17 timer mente jeg at jeg skulle få tillegg for dette..

men nå sier han at du må jobbe over 52 timer i måneden for å få dette, fordi tariff avtalen har endret seg.. er det noen som vet noe om dette? har søkt på nettet, men finner ingen side hvor dette er beskrevet...

Skrevet

vet du hvilken tariff avtale dere har? hvilken fagforening er det dere forhandler med?

må si 52 timer hørtes ikke helt feil ut. vi hadde det der jeg jobbet. i fjor.

Skrevet

det er handel og kontor.. synes bare det er rart at det plutselig blir endret sånn, uten at vi får beskjed og det.. prøvde å spør sjefen, men han ble skikkelig sur å sa at han var lei av mas om lønn. ( det er hver mnd minst 3 stk dom får for lite lønn, men vi tør jo nesten ikke si noe lengre for det blir bare kjeft)

Skrevet

ta kontakt med fagforeningen, og spør dem. eller hvis dere har en representant på arb plassen, h*n skal vite litt om tariff avtalen. og kan gi dere henvisninger til enten nett sider eller personer dere kan ta kontakt med for å få svar på det dere lurer på ang lønn. dere trenger ikke å gå til sjefen for å få vite noe om tariff avtalen. ville undersøkt litt, dere skal jo ha den lønnen som avtalen sier dere skal ha.

Skrevet

Begge deler er gjeldende. Enten over 12 timer per uke eller 52 timer i måneden, og da avhengig av hva som er tilfelle.

Ergo: Du skal ha UB-tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...